USA-autojen PÄÄLLÄ KÄVELLÄÄN edelleen!?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja GMies, 14.12.2013.

  1. Rantala

    Rantala 3rd gear

    Just näin, mutta tiedettäis edes kuka, mikä on huolitsijana Suomessa.
    Jos kyseessä on hiukankin arvokkaampi / laadukkaampi ajoneuvo, kannattaa panostaa tuohon käsittelyn onnistumiseen, eikä ottaa turhia riskejä, eli ottaa huolitsija, josta tiedetään, että osaa hommansa ja kantaa vastuunsa.
    Ja onko Suomen huolitsijalla vakuutus mahdollisia vahinkoja varten.
     
  2. 188

    188 3rd gear

    Tässä ollaan aika viidakossa, tuotin joku vuosi sitten pari autoa USAsta, ostaminen on helppoa jos tietää mitä haluaa ja on valmis maksamaan siitä, tuonnin järjestely onkin eria asia, firmoissa nuorta porukkaa joilta ns. yrityskulttuuri on aika tavalla hakusessa, profittia halutaan tehdä niin pienellä vaivalla kuin suinkin, erään tahon kanssa olin lähellä tuontisopimusta kunnes tiedusteluuni kontin purkamisesta vastattiin "se homma ei lyö leiville ollenkaan"
    siis kukaan ei ole vastuussa käytännössä tahallisesta tai tahattomasta vahingosta jos jotain sattuu.
    Väittäisin jos vähänkään on taipumusta stressata asioita etukäteen, jos maksat laskusi sitämukaa kun niitä tipahtelee postiluukusta, ja kuvittelet että joku hoitaa asioitasi samanlaisella pieteetillä vaikka maksaisit siitä, niin kannattaa ostaa auto Suomesta.
     
  3. GMies

    GMies Gearhead

    Viidakossapa hyvinkin ... sanoisin Everglades'issa kurkkua myöten. :wc: … nuorta porukkaa ja kaiken lisäksi persaukista, että rikastumista yritetään yltiöpäisesti ymmärtämättä huomista.
    Kyllä Suomesta ( tai Ruotsista ) ostaminen näyttää todella varteenotettavalta vaihtoehdolta. Jos minä vielä joskus vaihdan / ostan jenkin, niin otan yhteyttä tuonne. http://20.fi/11506
     
  4. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    jos sitä paalua on tarpeeksi, niin menee usa:an ja pakkaa kontin itse, tai on mukana siinä siihen asti kun ovet plommataan, ottaa vakuutuksen. suomessa kontti kotipihaan asti sideloaderilla tullin kautta. vaihtoehdot on aika vähissä ?
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Lisäjännitystä saattaa aiheuttaa myös se, jos rahtia ei ole maksettu lähettäjän toimesta ja paperit ovat kateissa. Silloin autoa ei saa tullista ulos Suomessa.

    Eikös täälläkin ole puitu kyseistä tilannetta jossa autot seisoivat satamassa kontissa kuukausitolkulla, ja rahaa paloi joka vuorokausi enemmän ja enemmän.
     
  6. manha

    manha Gearhead

  7. pirre

    pirre 3rd gear

    Kontit "shaken not stirred"
     
  8. sectoid

    sectoid Gearhead

    Eipä yllätä tuo evvk/ei oo penniikää kii -asenne.

    Olenkin aina miettinyt, että miten kohtelevat autoja kuljetuksissa sekä maahantuonneissa. Vieläkö nykyiset autot pitää sisäänajaa kun semmosen ostaa uutena ja ottaa käyttöön?
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Näitä juttuja kun lukee niin tekis mieli hyvin vakavasti "sitoa" tuonti auto kuten venäläiset hampurissa.

    Teräs palkki konttiin poikittain hitsaamalla ja autot akselista tai rungosta/"rungosta" hitsaamalla palkkiin kiinni :rotfl:
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    Ei varmaan tartte, ainakin suomessa paatista purkaessa maahantuojien uusia autoja pääsääntöisesti poljetaan kylmällä koneella just niin paljon kuin koneesta vaan ikänä irti saadaan,
    kiire on kova ja toki aero hirshejä yms. on muuten vaan hauska kokeilla.
     
  11. karra

    karra Double Gearhead

    W116 mersun katolla oli kävelty; tennarinjäljet siinä C-pilarien kohdalla, ei klommoja katolla. Konepellissä yksi uusi klommo, auto oli ollut alakerroksissa kontissa koska takakontin kannen päälle vuotanut öljyä ja muuta roskaa auton päällä. Pahinta oli se kun hydropneumaattisen jousituksen omaava mersu odotti Titleä Losissa melkein 5 kk niin keula oli pudonnut alas. Hämeenlinnassa oli sitten vastassa auto jonka etuhiekkapelti oli mutkalla kuten vasen pyöränkaari renkaan raavittua siihen. Sekä syyläri alareunastaan kasassa, vuoti pahasti. Tuli sitten hinausautokeikka eli en päässyt ajamaan kotiin vaikka tarralaput oli mukana :mad:
     
  12. Elky70

    Elky70 Gearhead

    itelle tuli 2009 toi '70 Camino ja ei voi kuin kehua Carkoiviston palvelua. Otin ns. Avaimet käteen periaatteella ja ainoa mitä ite piti tehdä oli hakea auto häneltä ja maksaa aikanaa verotuspäätös, joka oli huikeet 85 ja rapiat juuroo.
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Mitenkäs -70 Caminosta voi olla autoveroa perittävissä, kun se on ollut tuohon aikaan autoveroton pakettiauto. Nollasta ei voi olla vuosien vrrella jäljellä enempää veroa kuin nolla euroa. Olisi ehdottomasti ollut valituksen paikka.
     
  14. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    No jos rekattu henkilöautoksi jää se 80,lätkä pois eli halpaa 85,llä eurolla.
     
  15. poikelin

    poikelin Gearhead

    Onkos kukaan ottanut itte vakuutusta tällaisten varalle tai yleensäkään tuontiin laiva-matkalle? Vieläkö niitä autoja tulee jotka on kärsineet merenkäynnistä tjsp? Jos olette niin pikainen hintavertailu kiinnostaa. Oma ostos lähdössä lähipäivinä laivareissuun.
     
  16. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Otin äskettäin Fenniasta kuljetusvakuutuksen, vakuutusmaksu oli 0,65% vakuutussummasta. Se mitä kaikkea se sitten korvaa tai ei korvaa onkin toinen juttu. Ainakin vakuutuskirja oli melko tuhti nivaska paperia.

    Ajattelin että kun noinkin pieni tuo maksu niin onpahan edes jotain turvaa :)
     
  17. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Otin tuollaisen rahtivakuutuksen ihan suosiolla, tosin mulla tuon hoiti Anttonen. Taisi kustannus olla joku 1,5% vakuutusarvosta, mutta joka tapauksessa siis puhutaan pikkusummasta koko tuontipaletissa.

    Se, mitä tuollainen sitten oikeasti korvaa, vahingon sattuessa - siitähän ei voi tietää. Mutta nukuin yöni paremmin...

    -JJ-
     
  18. impala1968

    impala1968 Gearhead

    If:ista saa ainakin melko helpolla rahtivakuutuksia
     

Kerro tästä muillekin!