Työtötankojen kokoonpano

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Belve67, 27.2.2015.

  1. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Eli kyssäriä olis miten painetaan tikun päät noihin tankoikin jotka itse sorvataan oikean mittaan?
     
  2. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Re: Työtötankojen kokoonpao

    Mä tein sillai hiukka lämpöö siihe tankoon ja het se pää pylkällä painaen paikalle. Huomautan et en tiiä onko tää oikea tapa mulla nimittäin yks meni poikki siit tikun ja pään jatkoskohdasta
     
  3. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Meikäläiselle tehtiin siten että paksuun metallitankoon tehtiin työntötangon mentävä reikä sorvissa ja sitten tanko sisään ja prässillä päät paikalleen.
     
  4. Belve67

    Belve67 2nd gear

    No kerronpa site lisää, eli tangot sain sorvissa lyhennettynä ihan ok ja tankojen päät seivasin purseista, mutta tangon
    sisä reikä on 4,0mm ja tönärin toisen pään joka pitäis mennä tangon sisään onkin melkein 4,4mm,
    miten helkkarissa toi nuon pieni tappi voi tuollaisella krympilla saada menemään sisään,
    ja kaiken lisäksi vetelin tankojen päät vielä 4,1mm poralla toisiin meni ihan noin vaan mut jotkut ahdisti
    niin et sai pelätä et ei pora poikkee tangon sisään.
    Nin juu koitin kans sorvis painaa kärkien välis kovat nostajat päissään mut en onnistunut ja lämpöökin on käytetty,
    sen jälkeen sit ihan hydy prässillä eikä tuu ku väärää tankoa tai pää vinoksi.
     
  5. Väne

    Väne Gearhead

    Jos ne on Compin aihiot niin siihen löytyy oma työkalu mikä samalla oikaisee pään ja kalvaa reiän sopivaksi.
    Muuten helppo systeemi mutta ainakin minulle tullut pora/kalvain oli aavistuksen kiero ja yksi pää katkesi joskus myöhemmin, onneksi ei ollut koneessa silloin paikallaan, en uskaltanut muitakaan enää käyttää.
    Voin ostaa 5/16 päitä jos jollain on ylimääräisenä.
     
  6. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Joo mulla oli kans noi compin aihiot. En mitannut tönärin reiän halkaisijaa versus pää mutta prässätessä näki kun tönäri vähän laajeni ja lämpeni. Ilman tankoon tehtyä työkalua ne ois tangot ei olis pysyny suorana prässätessä.
     
  7. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Jahah taas on menty perse erellä puuhun, vai että tuollaanen tyäkaluki olis olemas, stana mua risoo tämä rehellinen kaupankäynti tää Suomistoliitos tavarat tuloo pakettina ja maksetaan pois mutta ei koskaa mitää stamplea kuinka nuatten kapuloottenkas toimitahan.
     
  8. raceman

    raceman Gearhead

    tuo tangon tukeminen on ehdottomasti tärkee juttu, niin ku swinger71 kirjoitti.
    Ite käytin tangon tukemiseen sopivan kokoista cromo putken pätkää.
    ensin sorvilla oikee mitta sitte compin työkalulla reikä oikeeks ja prässillä pää paikalle. (vähän käytin molyrasvaa liukasteena) ja tangoista tuli aika hyviä
     
  9. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Jos jollain jäänyt ylimääräisiä tankoja ja päitä, niin voisin ostaa pois.
    Tarve olis Compin 5/16 tangoille pituus 7-8" ja pallopäille, kolmetkin riittäisi.
     

Kerro tästä muillekin!