Uusi Challenger Suomessa.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja onbuicks, 8.4.2009.

  1. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

    Ihan pikkasen ot:ta jatkaen, tuollaisia

    [​IMG]

    G8 GT -malleja ei taida olla Suomessa lainkaan?
     
  2. kippo761

    kippo761 2nd gear

    Jeh, täytyy sanoa että kyllähän tämänkin meetingin järjestäminen vaati runsaasti hommaa - omistajatietojen selvittelyjä, aikataulujen sovittamisia ynnä kaikkea muuta säätöä. Mutta lopussa kiitos seisoo.

    [​IMG]

    Hellcateista todettakoon lyhyesti että ainakin minun tietojeni mukaan Suomen maaperällä on yksi sellainen, mutta ei ole kilvissä.
     
  3. ata

    ata Gearhead

    Ei ole tosiaan yhtään G8:a Suomessa, ei tavallista, ei GT:tä eikä etenkään GXP:tä... eikä sen facelift-mallia Chevy SS:ää. Jos olisin ollut viime talvena pidempään USA:ssa, olisin varmaan ostanut sieltä G8 GT:n ja tuonut muuttoautona kun vielä olisi ehtinyt. Ei vain 9kk reissu riittänyt, olisi pitänyt olla se 12kk.

    Toki tuon G8 GT:n 2-ovista "rinnakkaismallia" eli 5gen Camaroa sitten löytyy useita... nehän perustuvat samaan pohjalevyyn ja tekniikkaan, G8 (ja uudempi Chevy SS) vain 4-ovisena sedanina vähän erinäköisellä kopalla.

    Mutta hienoa Challenger-porukalta onnistua tuollaisessa mallimiitissä noinkin suurella automäärällä kerralla!
     
  4. Tepi

    Tepi Gearhead

    Re: challe

    Noin ajateltiin vuonna 2009. Olisivatkohan hinnat nyt normalisoituneet, kun nelivuotiaita malleja tarjotaan vähän päälle kolmella kympillä Suomeen rekisteröityinä?

    http://www.nettiauto.com/dodge/challenger/7071065

    Dodgella ei ole tällä hetkellä virallista organisaatiota Euroopassa. Kuinka paljon päänvaivaa tuollaisen ylläpito arkiautona tuottaisi? Lähinnä kiinnostaa huoltopalveluiden saatavuus. Kulutus- ja varaosat kai saa viiveellä siinä missä muihinkin, mutta näinköhän monimerkkihuollot huolehtivat tehtaan huolto-ohjelman noudattamisen lisäksi diagnostiikasta, softapäivityksistä ja bulletineista, sähköisestä huoltokirjasta jne? Ja mistä päin Suomea löytyy tarvittaessa parempaa asiantuntemusta eksoottisempien vikojen etsintään?
     
  5. kippo761

    kippo761 2nd gear

    Re: challe

    Eivät ne nyt niin ihmeellisiä vempeleitä ole etteikö huolto-osaamista löytyisi...

    Suurin osa Suomen moderneista Challengereista on toki vain kesäkäytössä, mutta on täällä useampikin "hurja" joka ajelee niillä "arkiautona" ympäri vuoden. Joku taisi jopa ajella kesät prätkällä ja vaihtaa autoon vasta lumien tullessa. Kukaan ei ole raportoinut mistään ylitsepääsemättömistä ongelmista. Päinvastoin, jopa Dodgen taannoinen takuukorjaus koskien 2009-2012 R/T (automaatti) -mallien nokkaketjuja on saatu teetettyä mukisematta kaikilla kuntoon.

    Jos lisäinfoa tai muuta vertaistukea tarvitaan niin yv:tä vaikka minulle.
     
  6. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

  7. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Villit huhut kiertää ympäri nettiä, mitälie tulossa?

    Tässä tärkeimmät:
     
    Muokattu: 12.4.2017
  8. mcmies

    mcmies Gearhead

    Wäkewää.

    Onkos Suomessa yhtään Helkattiakaan?
     
    360fourbarrel tykkää tästä.
  9. rb

    rb Gearhead

     
  10. sevy68

    sevy68 1st gear

    Off topic koska ei koske Suomea, mutta : Viime syksynä reissasin Tsekin Tasavallassa Plzen-nimisessä kaupungissa, joka on lähinnä tunnettu Pilsner Uruguelin panimosta. Siellä bongasin mustan Hellcatin, jossa punaisella Hellcat - teksti helmassa ja punaiset raidat. Mitenkähän muualla Euroopassa ?

    Kyseinen auto oli vaikuttava ilmestys kinnereiden seassa. Kuviakin olis jos osais..

    Kiitos ja anteeksi
     
  11. 1320

    1320 Gearhead

    Tuollainen Hellcat on kohtalaisen ripeä laite, viime Lokakuussa Irwindalen radalla oli joku ajamassa sellaista, ja kyllä se korkeita kuuden sekunnin aikoja paineli 1/8 Mile matkalla. Ja taisi olla ihan alkuperäiskunnossa muuten, mutta takana oli slicksit.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. Pekkislainen

    Pekkislainen 1st gear

    Challengereitakin näyttää tulevan suomeen hidasta mutta tasaista tahtia, niin mikäli sinulla on tai olet tuomassa sitä itsellesi ja haluat olla kontaktissa muihin omistajiin ja osallistua mahdollisiin tuleviin miitteihin, niin laita yksityisviesti minulle, email osoitteen kera niin lisätään email listalle ja suljettuun face challenger ryhmään.
     
  13. heleha

    heleha 3rd gear

    Olisi tarkoitus ostaa 2008-2011 R/T tai SRT8. Mobile.de ja eBay ovat olleet hinnan arvioinnin apuna. Saksassa tuntuu olevan vähän SRT8. Tullin sivuilta on tullut katsottua veroja, jotka näyttää olevan usein 10-15.000e.
    Mitä pitäisi tietää ostaessa, tyyppivikoja?

    Pystyykö liittymään facen suljettuun ryhmään kyselemään lisäinfoa?
     
  14. eemeli_

    eemeli_ 1st gear

    Hienoa että tämmöinen ketju löytyi, mietin tässä että löytyiskö täältä apua epätietoiselle...

    Asustelen itse lähi-idässä ja jossain vaiheessa olisi tarkoitus tulla takaisin kotosuomeen ja mielessä on nyt vähän ollut että lyödäkö auto konttiin ja tuoda suomeen vai laittaa täällä myyntiin. Se kuinka autoverotus ja tuonti EU:n ulkopuolelta on itselle täysi mysteeri ja googlen avulla ei oikein ole asiaan saanut selvää vastausta.

    Kyseessä olisi Challenger SRT8 2010 ajettuna 131.000 km ja seuraavia kysymyksiä kielen päällä olisi

    - Paljonko kulut Suomen päässä voisivat olla (verot, tullit, alvit ja mitä niitä nyt kuulemma tuleekaan....)
    - Mihinhän hintaan näitä on Suomessa kaupattu, kannattaako tuoda jos persnetolla sitten joutuu myymään verrattuna tuontikustannuksiin? Täälläpäinhän auto ei maksa juuri mitään...
    - Huollot ja varaosat. Autoa ei ilmeisesti tuoda Dodgen puolelta Suomeen? Onko paikkaa missä huoltaa ja mistä kuluvia osia tms?

    [​IMG]
    https://ibb.co/iUXEJw

    Jos joltakin löytyy tietoa ja hetki auttaa niin olisin erittäin kiitollinen!
     
  15. 383

    383 Gearhead

    Valkonen r/t siirtokilvillä
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Kuis paljon jos saa udella?
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Vaikuttaakohan kanada-eu vapaakauppasopimus mitään tämmosten tuonnissa, jenkeistä tuontiin verrattuna? ainakin tuo 10% tulli poistuu.
     
    Muokattu: 30.9.2017
  18. mcmies

    mcmies Gearhead

    Autoveron kanssa ollaan vähän arpajaisissa, mutta joku 13-17 k€ on valistunut arvaus tuonikäisestä ja noilla kilsoilla.

    Tulli 10 % ja alv 24 % lasketaan ostohinnasta (+ rahti ja vakuutus).

    Huollot onnistuu Suomessa merkkihuolloissakin. Toki osia joutuvat aina tilailemaan, ei jostain syystä hyllytavarana ole...
     
  19. eemeli_

    eemeli_ 1st gear

    Tällä kurssilla apauttiarallaa 8000€ täällä hinta. Kuitenkin tämä idea romuttui, kun kyseisessä kappaleessa löytyi rungosta vaurioita joten jääpi tuo kappale tänne.

    Täällä on hieman erikoinen tapa että autoista ei tehdä kauppakirjoja. Ainoastaan vaihdetaan rekisteriin uuden ostajan tiedot ja auto on siten hänen omaisuuttaan. Parisen autoa täällä ostaneena vieläkin kummastelen että kauppakirjoja tai mitään luovareita ei periaatteessa tehdä vaan suoraan mennään poliisiasemalle ja sanotaan että haluan antaa autoni tälle henkikölle ja he antavat uuden rekisteriotteen joka mallia muovikortti. Se on sitten henkilöiden välinen asia liikkuuko raha suuntaan vai toiseen. Mitenhän sitten tämä tulli ja alv ostohinnasta? Kaupasta kun ei ole aina välttämättä mitään todisteita..

    Ja iso kiitos avusta!
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Ei tuo ainakaan kalliilta vaikuta!
    Kauppakirjat ja luovarit on vapaaehtoisia kanadassakin, mutta mikään ei estä semmosia tekemästä ja yleensä tehdäänkin. Voi tehdä vaikka suomalaiselle lomakkeelle jos haluaa, ei mikään estä tai mille vaan indokiinan lomakkeelle.
     

Kerro tästä muillekin!