tremec tr-4050 kokemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ravolta, 6.4.2024.

  1. ravolta

    ravolta 3rd gear

    itelä siis tämmöne vielä menossa rammin alle, 12v cummins. alunperin kyselin tremecin maahantuojalta laukkanenmotorsportilta, vaa ei puoleen vuoteen ollu saatavilla...
    tilasin ite suoraan summitilta, alle kaks viikkoa paketti pihalla. muut hilppeet rokkiautolta.
    nyt ku sairasteluilta vahvistunu nii alkanu taas rojektia jatkaan. lootasa oli chevyn input shaft jotan en edes ajatellu tilatessa, amazonin kautta californiasta oaklandista cumminsiin soppeli akseli, tilauksesta kotiintoimitukseen n. 2,5viikkoa. mikä erikoisinta, saksan kautta-> ei tulli maksuja.
    aika näyttää miten saadaan toimiin,
     
  2. ravolta

    ravolta 3rd gear

    onko muilla tätä lootikkoa käytösä? itellä 4wd käyttöön menosa
     
  3. ravolta

    ravolta 3rd gear

    startin alle löin spacerin mikä tuli vauhtis-kytkinsarjan mukana. helppo rasti.
    mittaillu kytkinasetelman etäisyyttä painelaakerille. riittäskö 3-4mm vapaavaraa?
     
  4. ravolta

    ravolta 3rd gear

    painelaakerin lepuuttaja putki työn alla, ettei laakeri makaa akselin päällä. valmiita ei tuntunu mistää löytyvän
     
  5. ravolta

    ravolta 3rd gear

    kytkinpoljinsavotta selätetty, yritin sitä automaatin jarrupolkimen akselia saada liikkeelle, no WIDDU mihinkään. lopputulemana rattiakseli irti jarrun pääsylinteri pois ja tehostin säiliö irti. lähti sitten poljinpaketti irti. veistelin kytkin polkimen, piti mittailla kytkimen pääsylinterin tangon kanssa mihin kohtaa kiinnitys.
    semmosta, samalla huomasin että rattiakselin alapäässä melekonen välys, ei ajossa ole tuntunut.
    homma jatkuu... ei viitti ennää kiirehtiä ettei motivaatio pala lophun
     
  6. ravolta

    ravolta 3rd gear

    np241 lyöty tremecin perään, sopivuus täydellinen booreineen. paketti nosteltu cumminsin perään. jakoaskin kepille pitää teline tehä, ko 47re.ssä keppi pultattu lootan kylkeen kiini. kartaanien mitotuksia alkaa katteleen että onko lähelläkään, ja kytkimen säätöä
     
    Riku Rotten tykkää tästä.
  7. ravolta

    ravolta 3rd gear

    takakardaanin laitoin paikalleen, yli 10cm meni boorille, riittäneekö...? jakoloovan keppiteline jokseenkin teettää, pari modausta heitin metallin keräykseen. nyt jäätävän simppeli idea paukahti päähän kesken yöunien. sitä huomenissa lähteä pajottaan.
    tremecin kyljessä lukee isolla dexron3 only, vaikka ite kyllä aattelin perinteisempää Oikeata vaihteistoöljyä, saa nähä mihin päädyn,
    saa kommentoida
     
  8. Isamu

    Isamu Gearhead

    Jos tremec antaa ohjeistuksen nesteestä lootan sisään niin miksi ihmeessä et noudattaisi sitä?
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Osa syncroista yms toimii kuin kitkapinnat. Esim omaan T5 kun etsin että mikä on oikea öljy, niin Dexron 2 tais olla.
     
  10. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    joko tremekki toimii, mua huolettaa tuo väännön kesto, 800 nm tulee 12 venasesta ihan aivastamalla, ja sitte ku se tulee vielä ihan pikku kierroksilla, siks nämä ramin orkkis lootattkaan ei meinaa kestää.
     
  11. ravolta

    ravolta 3rd gear

    mag1 type f atf.t löin sisäänajoa varten, kyllä öljyisä valmistajan suositusta noudatan. koeajot tehty. tässähän nähdään mitä kestää. tällä hetkellä iha vakioiskussa kone.
    katsastukseen pitäs aikaa alkaa varaileen kunha saan etukartaanin lyhennettyä.
    ja suunnitelmana adjustable fuelplate, ei sen isompaa virimuutosta.
    tuleekos muutosprosenttia automaatista manuaaliin nykylainsäädännöllä...
     
  12. ravolta

    ravolta 3rd gear



    näyttäs että oisko ihan nv4500 aski... pullinkihommisaki vissi vakioaskeilla pöristelleet

    47re.tä en ala manaileen mutta ittelä sen kanssa meni kaikki pieleen (tuhansia euroja poltettiin muutamaan mailiin) , hinausautokuski tuli tutuksi
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    48Re tilalle :) Pitkälte tultu perus 727 laatikosta, 727 lukko turbiini, A518, 46rh/re, 47re,48re.
     

Kerro tästä muillekin!