Tunnel ram bbc

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Skigu, 19.9.2016.

  1. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Jos jollain olis jotain tietoo, vois tähän kirjotella kokemuksiaan. Vaikka omista moteista. Minkä moista kaasaria kannatas koko ym (riippuu tietty motista).. Onko hyötyjä, haittoja. Ittee alkanu vähä kiinnostaan, jos heittäs ton lähes vakion isolohkon nokalle (patti mäntää edel rpm oval kannet 280 nokka). ei tietenkään mitään järkee oo mut..
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Holleyllä on 450 cfm.kokosia kaasareita,jotka ovat nimenomaan tarkoitettu T-Ram käyttöön.Ovat siitä metkoja,että ovat toiminnaltaan niin kuin tuplapumput,eli toisiokurkut avautuvat samaan malliin mekaanisesti.
    Kuitenkin kiihdytyspumppuja on vaan yksi.Sen tiedän,että toimivat napakan 350 Letukan päällä hienosti "suoraan paketista".
    Kuinka sit on tilanne 454:sen päällä,en osaa varmuudella sanoa.No olishan sulla kuitenkin 900 cfm:n edestä virtausta,joten luulis riittävän,kun mottikaan ei mikään hurja ole.

    Mulla olis jouten 2 kpl.näitä em.kaasareita ,jotka ovat uusia ja nollatuntisia.Hintaa niille olis yhressä 600 rahaa jos sattuu kiinnostamaan.PN.Holley 0-9776.

    Onkos sulla Weiandin vai Edelbrockin tekemä imusarja? Molemmilla kun on oma Street T-Ram,ja sun tilanne onkin hyvä,kun kannet ovat ovaalit.Ainakin teoriassa ovat vääntävämmät kuin isommat Rect.veljensä.

    Juu,ei tässä touhussa mitään tolkkua ole,tai no on sen verran,sillä T-Ram on tehokkain imusarja kun motti sen kanssa synkkaa.On sitten kadulla tai radalla.
     
    Muokattu: 19.9.2016
  3. Tunnel Ram

    Tunnel Ram 3rd gear

    Järkee vai ei, tyyliä sitäkin enemmän.
    Itellä 440 päällä tunneli ja 450 kaasarit. Suutin jumppaa jonkinverran ja kiihdytyspumput joutui vaihtaa 50cc ennen kun sai toimimaan isolohkossa.

    Minkä kokoinen kone ja max kierrokset mihin suunnittelit tunnelia?
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Tunnel Ram,otaksun että sulla on 440:sen päällä juuri nämä Holley 0-9776 450 cfm.sotkijat.Kuinka paljon suuremmat suuttimet jouduit laittamaan,ja minkä kokoiset(suuttimet) ne ovat nyt?

    Onko sulla ollut kylmäkäynnistyksessä sitä, että tuppaa vähän kaasareissa paukauttelemaan?
     
  5. Tunnel Ram

    Tunnel Ram 3rd gear

    Juu 450cfm on. Suuttimien kokoa en muista tältä istumalta mutta jonkun verran isommat joutui laittaa, Power valvet myös piti vaihtaa.

    Käynnistyy kylmänä ja lämpimänä todella hyvin ei ole paukutellut. Kylmää konettakin käynistäessä ei tarvii kaasua pumpata senkun kääntää avaimesta niin lähtee.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Tämä nyt menee vähän aiheen sivusta siitä sorry.
    Sain 350 chevyn valmiiksi ja pitihän sitä sitten vähän fiilistellä Pro Ram II imusarjalla ja dual 450 cfm kaasareilla joista mainitsin aiemmin. Unohtamatta vintage Moroso venakoppia.
    Tuossa ei nyt ole mitään sen ihmeellisempää, mutta kaasareiden ja imusarjan välissä on adapteri joilla kaasarit saatiin käännettyä nokka tuulta vasten.
    Tohon komboon ei mahdu GM:n "perunanuija" Hei-jakaja vaan on oltava esim. joku pienempi MSD:n jakaja.
    Mullahan ei ole tolle kombolle nyt käyttöä, ja löytyisi erittäin hyvät Sportsman 2 kannet tuon imusysteemin lisäksi. Siis railakas yhdistelmä vaikkapa jollekkin museokoneen rakentajalle.
    Sorry rönsyily.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 20.9.2016
  7. 383

    383 Gearhead

  8. max

    max Double Gearhead

    Toni,älä yllytä hullua!!
    Taas rupes tulee vaahtoa suusta kun katsoin ton videon!!!
     
  9. 383

    383 Gearhead

    Ai mä vain
     

Kerro tästä muillekin!