Tietojen luovutuskielto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja -nikke-, 9.4.2007.

  1. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Nyt kun on tullu juttua noista itänaapurimme veikoista, ketkä jenkkitapahtumissa näyttää kiinnostustaan autoihin kirjoittelemalla VIN-numerot ja rek. tunnukset ylös kuvien kanssa. Eihä noista tiiä että tahtooko ne omistajien yhteystiedot että voivat varastaa ko. auton, vai mitä, mutta tuskin mitään mistä omistaja hyötyy?

    Eikös harrastajien kannattas laittaa tuo AKE:n tietojenluovutuskielto päälle. Nykyisin kun on lapsellisen helppoa saada kenenvaan yhteystiedot haltuun pelkän rekisteritunnuksen perusteella.

    Linkki

    Tosiasiahan on se, että Venäläiset rikastuu, ja varmasti ennemmin tai myöhemmin siellä Iigoreiden kiinnostus vanhempaankin kalustoon syttyy. Ja sikäläiset "tuontifirmat" hakee meiltä sinisilmäsiltä Suomalaisilta Autot pois..

    Kyl ainaki ittee vähän huolestuttaa tämmöset jutut muidenkin puolesta, vaikkei oma auto ehkä vielä niihin halutuimpiin muskeliklassikoihin kuulu.
    "R*ssä on aina ry*sä, vaikka voissa paistas"
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Noita on jo havaittu ihan rehellisesti rahallakin ostamista suunnittelevia. Kohta noitaklassikoita menee meiltä sekä itään että länteen.

    On tullut ennenkin mainittua mut hitto millaista kalustoa tuonne rajan taa menee kaakon satamien kautta. Siellä on rahaa!!!! Ja kiinnostusta asiaan!
     
  3. Foxxy

    Foxxy 1st gear

    Itse suosittelen tietojen salaamista. Meillä on kumpainenkin auto tiedot piilotettuna. Ei tule muuten omalla nimellä olevia suoramarkkinointipostejakaan. Ei siis Fiat kauppa lähetä 1000€ ylitse pääsemätöntä tarjousta harrasteajoneuvosta. Hyvä näin. Vähemmän roskia.
    Jotkut jäsenkerhot taas luovuttavat jäsentietoja eteenpäin, mutta sitäkautta on vaikeampaa veli venäläisen saada osoitetta selville. Toisaalta olen kyllä tuotakin vastaan, kun Kivitila lähettelee postia vaikken sitä halua.
     
  4. Maria

    Maria 1st gear

    .
    Mulla oli aikoinaan kummallekin autolle AKEssa sekä osoitteenluovutuskielto sekä markkinointikielto.
    Autot "asui" pkseudulla postilokerossa ja itse asuin 50km:n päässä, niin mulle tuli kotiosoitteeseen eräältä vantaalaiselta kustantajalta mun toisen auton merkin/mallin mukainen varaosavihkonen..

    Kas kummaa kärryn olin yksityiseltä hankkinut (ja ei tosiaan käynyt merkkihuollossa) ja soitinkin sitten sinne Tiksin suuntaan aika mielenkiintoisen puhelun ja toimitusjohtaja oli "lievästi" v-tuuntunut kun vaadin laittamaan sen markkinointikiellon heidän listoille.
    Äijä yritti, että ei pari varaosavihkosta vuodessa paljoa ole mutta silti sanoin että se kielto sinne laitetaan.

    sihteeri sanoi mulle puhelimessa, että hänen täytyy tarkistaa että voiko moista kieltoa laittaa ja kun hermostuin että totta helvetissä asiakas itse päättää mitä tietoja missä pidetään, niin tuli tää tj luurin päähän..


    Tänä päivänä mun kiesit ei edusta sellaista suuntausta että joku ne haluais pölliä mutta kumminkaan mun tietoja ei saa yhtään mistään eikä edes autojen tietoja. (on hiukan tehokkaampi juttu päällä kuin noi edellä mainitut kiellot)
    Ja tämäkin henk.koht. syistä.. :odroll:
    (Ja tämänkin eräs nimeltä mainitsematon kerho kämmäs aika huolella ja mulle sanottiin lakioppineiden puolelta, että korvauksia voin hakea ja varmasti niitä myönnetäänkin mutta... )
     
  5. Jaakko Susimies

    Jaakko Susimies Gearhead

    Tietojen salaaminen

    Toi tietojen salaaminen AKE:ssa tarkoittaa lopultakin vain sitä,
    että tekstiviestillä kyselijät saavat selville auton merkin ja mallin
    (ilman vuosimallia) ja omistajan nimen (ilman kotipaikkaa)

    Tästä tullaankin siihen, että jos olisi harvinaisempi sukunimi, niin
    puhelin numeronkin pitäisi olla salainen.... Eli mikään aukoton
    systeemi toi ei ole.

    Iigoreista en ole huolissani, mutta joskus tympiinnyin noihin älä-
    mölö kyselijöihin vaikkei romppeet olleet myynnissäkään ja laitoin
    ton eston päälle.
     
  6. Maria

    Maria 1st gear

    Re: Tietojen salaaminen

    Mä oon omistanut siis joka kärryni päivästä yksi ja jos laittaa tekstiviestikyselyä mun autoista, niin auton tiedot tulee mutta omistajan/haltijan tiedot ei ole saatavissa.
     
  7. Jaakko Susimies

    Jaakko Susimies Gearhead

    Re: Tietojen salaaminen

    No voi halvattu!
    Mun rekkarilla tulee kyllä tekstiviesti kyselyllä edellä mainitsemani asiat.
    Kupongit siis tietojenluovutuksen estoon ja suoramarkkinoinnin estoon
    täytetty konttorilla. Mikäs ihmeen kielto mun vielä pitäis tehdä???
    Ja missä? Ja kenelle?
     
  8. Maria

    Maria 1st gear

  9. Ylli

    Ylli Gearhead

    Tuossa "julkisuudessa" on hyvää ja huonoa...Just tultiin lauantaina CarShow:sta, ja kuski unohti seurata bensiini tilannetta. Onneks ei loppunu, mutta kerkesin just soittaa edellä ajavan oldmobilen omistajalta mahdollista apua bensiinin muodossa. Täysin tuntematon kaveri oli, mutta nopeasti tutustuttiin. Ekaks rekkarin perusteella nimi, ja sen perusteella numero. Awot. Kiitos vaikkei tarvittukaan apua, vaan höyryt riitti.
     
  10. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Taannoin lueskelin Amerikan jotakin AMC-nettipalstaa. Siellä kaveri, jolla oli AMC Hornet SC-360, kertoi saaneensa ilmoituksen, että auto- ja omistajatietoja oli kysytty (ja annettu). Muutaman päivän päästä tuli reilun suuruinen ostotarjous näyttelyissä palkistusta harvinaisesta autosta. Eipä ollut myynnissä. Pian sen jälkeen naapuri soitti töihin, että pihaasi ajoi traileri ja pari ukkoa kiertää tallia...
     
  11. always bb

    always bb Gearhead

    joo rosvoilla helpot päivät, parilla kaverilla on käynyt tosiaan paskasti
    kun on omakotitalon pihalta lähtenyt auto kävelee. tollaiset AKE;n kaltaiset
    palvelut pitäisi lailla kieltää. No on siitä Vanhaselle tullut e-mailia laitettua
    kun sekin on ton yksityisyyden kannalla. ja sanon senkin että tiedättekö
    paljon AKE tolla palvelulla tekee rahaa teidän uteliaiden kustannuksella
    arvaus???
     
  12. Cipacca

    Cipacca 1st gear

  13. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Onhan Igorit jo osallistuneet esim Vesteråsiin 59 avo käkkylällä ja Corveteilla yms. Eikä ne olleet ns neuvostovallan aikana maahan kulkeutuneita vaan uustuontia. Kyllä siellä on harrastajiakin.
     

Kerro tästä muillekin!