Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Pääkirjoitus oli täyttä asiaa todellakin.

    Ja K.L.B taas "kehui" syvemmällä lehdessä Itä-ystävämme saavutuksia (Resurs) :rotfl:
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei näkyny tän päivän postissa :cry: :cry: , tosin mulle se tuleekin vähän jälkijunassa, kun en oo tilaaja!!
     
  3. Alkinto

    Alkinto 1st gear

    On toi Princess kyllä kaunis auto. Soisi näkyvän useemmin tien päällä.
     
  4. ata

    ata Gearhead

    K.L.B. sekoilee sen 39 Opelinsa kanssa, kun julistaa kuinka Opel-kerholaiset eivät ole kuulemma edes nähneet yhtä vanhaa Opelia koskaan... ei tainnut olla kyllä Opel-merkkikerhosta ainakaan tai KLB itse ei tainnut käydä edes tutustumassa koko kerhon osastoon itse, siellä kun oli esillä toinen samanvuotinen Opel ja yksi mikä oli jo vuonna 1939 vanhan mallin museoikäinen... eli 1913-mallinen Opel. Samaten marttyyrihengessä julistaa yleisön mielipiteet autostansa kun itse en ainakaan yhtään sellaista mentaliteettia havainnut mistä kirjoittaa lehdessä jopa parissakin eri kohdassa, kuinka yleisö muka vain arvostelee autoa eikä arvosta tehtyä työtä. Kuinka väärässä sitä voi olla ja vielä kirjoittaa siitä lehteen. Ainakaan Opel-merkkikerhon osastolla herraa ei nähty, itse päivystin siellä melkein koko näyttelyn ajan ja olisi ollut ihan mukava keskustella aiheesta, etenkin kun eräskin vinkki jolla herra tuossakin numerossa taas reposteli oli ihan puhtaasti meikäläisen ansiota... en nyt viitsi tarkentaa mistä oli kyse julkisesti. Mutta tuollainen täysin syyttömien moittiminen ei kyllä ole tervettä tai edistä hyvää henkeä harrastajien kesken, kun taas KLB onnistui loukkaamaan "nuoria" Opel-harrastajia jotka eivät muka arvosta hänen työtään. Sehän ei ole minun syyni jos joku Opel-harrastaja ei ole nähnyt 1939-mallista tai vanhempaa Opelia, mutta Opel-kerhon niskaan tuota on turha kaataa kun samassa näyttelyssä tosiaan oli omallakin osastolla tuota vanhempaakin kalustoa. KLB olisi ollut kyllä tervetullut sielläkin vierailemaan ja keskustelemaan vanhemmista Opeleista, itse niistä aiankin pidän ja arvostan niiden omistajia ja rakentajia vaikkei itselläni sellaista olekaan ja jos olisi jotain kysynyt niin tiedän että olisi ohjattu minun puheilleni siinä tapauksessa, kun olen siellä tuollainen arkisto- ja kirjallisuus- ym. hörhö. Kannattaisi yrittää edes tutustua jos on samassa näyttelyssä osasto ennenkuin haukkuu lehdessä. Pitää jostain vissiin metsästää KLB:n puhelinnumero tai jotain. Itseäni kun kiinnostaa koko autojen historiat 1800-luvulta 2000-luvulle, eikä vain esimerkiksi joidenkin tiettyjen vuosikymmenien mallit niinkuin joitain jotka eivät muita haluaisi vissiin nähdäkään.
     
  5. raggar

    raggar Gearhead

    ^ Taitaa vähän vituttaa? :odroll:

    Ei kooälpee mun mielestä yleistäny opel-kerholaisia siinä kirjotuksessaan, kertoipahan vaan esimerkin että tämmösiäkin kavereita on :-?
     
  6. ata

    ata Gearhead

    Luulen että se sanoja saattoi olla ehkä 60-70-lukujen Opel-kerhosta, koska Opel-merkkikerhon omallakin osastolla oli niitä wanhojakin Opeleita, eli tuskin kukaan sen osaston nähnyt olisi tuollaista lausetta päästänyt suustaan. Suomessa kun on ainakin kaksi isompaa Opel-kerhoa, yleinen Opel-kerho ja Opel 60 ja 70-lukujen kerho, osa harrastajista on molemmissa kerhoissa ja osa ei. Molemmissa on havaintojeni mukaan myös ahdasmielisiä jäseniä joita ei kiinnosta kuin juuri sen oman auton kaltaiset laitteet, ei sitä uudemmat eikä vanhemmat. Mutta kun KLB kirjoitti vain "Opel-kerholaisista", niin siitä sen voi ymmärtää tarkoittavan tuota itsenikin edustamaa vuosimallista riippumatonta merkkikerhoa, jota jotkut yrittävät leimata "uusien Opelien kerhoksi", mitä sen ei missään nimessä ole tarkoitus olla, kaluston ikäprofiilia ei ole kuin sillä toisella "väli-ikäisten" Opelien kerholla. Mutta eipä se KLB:kään jäsen ole merkkikerhossakaan.
    Omasta mielestäni se KLB:n Kapitän on hieno ja kulttuuriteko sinänsä, mutta nuo autot ovat oikeasti niin harvinaisia, etten minäkään ole nähnyt ikinä liikenteessä yhtään 39-mallista Opel Kapitäniä. Itse olen kuitenkin yrittänyt perehtyä tuon automerkin historiaan ja erinäisiäkin saksankielisiä opuksia on tullut kahlattua läpi.
     
  7. mke77

    mke77 Gearhead

    ^

    han o hassu ukko koko K.L.B... :D siis hyvässä mielessä

    nyt lehdessä hää sentää myönsi et:" paljon o tarvinnu/luvannu hakea mut ikään ei o tullu sitä väliä" :D

    muutamia vuosia aikaa hän (mitkä hän nyt o myymässä) kunnosti viron puolella (huonolla menestyksellä omasta mielestään? vaik ite hakee halpaa tekiää :mad: ) korjattuun toyota crowniinsa hyvää takapuskurii..ja minä poika soittamaan :-? ja toinen soitto...ei kelvannu vaikka lupasin tuoda ,koska hän simmosta oikeen lehdessä halus, ja kerta halus moisen toyon säästää jälkipolville....mut ei sitä päivää edelleenkää oll tullu et hänen kelpais :soosoo:

    .....ja jopa rupee myöntymään et :" vanhoja auto saa parannella käyttö ystävällisyyden nimisä" kuten siinä ranskalaisessa auto matkailijassa kävi ilmi :D et ei edes hänen kaltainen pussihousu oll enää niiin tarkkana noista "oikean ikäiset osat oikean ikäisiin autoihin :wink:

    mut taas....se sama vanha tatsuni-pikappi :mad: .......simmosia ratsuni pikkappei liikkuu erellee tääl meitin kulmil kaks kappaletta iha "arkiliikentees" :soosoo: ei tietty jokapäivä..mut liikkuu kuitenki! et vpois hääki liikkuu jossain muualki, kuunnella muite ihmiste turinoit ..eikä olla niin kapea katseine......

    mut hyvä huruukko tuo kebele :)
     
  8. karra

    karra Double Gearhead

    Ja taisha hää mainita jotta ei periaatteesta packardia katsasta kun ei vähän käytön takia sitä toinne tekemään :D jos pari-kolme kertaa kesäs ajaap. Juu lakihan on olemas Suomessa... mut huru-ukko kait :eek: , olen tavannut muutaman kerran :) . Ei sil että ajaisi packardilla mut periaatteen vuoksi ei katsasta eikä aja :p .
     
  9. ata

    ata Gearhead

    Juu, hyviä ja hauskoja juttuja se on aina kirjoittanut ja mielellään niitä on aina lukenut... :)

    Saksassa olisi muuten parhaillaan myytävänä sellainen ihan samanlainen 1939 Opel Kapitän Cabrio kuin KLB:n auto entisöitynä, eikä hintaakaan olisi kuin 85000 euroa... :) Että aika arvokas laite sellainen on ehjättynä ja valmiina.
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
     
  10. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Paitsi että tuo Saksan kapine on Gläserin korittama ja auton peräosa on aivan erilainen, tästä voi katsella eroja:
    1939 Kapitän Gläser
    1939 Kapitän -esite
    tai:
    Kapitän 1939
    Ei sillä, ei tuo tehtaan mallikaan mikään yleinen ole, enpä ole nähnyt. Sama Gläser-avo oli muuten myynnissä Retromobilen yhteydessä huutokaupassa 2009, arvio oli 75000 - 95000 Euroa mutta ei mennyt kaupaksi. Sivukommenttina vielä mainittakoon että ainakin Hebmüllerilla (jep, juuri se mikä teki Kupliakin) oli oma versionsa:
    Kapitän 1939 Hebmüller
     
  11. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Ollaas ny tarkkoja :soosoo:

    Suora lainaus lehdestä:
    "Juttelin siellä eräiden "Opel nuorten" kanssa. Eräs heistä sai minut häkellyksiin toteamalla: "En ole koskaan edes nähnyt niin vanhaa Opelia kuin tuo -39 Kapitän".


    Minä sain tuosta ainakin sellaisen käsityksen että kyse oli yhdestä nuoremman polven ooppeliharrastajasta, mistään kerhoista tossa ei puhuttu mitään.
     
  12. ata

    ata Gearhead

    Ei kun se päivittely jatkui vielä sivulla 76... :) siellä oli se kerhomaininta. Sehän tuossa siis just huvittikin kun kahdessa eri paikassa kahdessa eri jutussa samaa hommaa piti oikein päivitellä, niin kyllä se varmaan sitten aika tärkeää oli.
    En tiedä minkä ikäisiä ne nuoret oli, itse olen reilu nelikymppinen "nuori" ainakin varmaan sieltä KLB:n ikäluokasta katsoen.
    Siellä kun lukee sanasta sanaan taas näin: "Ehkä se todella menee niin, kuten eräs jopa Opel-kerhon jäsen paljasti tunnustaesssaan: "En ole koskaan edes nähnyt noin vanhaa Opelia"." kun samassa näyttelyssä Opel-kerhon omalla osastolla oli esilläkin samanikäinen ja toinen 26 vuotta vanhempi Opel... tuntuisi oudolta jos kerhon jäsen ei olisi oman kerhon osastoa edes nähnyt tai käynyt katsomassa samassa näyttelyssä, vaikkei olisikaan kerhon vetäjiä. Mutta olisin mielellään jutellut noista vanhoista itse herran kanssa, mutta ei näkynyt ainakaan silloin kun minä siellä olin päivystämässä. Vaikken nyt minäkään noista juuri mitään tiedäkään, mutta silti. Olen nyt sentään ainakin nähnyt useitakin tuota vanhempiakin Opeleita... Luulen että monille kuusikymppisille kaikki alle 50-vuotiaat ainakin ovat "nuorisoa".

    No eihän tuo vakavaa ole, kiinnitti kuitenkin huomiota tuolla tavalla toistettuna oikein... ja kun se oli niin ristiriidassa Opel-kerhon osaston kanssa samasta näyttelystä, jota itse olin mukana kasaamassa ja autojakin sinne valitsemassa ja siellä koko viikonlopun päivystämässä, mitä nyt nopeasti kiertelin muut hallit jossain välissä. Minua kun kiinnostaa nuo vanhatkin laitteet ihan oikeasti, vaikka omistankin 90-luvun alun Opeleita ja pidän niistäkin, ja taidan olla ihan outo muutenkin... :D
     
  13. lesabre

    lesabre 1st gear

    Allekirjoitan. Vaihdoin V8:sta Mobilistiin pari kk sitten ja ei ole tarvinnut katua. Itse olen nuoremman polven kaveri (26v), mutta silti mulle toi V8:n nykylinja (pelkkiä chopattuja liekkirodeja, ränttätänttä-lauluautoja, varttimailikisoja USA:sta ja ikkunan vaihtoprojektia) tökki pahasti.

    Missä on kaikki asialliset, taustoiltaan vähän pidemmälle kuin "Sepi tunki GM:n pikkulohkon pellin alle"-asteelle menevät jutut ALKUPERÄISESSÄ kunnossa (säilyneitä tai restauroituja) olevista autosta? Viimeinen hyvä juttu V8:ssa oli joku osto-opas, oisko ollut c3 Corveteista. Sen jälkeen pelkkää liekkilinttaa, vähän kärjistäen..Kuvat jakso selata, siinä se..

    Nostan hattua KLB:lle jo näiden parin Moblan pituiselta lukijahistorialtani! Hienosti tehtyjä juttuja: asialinjaa, joka pureutuu pintaa syvemmälle hyvällä otteella. Nuorempana lukijana pidän myös historiaa valottavista pätkistä. Nämä lehdet tullut selattua hiirenkorville jo nyt (tuo uusikin)! Jatkakaa samaan malliin! 8)
     
  14. Badgerroad

    Badgerroad 1st gear

    KLB pohtii omalla palstallaan sivuun jäämistä, ja toisaalta taitaa muutamassa kohdassa mainita myös yhden ihmisen rajallisuuden omistaa ja ehtiä enää nauttia kaikista mahdollisista häristimistä.


    Mutta ilman KLB:n, Riitan, Kimin tai Fiskiksen uskoa siihen mitä aloittivat olisi elämä ollut monella tavoin tylsempää, ja ilman heitä hyllyssä olisi aika monta metriä enemmän tilaa.
     
  15. homer

    homer Double Gearhead

    Mutta ilman KLB:n, Riitan, Kimin tai Fiskiksen uskoa siihen mitä aloittivat olisi elämä ollut monella tavoin tylsempää, ja ilman heitä hyllyssä olisi aika monta metriä enemmän tilaa.


    Tuo on kyllä harvinaisen totta. Pitäis vaan hankkia kunnon kirjahylly niin saisi kaikki paremmin käden ulottuville.
     
  16. capri30S

    capri30S 1st gear

    Alkaa kyllä oikeesti noi KLB:n jutut vähän kyllästyttämään, tilaaja olen ollut reilusti toistakymmentä vuotta. Itkee kun kalusto ei kelpaa kellekkään eikä mee kaupaksi, mutta silti pitäis maksaa joku 3500 kilvettömästä Crownista? Tai 4000 jostain 70-luvun lopun farkku mercurystä, kilvetön vissiin sekin. Noilla hinnoilla saa hetken myydä.

    Ja olikos se oikeesti museokilvissä se MG, vaikka siinä on edelleen se Marinan kone? MAV-alkuinen kilpi ainakin. Ei sillä etteikö siinä Marinan kone sopisi olemaan, mutta ihmetyttää saako jossain päin suomea museokilpiin auton parikyt vuotta uudemalla autoon kuulumattomalla moottorilla?

    Lehti itsessään on rautaa, ja muuttunut mielestäni parempaan suuntaan viimevuosina. Vaikka ei huono lehti ole Klassikotkaan!
     
  17. starcraft

    starcraft Gearhead

    Vuonna 2000 kun aloin lukemaan mobilistia oli lehdessä suurella vaivalla tehtyjä juttuja esim. hemi challenger vs boss mustang. Sitten suomen super beet oli samaan paikkaan kerätty ja tehty juttu kuin myös ford xl:t. Mihinkähän näiden juttujen tekointo on kadonnut? Onhan niissä kova työ mutta väittäisin että noilla jutuilla mobilisti kasvatti suosiota paljon. Siinä mielessä taso on laskenut viime vuosina. En tiedä mistä johtuu mutta klb :n jutut on tosi negatiivisiä. Mun puolesta voisi siirtyä kokonaan seniori mobilistin puolelle itkuvirsien kera.
     
  18. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    I stand corrected :D, en ollu lukenu viä noin pitkälle
     
  19. No H2O

    No H2O Gearhead

    Hyvä lehti... mennee taas monta iltaa ennenkuin on luettu läpi?

    Edellä mainittu asia ottaa pannuun, tai on ottanut jo monta vuotta... Jos kuulut johonkin kerhoon tai jos erehdyt olemaan ko. kerhon toimihenkilöitä niin joidenkin ihmisten silmissä muutut joksikin jeesukseksi tai puolijumalaksi joka tietää kaiken ko. kerhon edustamasta merkistä tms.

    Kerhoilu eri muodoissaan on harrastamista muun harrastamisen lomassa tajutkaa jo...
     
  20. Fireball

    Fireball Gearhead

    Mutta johan on nyt aikoihin eletty kun Mobilistin kaltainen laatujulkaisu retostelee avoimesti laittomuuksilla. Yksi siellä hitsailee tukivarsia ja toinen kasvattaa tehoja yli 70%, molemmat jyrkästi lainvastaista. Ja tämän lisäksi itse KLB protestoi katsastamista vastaan ja uhittelee laittavansa Ooppeliinsa tuoreempaa tekniikkaa, sehän on HOTROTTINKIA!

    Aivan kamalaa rakkarointia tommonen ja kohta on tietenki puolialastomia naisia lehti pullollaan voi voi voi. Tommosiako ne museomiehet onkin, katsastamattomilla viritetyillä ja tukivarsistaan hitsatuilla hengenvaarallisilla vehkeillä herättävät kauhua! Ei ihme että kanssa-autoilijat katsovat minuakin kieroon, menee kohta koko harrastajakunnan maine tässä aivan piloille.

    Ihan hirveetä tää nyky maailmanmeno, eikookki?
     

Kerro tästä muillekin!