tyhmä idea? rakentaa vai mitä...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Jonimac, 11.3.2008.

  1. Jos meinaat lokarit jättää ,niin helppo homma olis viskata sinne chevellen/impalan tai minkä vaan etukelkka ja tehdä loppurunko ite , miullakin olis joutilaana chevellen runko+paperit (350+350) jos katsastaa haluaa.

    Ite oon omalta kohaltani jo luopunu katsastuskelpoisten autojen rakentelusta koska niihin valitettavasti joutuu tässämaassa tällähetkellä tekemään noita kompromisseja hieman liikaa..

    Mutta eikun töihin , teet mieleisesi ja murehdit sitä katsastusta sitten myöhemmin , ja näillä ns rottarodeilla ainakin itse olen hauskimmat ajokokemukseni lähivuosina saanut :wink:
     
  2. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    joo en oo katsastuskonttorille varmaan noita vehkeitäni ajelemassa :lol: tai mistä sitä tietää? oon kyllä aina tykänny noista pick up rodeista ja vielä sillätavalla että se etuakseli on tosiaan maskin etupuolella ja lehtijouset vinottain siinä edessä, kun tuo lincolnista jäänyt etuakseli ja tukivarret ja jouset nyt on sitten tuolla tallessa niin voisi jotain tällaista alkaa soveltamaan.
    peräksi arvelin tuollaista jo lehtijouset omaavaa chevy vanin 10 pulttista mutta meneeköhän liian leveäksi suhteessa etuakseliin :-? lava tietenkin itse tehtynä kun ei taida löytyä fordin 30-luvun lavoja iha joka nurkista nykyää.
    ja tosiaa jos noi etulokarit ja astinlaudat jättäis ni helpoin ois kyllä jostai camaron/s10 pickupin rungosta alkaa väsäilee itse haluamaansa.
     
  3. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    kyllä toi uudemmankin simpukka käy! junakeulassa kääntövarsi sojottaa ylöspäin ja terroristimallissa alaspäin! Tai saahan sen sojottamaan vaikka mihin päin mutta jos meinaa että renkaat kääntyy oikeaan suuntaan rattia kääntäessä!! Molempia mallia olen rodiin laittanu!
     
  4. UGH!

    UGH! 1st gear

    -68-72
    -73-79
    ..vanhemmasta oikeasta junakeulasta en löytänyt kuvaa :-?
     
  5. TATU

    TATU Gearhead

  6. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

  7. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    päivällä järjästelin ostoksia varastoon ja nyt jääkiekon erätauvolla tuli mielee että mites nuo vanhempien opelien simpukat??

    nehä on samantyylisiä mitä nuo volkkarinki..kääntövarsi on alaalla. :odroll:
     
  8. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    hmmm tuo simpukka asia kiinnostaisi kyllä minua että mistä sen voisi MYÖS soveltaa muualta kuin junakeula volkkarista... senhän tosiaan täytyisi olla sillä tavalla että kun rattia kääntää esim. vasempaan niin varsi työntää eteenpäin jne.

    yksi pieni juttu olisi noiden jarrujen kanssa myös. kun tuo etuakseli on tuosta linclonista ja siihen on nyt asetettunoi 240 volvon etujarrut.

    olisikohan millainen työ tehdä noista ylimääräisistä -74 caminon etukelkasta tuohon akseliin sopivat etujarrut, saisi myös vähän passelimman ja isomman jaon 4,75"

    http://s107.photobucket.com/albums/m313 ... CT0006.jpg
     
  9. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Siinähän olisikin hyvä aihe johonkin piilokameraohjelmaan että veisi katsastettavaksi auton jossa etupyörät kääntyvät eri suuntaan kuin mitä ratista vääntää! Kannattaa tosin valita sellainen ajankohta ettei konttorin pihalla ole muita autoja joihin törmätä.
     
  10. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    katoin nuitte opelin simpukoitte toiminnan ja liikkuu sivuttain rattia käännellessä.. eli ei sopine näihi hommiin. :-?
     
  11. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    pientä näpräystä ja hahmottelua näiden akseleiden ja simpukan kanssa joka sattumoisin tuli tuon postiauton mukana.

    ainoa haistapaska ongelma on tuon akselin kanssa että miten sen saisi yksinkertaisesti toteutettua poikittaisella lehtijousella. ja minne tukivarret pultataan. ts. onkohan tässä mitään järkeä :rotfl: :rotfl:

    http://s107.photobucket.com/albums/m313/Jonimac/raato/ siinä loput kuvat mitä siellä touhutaan. jousta kun on käytetty vähän jokasuuntaan.

    nuo kiinnikkeet ovat vielä ns. harjotteluvaihetta. lopulliset pitää tehdä mahd. vähillä hitsauksilla laserleikatuista paloista. tuossa kun on hitsattu kiinni vähän joka kodasta nyt...



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. bootsi

    bootsi Gearhead

  13. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    empä oo katellu. tuollasen siitä voisi tehdä tosin omakohtainen mielipide ois että tekis tuolleen pulttiliitoksella että sen saa purettua pois kokonaan.
     
  14. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  15. bootsi

    bootsi Gearhead

    Tarkemmin ku katoin niin aika "mielenkiintoisen" näköisiä liitoksia.

    Jos poikittain pitää jousi olla niin...
    KUVA
    Niin tuohon tyyliin, linkkien kans samaan...
     
  16. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    joo tuossa ei oo mitään vielä valmiiksi tehty kuhan hahmoteltu. jousikin on scottarin takajousipakasta väänetty ihan omilla mitoilla. samoin noi sakkelit on väärin kyllä. tuossahan se akseli pääsee periaatteessa heilumaan sivuttain ties kuinkapaljon. tuota scottsdalen jousen taivuttelua kun ei mittailtu ensin mitenkään, taivutettiin vain norrat siihen vähän kapeammalle, eli ei oo pelkoo että tuolla vielä mitään ajeltas. kuhan hahmoteltiin että miten paljon noita pitää muuttaa jne.

    ja toki noi 2kpl pitkittäisiä pakkoja ois se yksinkertasin mut silmään parhaiten osuu tuo 1 poikittainen pakka.
     
  17. idiot

    idiot Gearhead

    laetettaa tääki puallii ja ruvettaa ryyppeemää? :poff:
     
  18. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    katotaa jos viikonloppuna saes jotai aikaseksi. juuvaan sitte viikonpäästä viikonloppuna 8)
     

Kerro tästä muillekin!