Tulpanjohdoista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja peltsi, 5.9.2013.

  1. peltsi

    peltsi Gearhead

    Löytyiskö jostakin ohjemittoja eri moottoreiden tulpanjohdoille?

    Tietysti hatut yms. vaikuttaa mittoihin.

    Itsellä se ongelma ettei saa valmista sarjaa omaan moottoriin kun ei oo jakaja alkuperäisellä paikalla.

    HEI jakaja moottorin edessä pystyssä eli tulee mieleen lähinnä SB ja BB fordit.
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ite ainakin ostin MSD:n cut-to-lenght johdot hei-päillä omaan kasiin missä oli tuommoinen MSD:n jakaja hei- päillä. Löyty ihan vauhtiputkasta ja saa itse tehtyä sopivan mittaiset ja siistit.
     
  3. sbf

    sbf Gearhead

    Malloryn kasattava satsi maksanee siinä kolmenkympin kantturoissa uspartsissa.
    Saat ihan itte lyhennellä sopiviin mittoihin.Päät kuuluu pakettiin ja työkalu niitten liittämiseen.
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Joo, kyllähän vauhtikaupoista saa nimenomaan sellaisia sarjoja, joista saa itse askarreltua sopivan mittaiset.
    Niitä on vieläpä erilaisilla tulpan ja jakajanhatuilla tarpeen mukaan.

    Itse ostin joku vuosi sitten Accell +300 RaceWire -setin.
     
  5. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Muuttaakos tuo nyt sitten tilannetta mihinkään.Jos se ennen oli takana ja nyt edessä niin eikös niille pytyille oo periaatteessa sama matka??
     
  6. 383

    383 Gearhead

  7. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Melkoiseen harppauksen parempaan suuntaan tehny noi partsin sivut.Porukka kun alkaa tekemään heräteostoksia,ni myynti nousee sen 30%.
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    uspartsilta ei löydy ku yksi setti jossa vinot hatut (135 astetta) ja hinta 135€. Ei toi hinnasta oo kiinni mutta sieltä löytyy ford racingin settejä ja niitä sais tuohon hintaan kolme sarjaa.

    millaisia noi tulpanhatut on joista sanotaan että säädettävä kulma? jääkö ne taivuttamalla uuteen kulmaan vai ovatko vaan jotain joustavia silikoni hattuja?

    mulla on nyt moroson uudehko setti mutta kolme hattua suli pakosarjaan kun ne oli 90 asteisia.

    taidan tilata tuon fordin isolohkon setin, kai siitä vähintään noi kolme johtoo löytyy.

    SBC:n johdot ei käy, liian lyhkäsiä vaikka oikaisis yli venakoppien.
     
  9. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Msd:n taivutettavat ainakin jää. Ja pitäs saada myös "puolivalmiina sarjana".
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Samaten nuo Accelin 8.8 oranssipäiset, se metallirunko taipuu ja jää siihen asentoon kuin tarvitee. Pituus on myös itse päätettävissä.
     
  11. 440Mag

    440Mag Gearhead

  12. 383

    383 Gearhead

  13. peltsi

    peltsi Gearhead

    Tää ongelma ratkes Ford Racing:n isolohkon 9mm sarjalla.

    Istuu ko nenä päähän eikä ota sarjoihin kiinni.

    Ainut miinus tietty että aina ku joku kattoo chevyn pellin alle ja huomaa että siellä on fordin logo johdoissa niin tarinaa riittää :)
     

Kerro tästä muillekin!