Th700r4 hukkasi 3 ja 4 vaihteen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja FASTDOHC, 12.7.2020.

  1. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Morjesta taas.

    Otsikon mukainen vika ilmeni äsken.
    Autolla ajettu nyt 2kk ilman, että Kickdown on kytketty kaasariin. Olen manuaalisesti heitellyt pykäliä sisään, ku laiska ku oon niin se kytkeminen jäi kun uusi kone saatiin toimimaan ja auto liikenteeseen.
    Tänään tosiaan kytkin Kickdown in toimintaan, jo ekalla koeajolla toimi hienosti, vaihteet meni loistavasti päälle ja kaasua näpäyttämällä heitti pienemmän pykälän.
    Olin n. 10km lenksulla ja takaisin kotiin tultaessa ajelin tasakaasulla n. 60km/h 3 vaihde oli päällä, painoin vähän lisää läimää ja laatikko heitti 2 tupaan ja vähän yli puolella kaasulla kiihdytin, kolmos vaihde vaihtui ja sit kierrokset pomppasi ja kolmonen ei kytkeytynytkään päälle. Vedin karahkasta 2 päälle ja se meni päälle ja jatkoin varovasti matkaa, heitin karahkasta D päälle ja laatikko heitti 2->3 vaihteelle. Taas kiekasi ja ei löydy 3 pykälää.
    Ajelin 2 vaihteella kotiin. Poistin Kickdown vaijeri kaasarista ja koeajolle, ei edelleenkään löydy 3 tai 4. Oli vauhti si 60 tai 80km/h.
    Kickdown vaijerista ku kiskoo, niin kaikki tuntuu olevan kunnossa.
    Öljyn pinta ylärajassa, öljy punaista eikä haise palaneelle, eikä tikkuun tartu moskaa. Olen laatikkoon 2kk sitten huuhtelemalla vaihtanut öljyt ja suodatin vaihdettu myös. Perus dextron 2 sisässä.

    Mikähän perkele tohon iski?
    P R N 2 1 toimii moitteetta. Mut mihin ne 3 ja 4 hukku. Laatikko ei pidä ääntä eikä vuoda.
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    3-4 pakka on palanut eikä se ole kickdown vaijeri! Se on tv-kaapeli ja se on oltava aina kytkettynä ja mielummin vielä oikealla vipusuhteella jne,koska se ohjaa lootan toimintaa ja painetta
     
  3. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Se vaijeri ei ole kickdown, vaan throttle valve vaijeri joka säätää öljynpaineita kaasuasennon mukaan. Ilman vaijeria lodju menee rikki. Sielo 3/4 pakka valmis.
     
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    "Kickdown" on TH700:sessa TV-cable joka säätää muunmoassa linjapainetta. Ja jos ei oo ollu kytkettynä polttaa pikasen googletuksen mukaan just kolosen ja nelosen. Ei muutako remppaa tekemään.
     
  5. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Oliko jossain 700 laatikoissa täydet paineet jos ajo ilman vaijeria?
     
  6. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    No juu, tv valvehan se juu oikeasti on, mut tulee aina kirjoitettua ja puhuttua kickdownista.

    Jännä vaan et toimi hyvin, mut sit ku tv valven kytki, niin sit sano sopimuksen irti. Mut ei siinä, täytyy varmaan tuo th350 lyödä tilalle. Ei oo taitoa laittaa kuntoon, tai si täytyy vaan räpeltää ja siinä sivussa opetella ton laatikon laittoa. Niitä ku ei oo koskaan tullu huoltoja enemmän räplättyä.
     

Kerro tästä muillekin!