TIKIS

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Anonymous, 5.1.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko täällä toteemipaaluihin hurahtaneita kustom kulttuurin kannattajia?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

  3. Anonymous

    Anonymous Guest

  4. HEPCAT

    HEPCAT 3rd gear

  5. JanneK

    JanneK 3rd gear

  6. platuart

    platuart Gearhead

    Tiki News-lehti tulossa Platun valikoimiin maaliskuun lopussa!
    Saatavana myös The Book of Tiki-kirjaa.
     
  7. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Tuossa huomasin kun katselin Rod&Custom lehteä vuodelta 1960 niin silloin on jo saannut Tiki vaihdekepin nuppeja. Platu onko sulla tietoa milloin tämä "muoti" on alkanut :???:
     
  8. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Valistakaa tyhmää: MIKÄ on tuo Tiki? En paljon noista sivuista selvää ottanu... Säälikää, Olen vasta aloittelija...:)
     
  9. HEPCAT

    HEPCAT 3rd gear

    Kannattaa lukaista toi em.kirja,jos on kiinnostunut asiasta. Kyseessä on tänä päivänä jonkinlainen retrohenkinen Pop-kulttuuri "tyylisuuntaus", alunperin polynesialaista kulttuuria. Ainakin 50-luvun ravintoloita on sisustettu Tiki henkeen.
    http://www.spaceagecity.com/tiki/index.htm
    Tuolta selviää paljon...
     
  10. 58STW

    58STW 1st gear

    The Book of tiki on loistava opus!!!!!
    Kiitos Platu!!

    Saa aika paljon uusia visioita...
     
  11. platuart

    platuart Gearhead

    Kiitos vaan kiitoksista!
    Juu loistavahan se kirja on jos on vähääkään kiinnostunut aiheesta. Kaikki kirjat meni swapissa, lisää tulee American Car Showhun.
     
  12. Fat Larry

    Fat Larry 1st gear

    Siitä kiintoisa aihe tämä tikis (/tiki? Kumminkohan tuo pitäisi kirjoittaa?), että olen kyllä kauan paikallisen huonekaluliikkeen ikkunassa tuollaista tikitavaraa katsellut, mutta en ole tiennyt että ne olisivat oikein oma suuntauksensakin.
    Komeaa roipetta, ja alkoi heti kiinnostaa, mutta en nyt hurahtamaan menisi. Ei sitä nyt ihan kaikkeen pidä aina hurahtaa...
     
  13. 58STW

    58STW 1st gear

    Ai miks ei muka pidä kaikkeen hurahtaa??? Heh!

    Siis onk teillä päin noita TIKI juttuja myynnissä??? Onko muka oikeesti?? Ootko varma??
    On meinaan aika kiven alla juuri tommoset tavarat!!

    Oiskohan mahdollisesti nettisivuja, mistä vois käydä tiiraamassa, mitä kaikkee ne myyvät???
     
  14. Buickustom

    Buickustom Gearhead

    Tarviiko Soto muka jotain koristeita?
     
  15. platuart

    platuart Gearhead

    Luulen, että kyseessä taitaa olla joitakin afrikkalaisia tai etelä-amerikkalaisia kaluja, joita on kirppikset ja muut pullollaan. Kaikki "naamat" ei ole tikejä. Mutta jos Nokialla OIKEASTI on jotakin tikijuttuja, sinne on päästävä!

    Ensimmäinen tikitavara, jonka itse näin/löysin Suomesta, oli tikimuki, jota vuosi sitten eräs mummo möi kirpputorilla. Kaverin tyttöystävältä sain puisen tikikaulakorun, jonka hänen kummitätinsä oli tuonut 70-luvulla Uudesta-Seelannista. Siinä ne, joita on tähän mennessä tullut vastaan, jos ei lasketa kirjoja, tarroja ja paitoja mukaan, eikä niitä kaikkia hienoja taideteoksia, joita mm. Artic Pinheads on saanut aikaan viime vuosina.
    Uudessa Cruzin`Cat-puodissa Runeberginkadulla Helsingissä on ainakin tikimukeja ja VonFrancon tikipaitoja, joten tavaraa on tulossa. Kaikki "aito" tikikama kiinnostaa, joten privaa vaan jos jollakin lojuu nurkissa Nokialta ostettuja "tiki-olohuoneenpöytiä"...

    Hurahtanut päätoimittaja
     
  16. KUSTOM -53

    KUSTOM -53 1st gear

    Platu, käydään ratsaamassa tulevana viikonloppuna Nokialaiset "tikiliikkeet".
    Itse en ole Tiki-tavaraa huomannut kun olen " kaupassa " käynyt.

    Meinaan kun oli puhetta siitä majotuspuolesta tulevalle viikonlopulle.

    -JU-
     
  17. Fat Larry

    Fat Larry 1st gear

    Voi pojat... Enpä olisi uskonut edellisen kommenttini moista kiinnostusta herättävän.
    Juu... Luulet varsin oikein. [​IMG]

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Fat Larry 2004-06-15 13:29 ]</font>
     
  18. Fat Larry

    Fat Larry 1st gear

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Fat Larry 2004-06-15 13:28 ]</font>
     
  19. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Mikähän tääki juttu nyt on ..meikä on ainaki ihan pihalla :grin:
     
  20. 58STW

    58STW 1st gear

    Ei tiiä vielä... Katotaan nyt minkä värinen siitä tulee ja jos sit jotain pientä... :smile:

    siis kotiinihan mä notia TIKI juttuja oilisin vailla.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 58STW 2004-04-15 16:53 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!