Turbiinin irroitus laatikosta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Make.S, 15.2.2012.

  1. Make.S

    Make.S Gearhead

    Ongelmat taas kuin salatuista kansioista...

    Otin äsken laatikon (904:nen) irti ja kun aloin ottamaan turbiinia irti, niin se liikkui sen 1.5cm ulos, mutta sitten jumahtaa.

    Missä vika ja uskaltaako käyttää vähän voimaa irroittamiseen?
    Pyörittelin myötä- ja vastapäivään, yritin keinutella kantilta toiselle, kannatella ja "keskittää", mutta ei lähtenyt irti...
    nimim. Aikaisemmin saanut pelätä että turbiini tippuu...
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    varmaan kasattu turbiini väärässä asennossa ja nyt on kaulalta öljypumpun lovet vääntyny.Pureevat nyt sitten staattori supportin spooreihin.
    näin oli kerran yhdessä a500 askissa käynyt.
    Saikin sitten kammeta sitä limppua irti oikein tosissaan.
     
  3. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Kyllä joutuu tuossa tapauksessa vähä koviaotteita käyttämään. Sorkka/rengasrauta on kerranki hyvä. :rotfl:
     
  4. Make.S

    Make.S Gearhead

    No niin, asiat etenee.

    Äsken kävin rykimässä turbaania irti ja muutama milli kerrallaan se tuli ulos päin kunnes irtos.

    Muutama juttu ihmetytti. Turbaani on hinkannut öljypumpun kylkeen selvän uran, mutta kaula on kyllä siisti ja ehjän näköinen. Minkähän takia hinkannut?

    Laatikkon on tehty kesäkuussa 2011 KALLIS remppa automatic centerissä edellisen omistajan toimesta, joten luulis että kaikki osat on paikallaan.
     
  5. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Epäkurantti vetolevy taikka sitte jostain muusta syystä ei uppoa se turbiinin snoutti sinne kampiakselis olevaa monttuu... Onko muuten lukkoturbiinilla se loota. Niissä on tosi lähellä pumppuu turbiinin kuori...
     
  6. Make.S

    Make.S Gearhead

    Oli ilmeisesti vanha turbiini "antautunnut" ja staattori tai vast. pisti vastaan irroittaessa ja siinä selitys turbiinin ja pumpun kosketukseen. Kaverilla käynyt sama homma.
    Lähen kohta nostaa laatikkoa paikalleen ja turbiiniksi laitan dynamics convertin 9.5" street/race. Toivottavasti toimii katukäytössäkin...
     

Kerro tästä muillekin!