**tunmoinen postimaksu...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja 63impala, 30.4.2007.

  1. 63impala

    63impala 1st gear

    Tilasin -39:iin uuden cowl tagin ja pari muuta metallitagia Chevys of the forties:lta. Eli USPS kirjepostia. Vahvistus tuli tänään emailiin, kyllä ne pojat osaa rokottaa kirjemerkeistä, aina kannattaa etukäteen kysyä:

    PLATE01 33-39 2 @ $4.25 $8.50
    EMBLEM "BODY BY FISHER". OUTSIDE RIGHT COWL

    PLATE38 37-39 2 @ $21.00 $42.00
    BODY # PLATE. COWL END, DLX MASTER

    Payment $153.00
    Thank you for your Visa payment.
    Account number: XXXX-XXXX-XXXX-XXXX.
    Charges will appear on your statement as Chevs of the 40s

    Subtotal: $ 50.50
    Shipping: $ 100.00
    ____________________________
    Total: $ 153.00
     
  2. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Oispa tienny,mullois ollu

    Jos se tilaamas oli se soikee lätkä,multa ois löytyny sellanen ja jklssä sijaitsee.
     
  3. 63impala

    63impala 1st gear

    eiku se runkonumerolätkä...

    eka kuitti firmasta oli hieman erinäköinen:

    2 @ $21.00 $42.00
    PLATE38 37-39 BODY # PLATE. COWL END, DLX MASTER

    2 @ $4.25 $8.50
    PLATE01 33-39 EMBLEM "BODY BY FISHER". OUTSIDE RIGHT COWL


    ------------------------------------------------------------
    Subtotal: $50.50
    Tax: $0.00
    Shipping Via: 2nd Day Air
    Shipping Estimate: $21.44
    Total: $71.94

    Hiukka Pompsahti....
     
  4. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    fisher

    Ai,mun merkissä lukee body by fisher,ja oli kii korissa oik etulokasuojan takapuolella -39,ja tällai oli mun -36 ja 38 kanssa,korimerkkinä oon aina tota pitäny?Eli varmaan tarkotat sitä alumiini lätkää joka syöpyy pois,varsinkin lattiassa jos niitattuna apukuskin puolella.
     
  5. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    ite henk.koht ottaisin myyjään yhteyttä ja tiedustelisin hinnan perustetta. järjetön postimaksu..mulla ollu ikuna noin isot postimaksut vaikka isompaa olen tilaillut.

    Kusettaa sua oikein urakalla.... se vakuutusmaksukin kun on suht pieni lähetyksissä...siis jos sen ottaa
     
  6. 370

    370 Gearhead

    Eli palikoiden hinta sama, mutta rahti eri. Olisko käyny ku mulle, että ensin valitsin kalliimman kuljetusmuodon? Postasivat (Egge), että olenko varma? Pari päivää hitaampi rahti oli yli puolet halvempi.
     
  7. SamiL

    SamiL Gearhead

    Vähän näköjään sama tyyli, kuin joillakin eBay-kauppiailla: Tavara ei sinänsä maksa hirveästi, mutta varsinaiset tulot otetaan "käsittelykuluista", etenkin kun lähetetään johonkin Pohjolan banaanivaltioon, josta ei valitus juuri korviin kantaudu. Veikkaanpa, että postimerkki paketin päällä oli paljon alle sadan taalan.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tarjous toimituskuluista on "shipping quote" englanniksi.
    Kannattaa kysyä etukäteen.
     
  9. amalo

    amalo Gearhead

    USPS airmail pitäis olla kyllä max jotain 25$ joten haiskahtaa vahvasti kusetukselta... tai sitten tagit on pakattu lyijylaatikkoon.

    edit: niin siis näyttäis että alkuperäinen tarjous ois se "oikea" hinta. Luottokuntaan yhteyksiä ja asia vireille niin saat rahat takaisin - tai eihän luottokunta ole sulta niitä edes vielä välttämättä veloittanut?
     
  10. Tilasin korjauskäsikirjan eBaysta ja USPS veloitti hitaammalla ilmapostilla (ei pika, toimitusaika 4-10 arkipäivää), vain 9.50$. Myyjä ei ottanut handlingia ollenkaan.
    Välillä jotkut osaa ottaa shipping&handlingista reilusti enemmän kuin käsittely voi millään muotoa järkevästi maksaa.
     
  11. 63impala

    63impala 1st gear

    Olikohan vedätysyritys? Laitoin emaililla aika tiukkaa tekstiä ja kopiot s-posteista, nyt tuli vastaus (huutaen :D ):

    MY SHIPPER MADE A MISTAKE, I HAVE ALREADY CORRECTED THE CREDIT CARD CHARGE AND THE INVOICES. SHIPPING AND HANDLING CAME TO 12.50.

    Ja elämä hymyilee taas! Taidan nauttia oluen...
     
  12. BB615

    BB615 Gearhead

    Mahdollisesti kyllä vedätystä... Tai ei rahdit yleensä maksa noin paljoa...
    Ite olin tilaamassa paria pikku osaa Californiasta (osien hinta 180$) international rahti 130$ + verot... Yhteis hinta jotain 375$ :mad:

    Maksoin osat ja toimitus kaverille TX:iin niin koko hoito 190$ :D
     
  13. shark

    shark 3rd gear

    Ton UPS tai DHL :n kanssa saa olla tarkkana.Halusitko sen" second day air" lähetyksenä?.Se on kallis.Jos ottaa seuraavan vaihtoehdon 4-10 pv on huomattavasti halvempi.
    Tilasin talvella Birdiin uuden bensatankin,orkkis stereo/CD paketin ja laatikollisen pienempää roinaa eli kolme suhtkoht suurta pakettia.Arvo $1050 ja rahti oli $ 400 .Tuli kotiovelle 8 pv:ssä Ihan OK.
    Tilasin sitten rosteri lauhduttajan putket ja sähköikkunan napit(kevyt paketti).Tuli meili ettei tilillä ollut katetta??.Tavarat maksoi $ 220 ja rahti $ 330 :eek:
    What the f... Olivat sanoneet UPS:llä että oli ylisuuri paketti????.Tietty putket on aika pitkät ,mutta hinta oli hanurista.Pikasoitto kaverille jolla lähti konti LA:sta ja rojut siihen ,maksoi $14 maan sisällä.Joutuu tosin oottaa 5 viikkoa, mutta tulee siinä päiväpalkka taaisin.
    Kuten joku sanoi kysy aina rahtimaksut ennenkuin hyväksyt ostokset.
     
  14. BRC1

    BRC1 Gearhead



    Mulle kävi ihan samanlailla Zip corvette osien kanssa. Jokaiseen lisäinfo kenttään olin pistänyt isolla USPS airmail only ja kamat tuli sitten UPS next daynä.. No onneksi oli kaikki meilit ja printscreenit tallella ja paketissa vielä rahtikirja jossa oli USPS vedetty tussillä yli ja päälle kirjoitettu UPS . Otin siitä vielä kuvan ja pistin kaikken meilien kera ko firmaan kertoen että olen jo ilmoittanut luottokuntaan etteivät maksa ennen kuin homma selvä. Meni kolme päivää ja koko rahti oli hyvitetty kortille.
     

Kerro tästä muillekin!