Turva tankki katuautoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja manun, 27.3.2023.

  1. manun

    manun Gearhead

    Minkälaisia kokemuksia näistä muovit ankeista? Mitä vaatii ja haiseeko bensa autossa? Saako akku vielä olla kontissa? Alkuperäinen tankki korjauskelvoton ja uutta ei saatavilla.
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    On niitä itsellä useemmassa autossa ollut. Ei ole ollut ongelmia asianmukaisesti tehtynä. Huohotus takaiskulla ulos autosta, ja korkista maadoitus autoon.
     
  3. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    älä nyt ainakaan mitään halvinta mahdollista jazz:n muovitankkia laita, ne haisee ja korkit on yks perkele käyttää. Suosittelisin esim ATL:n tekemiä.

    Tuttu just vaihtaa jazz:n tekemää pois alumiiniseen kun haisee aina.
     
  4. Ville L

    Ville L 3rd gear

    Itse kanssa kiroillut noita Jazzin korkkeja, viimeksi syksyllä tutun evo mitsussa joutu pikkuruuvarilla kampeamaan huoltoasemalla korkkia että sen sai auki. Ko. tapauksessa kontti on hyvin eristetty ohjaamosta mutta itse kontissa ei voi mitään säilyttää hajujen takia.

    Yhdessä dartissa oli ihan helvettiä pyöriä cruisingissa kun tankki päästi bensahöyryt ohjaamonkin puolelle, tuohon olisi saattanut olla erilaisia parannus ratkaisuja mutta ne ei auttanut juuri sillä hetkellä kun päätä särki jo ihan selvinpäinkin.

    Parissa omassa laitteessa ollut häthät ratkaisuna erilaisia veneen tankkeja liinoilla köytettynä, ne ei oo hajuja päästellyt hyttiin ja on hoitaneet asiansa niinkuin tarvitsee. Ovat kelvanneet myös kyläkisoissa katsastussedille. Akku on ollut myös kontissa mutta erillisessä kotelossa.

    Yhteen omaan Plymouttiin teetätin oikeen pajassa mittatilaus tankin alkuperäisen tankin tilalle. Ainevahvuus 3mm ja loiskelevyt sisälle, täyttöputki teetettiin alkuperäiselle paikalle rekisterikilven taakse. Korkki on kierrekorkki ja tankki ollut 10 vuotta käytössä, ei moitteita paitsi että maksohan se jo silloin rahaa. Viivan alle kertyi 600€ loppusumma ennenkuin tankki oli valmis asennettavaksi. Tekevää pajaa pitää siitä moittia että hinta ei pitänyt paikkaansa sovitusta vaikka suunnitelmat ja piirustukset oli selvät eikä niihin pyydetty extraa. Siitä saa sit syyttää vain itseään etten nostanut meteliä ja kapinoinut vastaan muuttunutta hintalappua--- Mutta mitä noita seuraillut viime vuosina niin eipä noita tankkeja tyhjästä kukaan taida "satasella" eikä "kahdella" rakentaa. Ja sekä jazzit että kiinatankitkin kallistuneet viimeisen parin vuoden aikana lähes 2x kertoimella

    Juuri nyt työn alla kaverin toimesta noin 50 litrainen mittatilaustankki, myöskin 3mm alumiinia ja loiskelevyt sisään. Tulee kahdella AN8 ulostulolla, yksi paluu ja yksi nippa huohotukselle. Täyttöputki rakennetaan ulkopuolelle ja tankki koteloidaan sääntökirjan mukaisesti erilleen ohjaamosta, kyseessä farmarimallinen ajoneuvo.

    En henkkoht. pidä noista tankin sisällä olevista foameista, siksi loiskelevyt. Noissahan on joku suositus kuinka usein foamit pitää vaihtaa ja ilmeisesti niissä on riskinsä että jotain murenaa voi ajan saatossa irrota.

    Halppis kiina alumiinitankeista en kehuja ole lukenut ja kuullut. Saumoja on vuotanut jo uutena, nurkkasaumoja repeilly hitsauksista, korkit väljiä ja vuotaa sekä foamit on murentunut ennen aikojaan. Tosin varmaan on tapauksia kun niitä on pulttailtu miten sattuu kiinni ja tankkiin on kohdistunut rasituksia.

    Eli jos rahaa on ja visioit luonnistuu myös kädentöiksi niin kannattaa ainakin täyttöputki tuoda kontin ulkopuolelle tai ainakin mahdollisimman helppoon paikkaan kontin sisällä niin ettei tankkausvahingon käydessä sotke mamman ja perheen piknik eväitä bensalla. Se bensa kun sit haisee siellä ikuisuuden jos lorahtaa. Suurinpaan osaan tehdas turvatankeista saa erilaisia pultattavia täyttöputkia-
     
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead

  6. pala63

    pala63 Gearhead

    Itse olen käyttänyt viimeisimmissä projekteissa tanksinkin tankkeja.
    https://www.tanksinc.com/
    Eikä mitään pahaa sanottavaa ole, eli vahva suositus. Sinkitystä pellistä tehtyjä. Löytyy mallikohtaisia ja universaaleja niin ruiskullisiin kuin kaasarillisiinkin.
    Paljaasta alumiinista tehdyt ei tykkää e85 polttoaineesta. Muskeliauton kautta olen viimeisimmät ottanut.
     
    maxvo2 tykkää tästä.
  7. manun

    manun Gearhead

    Vai on jazzit paskoja?... Semmosta just kahtelin kun Hinta miellyttäs.hyvä että tuli asia puhees. Mikä se lentokone korkki on mitä ne mainostaa?
     
  8. manun

    manun Gearhead

    Ja ostetaan hyvä käytetty
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mjaa. Kylläpä on huonoks sitten nykylaatu mennyt. Ei noiden Jazzien kans itsellä ole ongelmia ollut; ei ole joutunut rukarilla availemaan, eikä bensaa haistelemaan. Tosin viimesimmästä on vuosia aikaa.

    Oon itse miettinyt autooni alumiinitankin tilalle tuollaista muovista jazzia, mutta täytyypä ottaa takapakkia, ja katsella muitakin valmistajia.
     
    Muokattu: 28.3.2023
  10. Weijari

    Weijari Gearhead

    Ääni tälle. Ei haise universal muovitankkikaan 5 vuoden jälkeen ja bensa-anturiin sai sopivat ohmiluvut suoraan hyllystä. Tankkiin upoterttavat pumputkin ovat kuulemma riittävän hiljaisia, itsellä ei ole kokemusta.
     
  11. manun

    manun Gearhead

    Tjp garagella ois edullisia alumiinitankkeja, onko kellään kokemusta
     

Kerro tästä muillekin!