Turbiinin käytös

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Hellfirebird, 20.7.2019.

  1. Hellfirebird

    Hellfirebird 3rd gear

    Otsikon mukaisesti, kokemus "Viri-turbaaneista" on olematon ja nykyisen käytös aiheuttaa päänvaivaa...
    Eli kyseessä on meistoksen mukaan
    B&m holeshot 2400 stallilla.
    Tuntuu luistavan liikkeellelähdössä johhonki 1800-2000 ennenku ollaan vauhdissa. Lueskelin jo tuossa vanhojakin ketjuja aiheesta ja tuntus olevan kahdenlaisia turbiineja sitten, että jotkut luistattaa ja jotkut ei nii paljo stallista huolimatta. Paskanakin voi olla jos rikkinäisen oireita lukee.... Katotaas mitä raati tähän tuumaa

    Limppu On siis fordin pikkulohkon ja C6 välissä ja viimeisenä rällättämässä joku 3.00 välitys
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Kyl toi mun olemattoman tiedon varassa vaikuttaa aika normaalilta, jos välitys on kolmonen.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. Hellfirebird

    Hellfirebird 3rd gear

    Taas on se perus, kaverilla pitäs olla sama stall ja 3.55 välitys, mut vastaavaa luistoa vain kylmänä... Pienempiin stalleihin tottuneina tuo luisto tuntuu jo kummalliselta mut sellanen se on ollut mitä nyt jokusen sataa kilsaa ehtiny ajella. Edellisessä kiesissä oli 2200 ja 3.55, mut luisti liikkeellelähdössä huomattavasti vähemmän
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    No, ihan vakiokaluillakin kolmosen lähellä olevalla välityksellä on kyllä jo hyvin havaittava ero verrattuna 3.55 välitykseen.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. fenix

    fenix 2nd gear

    Itsellä sama 2400 hole shot turbiini th700:ssa.
    En ole huomannut vastaavaa luistamista.
    Lähtee lipumaan itsekseen kun jarrun päästää vaihde päällä ja en muista että vedossa olisi huomattavaa viivettä paikaltaan pinta/osakaasulle siirryttäessä.
    Auto on nyt telakalla ollut jo tovin.
    Täyskaasulla ryntäyttää sitten ylemmäksi ennen kuin alkaa veto, mutta sekin käy huomaamattoman nopeasti.
    Eli kumilangaton yksilö.
    Laatikkoa on pariin otteeseen prepattu ja ajossa ollessa oli 3.27 perä ja ~360hp/550nm./1500kg.
    Paras veto alkoi löytymään 3000rpm. jälkeen 268xfi nokalla 350 sbc:ssä.
    En ole huomannut eroa tekniikan ollessa kylmä tai kuuma.
    Olisiko muille sattunut maanantai kappale tai epäsopiva nokka/puristus/ennakko tms. muuhun kokoonpanoon nähden?
    Ei ole mikään tarve kehua B&M turbiineja, mutta olen ollut tyytyväinen siihen muutaman vuoden kokemuksella.
    Oma tekniikka on kyllä saanut myös selkäsaunaa runsaasti ja vielä henki pihisee.
    Toivottavasti tästä yhtään hyödyttävää hole shot vertailu kokemusta.
     
    Muokattu: 20.7.2019
  6. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Tuosta tulee vaan aika suuri ero kokonaisvälityksissä aloittajan tapaukseen 10 vs 7.38 joka varmasti tuntuu liikkeelle lähdössä.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Itellekki tuli 3500 ilmotetulla stallilla oleva custom turbiini (jn trading) ja on tossa selkee ero vrt kaverin rämblerin marketti 3000 stalliin kun toi oma liikkuu pykälä päällä polkemattaki, rämpylässä on heti 2000+ jengaa ku hipaseeki kaasua.
    Matkavauhissa ku polkasee ni ottaa joku 3800 jengaa heti toi oma.

    Onhan toi aika omituinen ku tottunu aina vakio turbiinii, "hengetön" pienemmällä kaasulla ja kyllä meni hetki mietiskellessä luistaako mulla laatikkoki jo vai mit vittua.
     
  8. Hellfirebird

    Hellfirebird 3rd gear

    nimimerkki velvoittaa kertomaan kaiken tiedon mitä hain :D
    Joo mystisiä nuo käytökset kokoonpanoista riippuen. Harmi kun vaihto/kokeilu eio helpoimmasta päästä ... jos tuo nyt menis tän kauden ja kattos ensi kevääksi muutosta. Ei tunnu ainakaan sellaselle "omalle jutulle" tuo toiminta vaikka kuuluisikin asiaan tolla kombinaatiolla :rolleyes:
     

Kerro tästä muillekin!