Tylsää varmaa, käyttistä n5000e?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kyläseppä, 29.11.2011.

  1. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Ääni Volvon S/V 40 osastolle. Hyvä auto ajaa(hyvät penkit),lämmin,varma ja vähän vikoja. Lisäksi osat halpoja. Katsoo kohtuullisesti ajetun ¨~ 200 tkm ja ajoo piisaa moneksi vuodeksi. Ja tuolla volvo foorumilla apua korjauksiin. On meinaan tietoa!
     
  2. Damned

    Damned Gearhead

    Ei se 406 ihan sieltä huonoimmasta päästä ole, voit siis nukkua yösi kohtuullisen hyvin, mitä nyt herätä siinä 2:00-3:00 välillä miettimään että miksi ihmeessä Peugeot...

    Millä koneella ko. yksilö on?
     
  3. kyläseppä

    kyläseppä 1st gear

    2.0 bensa, en oo nähny ostosta vielä. Googletin et ei 406 ainakaan sitä vääntösauva taka-akselia enää ole
     
  4. Miuge

    Miuge 1st gear

    nonni.Onhan se pösö ainaki tylsä...varmasta en menis takuuseen...
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    :D Täytyy kyllä olla eri mieltä. Takapenkille ei mahdu aikuinen matkustamaan mukavasti, eikä siellä pysty lastakaan pitämään turvaistuimessa (mahtuu huonosti ja oven aukeamiskulma pieni).

    Ruostuvat siinä missä mersutkin :D Osat joo halpoja, mutta saa niitä sitten vaihdellakkin, etupyörän laakereitakin yhtenään.
     
  6. electra1

    electra1 Gearhead

    Jos tylsän auton haluat missä ei ole lastentauteja niin Honda accortti..vuosimalli 2000-> Ei aivan niin ankea kuin toijotat eikä vie öljyä kuin joku anjovis vaimikäseoli... Ooppelitkin on testattu muutamalla yksilöllä ennenkuin uskottiin, nou tänks! :poff:

    Eniten kyllä suosittelisin esim kapricea 305 tai 4.3 kutosella.. Nämähän on suhteessa kuitenki melko pieniruokasia laitteita. Jos se kulutus "ei oo aivan niin justiinsa".
     
  7. tsbmw

    tsbmw 1st gear

    On siellä törkeeseen alihintaan myynnissä muitakin (verrattuna tekniikkaan), muttakuntonväriolisöpö!
    Ootteko ikinä ajannu M-vitkalla? Suora tuntuma - ees uudet bensamersut ei perstuntumalla vastaa - jotain on välissä. Vanhemmissakin M5 on tekniikkaa kyllä kiitettävästi liikaa, MUTTA SEN PYSTYY ITSE HUOLTAMAAN JOS RAKSTAA AUTOJA (siis nythän tää jäbä hommas itelleen blondinsa käyttistä) :)

    Sitäpaitsi sen synkron 2-vaihteen ongelma on tosi sivuseikka - takavuosina ajoin pitkään välikaasulla ilman kytkintä.

     
  8. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Aikas halpaa tuolla ajo ihan oikeasti on. (Merkkiliikkeen mies kun olen,joten merkki hieman tutumpi minulle kuin sinulle luultavasti.. ) Joten kait tässä aikas tarkkaan tätä "kulupolitiikkaa" on tullut seurattua.Ja viat on kohtuu vähäpätöisiä,etupyörän laakereita ei mene yhtään enempää kuin muillakaan kun ei hae motonetin kuraa(laakeri ongelma enemmän S40/V50 autoissa!)Itsellä mittarissa 180tkm-ei ole mennyt vielä-kään. .Ovet aukeaa ihan niin paljon kun tarvitsee,ei se mikään "suuri" auto olekkaan.Isolle ihmiselle ovet tuottaa vaikeuksia?!.Mutta tässähän haettiin kohtuu fiksua käyttistä joka mahtuu viidentuhannen kategoriaan. Siitä vaan viidellä tonnilla ostaan jotain paskaa jota korjaat oikeasti enemmän kuin pääset ajamaan. Ja vähemmän ruostetta näissä on kuin mersussa. Olen pilkkonut meinaan kohtuu monta vollea vuosien saatossa ihan joka puolelta. :lol: Ja mersuja tehnyt aikanaan takuun piikkiin jokusenkin..
     
  9. audiq

    audiq Gearhead

    Volvon osien hintoja olen kuullut monen Volvoilijan valittavan, että kallis auto korjata? Audistina en tuohon sen enempää ota kantaa, mutta monesti vain tuollaiseen väittämään törmännyt.

    Ja tuosta, että Volvo-foorumilla tietoa, niin siitä olen vahvasti eri mieltä. Useamman kerran olen etsinyt tietoa kyseiseltä foorumilta ja V40:seen sieltä ei mitään viisasta ole löytynyt. Neuvoja kyllä, mutta pääosin ihan höpöhöpöä. Suomi24:stä löytyi fiksuimmat jutut ja silloin ei ole taso kovin korkealla. :lol:
    Tosin voi olla, että eri malleihin löytyy eri tasoista keskustelua. V40:n kanssa vain yllätyin, että osaaminen oli niin olematonta. Milloin oli jarrusylinterin mäntä vinossa sylinterissä ja milloin kiristeltiin kimpassa käsijarruvaijeria oikein urakalla. :lol:

    Ja noista ranskalaisista vielä sen verran, että niissä tuntuu hinta laskevan melkoista tahtia. Ihan kuin olisi parempikin auto, kun tonneja tippuu hinnasta vauhdilla. :lol: Muutamassa vuodessa tullaan sieltä melko uudesta perheautosta alle tonnin ensimmäiseksi autoksi. Että siinä mielessä ne ei kovin halpoja autoja ole, muuta kuin hankkia.
     
  10. Damned

    Damned Gearhead

    Volvo on kovassa kurssissa ison veden takana, ja niitä huolletaan ja laitellaan ihan eri innolla kun täällä. Kannattaa kattoo siis tuolla kolmannella kotimaisella olevia foorumeita läpi, jos tahtoo hyviä neuvoja ja ohjeita.
     
  11. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Kun seuraan työnkin puolesta jo monen merkin varaosahinnoittelua niin kannattaa huomata että nuo varaosahinnat OVAT huomattavasti halvempia noihin ~10 vuotta vanhoihin vehkeisiin kuin näihin uudempiin siellä merkkiliikkeessäkin. Kyllä foorumeilta tietoa löytyy taatusti,ette vaan ole löytäneet oikeita. Veikkaan jos et x40.fin foorumilta löydä jotain käsijarrujuttua niin kumma on.Kannattaa myös huomata että kun kysyy selkeästi niin vastauksia saa ,tyhmälle vastaukset ovat hmm.. Mutta kukin tavallaan. Se on selvää että 5000e autossa laittoa on joskus,merkissä kuin merkissä.Se paljonko niin sen saa jokainen päättää omilla valinnoillaan. Yritän tässä tarjota vain topikin aloittajalle vaihtoehtoa.Puhun omasta kokemuksesta,mutta työn puolesta seuraan näiden autojen mailmaa liiankin läheltä. Ja joka päivä tiedän enemmän...Enemmän kuin kaveri joka johonkin kuulopuheisiin perustaa tietonsa. Tai muihin "kokemuksiin". :wink:
     
  12. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Hommaa Saab 900 90-luvun alusta.Hyväkuntoisia yksilöitä saa muutamalla satasella ja aika varmatoiminen auto.Äitmuorilla ollu Saab 21 vuotta ja tuos just laskeskelin et varaosiin menny vähän yli 700 euroa.Eihän tol rahalla kummosia tee näille nykyräpsyille.
     
  13. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Jos olet etelä-Suomessa , osta kuukausikortti linja-autoon/ ratikkaan/ bussiin.
    - Niin minä ainakin tekisin!

    nimimerkki. Pohtii 10 vuotta Hesassa asunut ihan tosissaan!
     
  14. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Tää on aina niin näppärää kun porukka ei lue kuin ekan viestin ja kiirehtii vastaamaan.. auto ostettu pari sivua sitten :lol:
     
  15. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Tämä on jo OT kun auto tosiaan ostettu. Mutta kun pihassa on väykky ja tommoinen S40 niin pitää kommentoida. Volvossa on esim. polttoainekorkin ympäriltä ruostunut läpipuhki, mersussakin on ruostetta, mutta ei puhkiruostunut mistään. Takaovi aukeaa vain jotain vähän päälle 45 astetta siitä ei meinaa saada turvaistuinta saati lasta työnnettyä sisälle. Kai tää on maanantaikappale, kun vikoja paljon. Pyörän laakeria, iskaria, kattia jne... On tässä tosin jo yli 200tkm mittarissa. Käsijarru on huono, jos sitä ei käytä säännöllisesti niin lakkaa pelaamasta. Mersussa käytetään käsijarrua vain kerran vuodessa (katsastuksessa) ja se pelaa silloin.
     
  16. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Pakko lisätä ot kun pihassa on V40.. Kyl ne miun mielestä aukee ihan hyvin, tai ainakin meijän muksu on mahtunu kuppipenkin kanssa kaikista ovista sisälle. Pintaruostetta ruvennu näkymään helmassa, siitä kohdasta kun on lähteny maalit kävelemään joskus vuosia sitten.(ns.tyyppivika) Sinkitys pitäny kuitenkin tähän asti. 250tkm mittarissa ja meillä ajettu 35tkm. Sinä aikana tuon huonon käsijarrun takia vahdettu toinen takasatula ja moottoriöljyt 3 kertaa, muuta ei ole ilmennyt. Minähän päivänä tää nyt sit on tehty...?Niin ja täytyy vielä mainita että näissä X40 Volvoissa on suuri merkitys sillä mikä tekniikka pellin alla on. Bensaturbot ehkä kaikkein parhaimpia (oikeita Volvoja tekniikaltaan).
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^Sinkitty ja silti ruosteessa? :eek: Jotain amerikkalaiset mahtaa tehdä oikein, kun omat rysyt (+10v) eivät ole yksikään sinkittämättömyydestä huolimatta ruosteessa edes pohjasta, vaikkei ole massaakaan laitettu.
     
  18. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Vaikka meneekin pahasti OT: Kyl ne kaikki bensakoneet on oikeita Volvoja. Dieselit kaikki Renaultteja ja laatikko jompi kumpi 8) Näin siis nimenomaan S-/V-40. 400srj aivan eriasia ei pidä sotkea!

    Ei se valituksi tullut Pösö huonoin mahdollinen Ranskis oo :) Mikäli ei maanantai-yksilö, antanee oikein mukavat kyydit. Pakkanen vaan saattaa kangistaa välillä ja pieniä sähköhäiriöitä esiintyä.
     
  19. cuda69

    cuda69 Gearhead

    eikös v40 vollea ole myös mitsun bensakoneella??ainaskin esim lohkolämmitin luetteloissa on merkintä et volvo tai mitsu?pohjalevyhän tuos lienee carismasta
     
  20. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    itse en koskisi s/v 40 volvoihin. perheessä on ollut yksi sellainen, se ruostu ja jotenkin sellainen tunne että auto oli vissiin suuniteltu 1.6 metrisille tyypeille! noi uudet s40/v50 on jo vähän parempia!
     

Kerro tästä muillekin!