The KidVRod...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Hebster52, 18.9.2006.

  1. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Aloin eilen illalla hioa etuluukku peltipuhtaaksi ja sain kokeilla uutta kutistus vasaraa jonkin verran. Samalla päätin että kokeilen ekaks pestä saumat ym. AIV hapolla ennen tinausta. (murkkuhappa ja orto fosforihappoa) :soosoo:

    Näytti ainakin toimivan, mutta kun pesin sen puhtaaksi vedellä kiiltävä pelti muuttui "kullanväriseksi" :mad:

    No, se pinta sain melkein pyyhittyä puhtaaksi pelkällä rätillä. Sitten kuivatin pienen alueen jossa aloitin ekaa koritinaus harjoitusta...
    Vedin pastat päälle annoin vaikuttaa sopivan ajan, ja kuumensin sekä pyyhin pois ylimääräiset kuonat.

    Sitten vain töhöttimellä sopiva määrä tinaklönttejä pintaan ja tammilastalla levitin. Lasta oli ilmeisesti turhan kuiva joten seuraavaksi upotan sen öljyyn ennenkuin jatkan tinausta.

    Kun olin valmis hiosin pinnan tasaiseksi. Olen oikeastaan aika tyytyväinen lopputulokseen aloittelijalta.. :rotfl:

    Muutama kuva:
    http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/340320.jpg

    http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/340322.jpg

    http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/340324.jpg

    http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/340325.jpg
     
  2. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Just tänään oli puhetta erään kaverin kanssa, että ehtiiköhän Hebster52 tehdä auton valmiiksi kevään näyttelyihin. Ei taida keretä? No onhan se kevät ensikin vuonna.
     
  3. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    :poff:

    Heh. Asia on silleen että oli tarkoitus saada kori rullaavaksi ja peltipuhtaaksi ACS07 viikonlopuksi. Parhaimmillaan ainakin osittain valmiiksi tinattunakin... :wink:
     
  4. J.J. Laakso

    J.J. Laakso Gearhead

    Kyllä on komeeta jälkee! Kuinkahan moni vaan huomaa tulla tänne osastolle ihmettelemään?
     
  5. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    :poff: :mad: Työmatka tuli ACS07 ensiesittelyn esteeksi... :argue:

    Tässä kumminkin vähän kuvia viime yön edistyksistä..

    Vaihe 1.
    [​IMG]

    Vaihe 2.
    [​IMG]

    Vaihe 3.
    [​IMG]

    Vaihe 4.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hauskaa hommaa ainakin... :D
     
  6. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Hyvän näköistä jälkeä on tullut tähän mennessä.
    Toivottovasti auto tulee joskus vielä jossain esille.

    Ps. Pääasia, että poika saa kunnon pihalelun, jota ei taatusti ole naapurin kolleilla. Tosin edelleenkin epäilen saako poika tuolla leikkiä ollenkaan, kun Hebster52 leikkii sillä itse :lol:
     
  7. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Joo, tätä rojektia on tullu seurattua,ja edelleen täytyy hattua nostaa, tulee kyllä hemmetin hieno. En malta odottaa että pääsen tota omaa kuppeloa leikkelemään palasiksi ja muokkaamaan rotaksi kesän mittaan, mut se pitäs tehdä kyllä ihan alkuperäisillä mittasuhteilla, eipä kyllä tollaseen suoritukseen taidot riittäskään. :odroll: Hyvä jos tohonkaan, mitä suunnitelen... :-?
     
  8. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Mitä ainetta Hebster käytit tuohon maalinpoistoon?
     
  9. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Eipä siinä mitään ihme ainetta oo tullu käytettyä..

    Kulmahiomakoneeseen "neekerintukka" kiekko ja hiomalla...

    Sitten pesin kokeilun vuoksi peltipuhdasta etuluukkua AIV hapolla... :lol:

    Siitä syystä vasen puoli "hohtaa kullanvärisenä". Kun pesin pinnan vedellä se heti heitti keltaiseksi.. :-?

    Selityksiä yllä oleviin kuviin:

    Vaihe 1

    Puhtaaseen peltiin vedetty Tinapastaa joka sai kuivua n. 10-15 minuuttia.

    Vaihe 2

    Tinapasta kuumennettu jolloin se sulaa peltiin kiinni ja kuona-aineet nousee pintaan. Kuona-aine ja ylimääräinen tina pyyhitään pois kuumana/sulana.
    Kuvassa olin jo lisännyt koritinan kokkareita saumojen päälle sekä joihinkin pieniin epätasaisuuksiin.

    Vaihe 3

    Koritina sulatettu ja levitetty kuin olisi levittäny voita... (hmm, melkein ainakin...) :lol:

    Vaihe 4

    Tinat hiottu tasaiseksi.
     
  10. jaketin

    jaketin Gearhead

    vau :eek:

    vähänkös oon kateellinen sun skidille :rotfl:

    ei mulla ollut pienenä tommoista. pahvilaatikossa piti istua ja kuvitella... :cry:
     
  11. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Samoin minäkin... :rotfl:
     
  12. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Mulla ei ollu etes pahvilaatikkoa. Piti pieni pöytä kaataa kyljelleen ja piirrellä ratti sun muut sen pohjaan. Tuli muuten sanomista...
     
  13. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Tosin meillä lojui myös yks -64 Mini raato jolla me serkun kanssa ollaan "ajettu maailman ympäri" ainakin tuhat kertaakin... :rotfl:
     
  14. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Noista peileistä, mulla on pari 3" peep mirroreita, tuli vähän niin kuin vahingossa amerikasta. Saat ihan omakustannushintaan tuohon eivätkä ole liian isot :D
    1:1 mittakaavan vehkeeseen olisivat taas naurettavan pienet.
     
  15. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Heh. Tuo peili on siinä ovessa ihan vaan huvin vuoksi.. Näyttää norsun korvalta... :rotfl:

    Pelkään että jopa noi 3" Peep-peilitkin näyttäis isoilta...? Pitääpä kokeilla viikonloppuna jollain 3" tuuma pyöröllä minkä kokoiseksi ne tulis.

    Laitatko vaikka YV:nä hinnat noista?
     
  16. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ei se yyveetä tartte, kympillä pari saat tuollaiseen hyvään tarkoitukseen. Ja ovat niin naurettavan kokoiset että eivät kyllä ole liian isot tuohonkaan.
     
  17. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Vihdoin aloitin etuvanteiden hitsaus. Rengas ja vannekehä ovat Volvo 440 vararengas ja keskiö Junakeula bussista.

    http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/342730.jpg

    Hitsasin myös raitisilma ritilän etuluukussa umpeen sekä tinasin sen valmiiksi. Vaatii vielä vain vähän hiontaa jotta sen voi pohjamaalata.

    [​IMG]
     
  18. TS

    TS 1st gear

    :D Oon kans seuraillu tota projektia, Hauska laite tosta on tulossa.Hienoa on kanssa toi, kun rakennetaan rakennetaan kunnolla meininki.Vaikka ei ole liikenteeseen tulossakaan.

    Eikä vaan roiskita kun horkkatautinen kuse#@!

    Toi kun on valmis niin taitaa poika olla isin kaveri...
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kuin myös seurattu on. Mielenkiintoinen projekti mikä on pakko nähdä livenä valmiina.
     
  20. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Saitko Hebster etuvalot sopimaan?
     

Kerro tästä muillekin!