transit -04 2,4tdci ei käynnisty.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja nasu74, 6.11.2015.

  1. nasu74

    nasu74 1st gear

    eli auto sammui ajosta epäilivät eka et suutin rikki sitten et pumppu hajalla.nyt ei suostu edes starttaamaan kun laittaa virrat päälle km/trippi näyttö ok hetken päästä katkoviivaa näytössä ja vilkuttaa ajon esto valoa mittarissa.
     
  2. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Oliskohan ajonesto mennyt nyt jotenkin päälle,jos kerran ajoneston valoa mittaristossa näyttää?....En tiedä varmasti,mutta yksi temppu vois olla,mitä kannattais kokeilla...Ottaa akunkenkä irti joksikin aikaa...Jos auto vaikka nollais vikamuistin,ja lähtis taasen käyntiin (En takaa,että tällä tempulla asia ratkeaa)...Ja vaikka lähtiskin käyntiin tämän jälkeen,niin ei ole poissuljettua,etteikö tekis samaa temppua uudestaan jossain vaiheessa :-?
     
  3. nasu74

    nasu74 1st gear

    olen kokeillu mut ei auta
     
  4. reynolds

    reynolds 3rd gear

    OK...No onkos siinä käynnistysavaimessa mitään "sirua" tai muuta sellaista osaa,jolla on yhteys auton käynnistyksen estojärjestelmään?....Tuli vaan viel mieleen,että jos on...niin joko itse avain tai virtalukko on sanonut itsensä irti :-? ...tai sitten on vaan avaimesta mahdollinen patteri loppunut :odroll: ...Toki vikahan voi olla loppupeleissä ihan missä vaan sähkö/polttoaine järjestelmässä :-?
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toisella avaimella koitettu?
     
  6. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Ok...Pystyykös tälläisestä Transitista mitenkään lukemaan mahdollisia vikakoodeja.?....Niistä vois lähteä seuraavaksi etsimään vikaa :wink:
     
  7. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Jos siinä on VP44 pumppu, niin sen tyyppivika on sen pumpun ohjainboksin hajoaminen. Hajoaa yleensä juuri noin, että sammuu ajosta, eikä enää käynnisty. Boksi siinä pumpun päällä. Sen boksin voi korjuuttaa, ei tarvitse uusia. Pumppuakaan ei tarvitse irroittaa, pelkkä boksi vain irti ja korjuulle. Netistä löytyy irroitusohje, jopa videona. Joistain tuon ikäisistä Transiteista on mennyt myös polttoainesuodattimen jalkoja silleen rikki, ettei enää käynnisty, pumpun boksi kuitenkin todennäköisempi.
     
  8. JN23N1B1

    JN23N1B1 Gearhead

    Käynnistykseneston voi kuitata niin, että laittaa virrat päälle ja painaa kaasun pohjaan 10 sekunniksi.Samalla avain koodaantuu uudelleen.
    Vian syys on tod.näk tuo pumpun boxi. Itsellä kävi sama juttu. Tosin silloin myyjä möi koko pumpun =)
     
  9. nasu74

    nasu74 1st gear

    pystyy lukeen kun vaan löytäis lukijan jol pääsee auton sielun elämään käsiks ei päässyt edes kolari korjaamon kaveri siihen.
     
  10. nasu74

    nasu74 1st gear

    autossa on delphi jakaja pumppu ei ollut boksia pumpun päällä tulee pumpun ahteriin 2 sähkö pistoketta.
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Siis avaimesta ei tee mitään, edes startti ei pyöri?



    Meillä samanmoinen transit ja sammahti tielle, mut siinä oli suodattimenjalan pikaliittimet särkynyt, kuulemma jonkin sortin tyyppivika


    Sit faija puheli, et jos jotain remppaa tehdään, niin pitäis ohjelmoida tietokone uudelleen, jossei sitä tee saattaa sammua vauhdista ja ei enää lähdekäyntiin
    Meillä käyny painepumppu ja suutin rempassa ainakin


    Eli narulla ford;ille ja pistokkeeseen. Muistaa sit, et hinaaminen on luvanvaraista ja auto pitää olla tiekäytössä hinatessa
     
  12. nasu74

    nasu74 1st gear

    koitin tota laitoin virrat/kaasun pohjaan,vaikutus 0 ei puhu avaimesta mitään.
     
  13. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Mitä näyttää käynnistyksen eston merkkivalo? Siinä kellossa punanen, vilkkuu, palaa? Jos palaa sillo muistaakseni ei starttaa... Oikein toimiessa, kun laittaa virrat päälle muistaakseni paloi hetken..

    Sori, olihan jo maininta tosta valosta...
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Pyörittääkö se edes starttia?
     
  15. nasu74

    nasu74 1st gear

    ei pyöri startti,vilkkuu mittariston vasemmalla puolel punane valo.auto on jämsän suunnalla oisko ketää lähistöllä kuka osais jelppiä.ajettu vasta alta 200th,ei ilkeis romuunkaan viel laittaa :rotfl:
     
  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kokeiles lukita kaukosäätimestä ovet pari kertaa ja sit useamman kerran auki

    Voyagerista lähti ajon esto pois kun avasi lukot parikertaa peräkkäin
     
  17. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Kyllähän tuo ajoneston häiriöltä näyttää jos ei edes starttaa eli senhän se on tarkoitus estääkkin jos kaikki ei sen mielestä ole ok.
    Mikäli siellä pumppuvikaa tms olisi niin tottahan se pyörittäisi,ellei nyt koko kone leiponut kiinni jos jotain teoreettisia olettamuksia haetaan tuolle ilmiölle ja ehjä startti,akunjohdot ok,virtaakin on.

    Pitkällehän sinä olet päässyt,minun etuveto-03 2,0 turbodiesel lorotti pumpun runkohalkeaman ansiosta reippaasti alleen 150tkm kohdalla,uusi takuukorjattu vaihtopumppu Ford huollon asentamana jätti välille 3kk tämän jälkeen vaikka ihmettelinkin heille sen laiskuutta+erilaista käyntiä heti asennuksen jälkeen.

    Tuo VP44 pummpu on todellinen murheenpesä jota käytetään monissa ja useissa merkeissä+malleissa eli tämä oli dieselhuollon kuin Ford liikkeen asentajilta kuultu ja kuului työllistävän hyvin.
    Tätä ei kannattanut edes yrittää korjata tuon runkovian takia,ei olisi annettu vuototakuuta ja uusi takuupumppu samaan hintaan asennettuna n1500e.

    Taas odotettiin 3viikkoa kun oli Heinäkuu ja porukkaa lomalla Fordilla+se uusi pumppu takuuseen ja taas mentiin.
    Sitten rupesikin 1 ruiskuputki vuotamaan ja nekin oli uusittava kuten startti jonka päälle pumpusta aiemmin valunut tavara oli kypsyttänyt senkin eli uutta peliin.
    Näitten operaatioiden jälkeen oli Transulla ajettu 165tkm ja oli pakko luopua kun tuli liian kalliiksi ja meno liian epävarmaa jo noin pienin km :cry:
     
  18. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Hei katoppa sieltä penkin alta akkujen johdotus.
    Siel on 2akkua ja niiden yhdyspiuhat+sieltä eteenpäin menevät virtajohdot. Siinä on nimittäin joku sulake siinä paksussa kaapelissa ja joskus se palaa poikki..

    Se et miksi noissa jäykissä kaapeleissa joku sulake, älkää kysykö multa.
     
  19. boneshadow

    boneshadow 3rd gear

    Pihassa seisoo vm-04 transit. Siihen pumppuun vaihdettiin joku siru ja lähtivät se jopa sitten käymään. Tyhjäkäyntiä. Sitten sammu. Enää ei inahda. Kaikkee mahd kokeiltu,jopa vikakoodit luettu. Koska ideat on loppu,niin A/ poltanko ton nyt just heti vai B/ oikeasti hyvä korjaamo joka osaa tuolle tehdä jtn ilman että maksaa auton hinnan verran. Miel Hyvinkää Riihimaki lähistöltä. Kiitos ja anteeksi.
     
  20. DslCat

    DslCat Gearhead

    Aloituksessa mainittii TDCI = common rail kone. Eikös?
    Siinä mitään kovia tulpanjohtoja ole, saati jakaja- tai riviruiskupumppua..

    Ajonesto-onglmalta kuullostaa..

    E: jos kinkkilästä tilaa Ford-vcm:n niin pääsee tota immopuolta tutkimaan/kokeilee ja naittaa lisäavaimia
     

Kerro tästä muillekin!