Uusi Sebring, kokemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja automaatti, 10.4.2007.

  1. automaatti

    automaatti 1st gear

    Onko kukaan käynyt ajamassa uutta Sebringiä saatikka sitten ostanut sellaisen? Kertokaahan tänne kokemuksia/ajatuksia autosta esim. koeajoista ja omistamisen ihanuudesta.

    Itse kävin tänään koeajamassa auton ja tuntui aika hyvältä ja ennen kaikkea isommalta kuin edeltäjänsä (niin kuin se varmaan onkin). Seuraavassa muita huomioita:
    + Hiljainen ja tasainen kyyti
    + Arvokkaan oloinen ulkonäkö
    + Onnistuneen näköinen sisusta
    + Tilava

    - Kuskin penkki ei ollut ihan niin hyvä kuin olisin olettanut (edellisessä Sebringissä oli mielestäni parempi penkki) esim. selkänojan kallistus tuntui jotenkin oudolta ja reisitukea olisi saanut olla enemmän (vaikka olen lyhyt)
    - Nahkaverhoilu ei todellakaan ollut oikeata nahkaa
    - Moottorin ääni ei ollut kovin miellyttävä (kyseessä oli 2,4-litrainen bensa, ehkä 2,7-litraisessa on sitten kunnon äänet)
    - Dieselin yhteyteen ei saa automaattia (osaako joku kertoa miksi ja kenen valmistama se vaihteisto on??)

    Noista pahimpana puutteena pitäisin tuota diesel-automaatti -yhdistelmän puuttumista.

    Muuta koeajolla huomioitua: ohjaus oli yllättävän jäykkä, rengaskoko oli 18-tuumaa :eek:

    Vaikka edellä on myös jonkin verrran risuja, niin auto nosti kuitenkin autokuumeen taas tappiin. Harmi, kun dieseliä ei saa automaattina...
     
  2. PK

    PK 1st gear

    Kävin pari viikkoa sitten ajamassa ko. keksinnön. Vertailu -01 2,7 sebringiin
    Ensihuomio oli että tilaa on sisällä reilusti, muuta hyvää en sitten kellon lisäksi sisältä löytänytkään. Ainakin tuossa vanhemmassa mallissa on edes yritetty saada muovi näyttämään nahkalta ja puulta. Osaan kyllä ostaa jonkun toyotan (sori vertailu muuten kelpo kehonsiirtimeen :wink: ) jos haluan noin paljon muovia sisälle. Ulkonäkö on aina makuasia, ehkä ei ollut niin karmea kuin olin ennakkoon kuvista katsonut. Mutta se hirveä anttennin törö siellä katolla, onko niin ettei ole enää varaa moottoriantenniin tai piilotettuun antenniin. Ko. antenni sopii kyllä caliberiin mutta ei kyllä sebringiin.
    Moottorista en lausu mitään kun oli vain 2.0 manuaali versio. Muuten ajettavuus oli hyvä (neutraali, ei suuria elämyksiä). Sisämelu oli kyllä isompi kuin tuossa nykyisessä, johtuisikohan siitä että olen autoon teettänyt suojauksen ja massauksen. Myyjä vielä erityisesti korosti että vertaappa nykyiseen kuinka on uudesta saatu hiljainen, ei kyllä pidä paikkaansa.

    Siinäpä muutamia huomioita. Ei ainakaan meillä vaihdu auto tuollaiseen, onneksi ei vielä tänä vuonna ole auton vaihto ajankohtainen. alaspäin menee tämäkin merkki. Oli sentään ainut suomeen tuotava aito jenkki jota saattoi käyttöautoksi harkita.
     
  3. lumlum

    lumlum Gearhead

    Odota PK kesän yli. Sitten voit ostaa Dodge Avengerin Suomesta 8) . Perinteinen USA-sedan, ilmeisesti tulossa myös kutosella. Saattaa muutama muukin vaihtaa Sebringinsä Rotkeen, sen verran möhköksi muutti muotoaan tuo uusi Craisu... :soosoo:
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Näyttää Nissanilta. :(
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    Todella pappamalli verrattuna siihen edelliseen, ainakin minun käsissä hyvinkin sporttiselta tuntuneeseen aitoon jenkkiin. En ole koeajanut enkä todennäköiseti edes aio. Odottelen Sunbeam Avengeria, vielä voi nykyisellä ajaa 35 000km.

    Saako tuossa Sebringissä kaadettua apumiehen etunojan toimistopöydäksi? näköjään Avengerissa saa.
     
  6. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Kokeilin tuollaista uutta 2.4+automaatti. Jotenkin odotin paljon enemmän. Näyttää liian eurooppalaiselta ulkoa ja sisältä (Ei tunnista ilman merkkejä onko kinneri vai chrysler, ainakaan sisältä tai takaa päin) Moottorin äänet kuului todella selvästi ohjaamoon joka ihmetytti varsinkin kun soundi ei korvia hivele. Kuskin penkki vanhassa sebringissä parempi ainakin istua. Ei ainakaan tullut kuumetta vaihtaa aleroa tuohon. Ajettavuus oli hyvä mut niin se taitaa useissa uudemmissa kipoissa ollakkin. Jotenkin odotin vähän "amerikkalaisempaa" kokemusta kun joskus tarvis alerolle seuraaja kumminkin löytää. Mutta mutta ei se huono auto ole, mutta noita huonoja puolia sitä aina ettii ja muistaa kun uutta kokeilee.
     
  7. kmp66

    kmp66 3rd gear

    Ei korimalli ainakaa meikäläisen silmää hivele.....verrattuna vanhempaan korimalliin. :(
     
  8. Cowboy

    Cowboy 1st gear

    Koeajoin. Petyin. :(
    Oli mukava jatkaa matkaa Caliberilla.
     
  9. Caprice87

    Caprice87 1st gear

    Kävin ajamassa jotenki vähä turhan "möhkö" sai vähä Avensis:maisen vaikutuksen kyllä toi oma Epica vei voiton tällä kertaa :)
     
  10. janiluo

    janiluo Gearhead

  11. SK

    SK Gearhead

    Odotas vaan seuraavaa mallisukupolvea, se kun tulee tämän hetkisten tietojen mukaan olemaan Nissanin suunnittelema ja valmistama. Linkki WSJ:n parin viikon takaiseen juttuun Chrysler, Nissan in Talks To Team Up on Key Cars.

    On muuten synkkiä tämän nykymallin myyntiluvut USA:ssa.
     
  12. PauliP

    PauliP 1st gear

    Se tässä jenkkien nykybuumissa harmittaa, että jenkkiautot alkavat näyttämään ihan samoilta kuin aasialaiset. Harmi jos Moparkin tuohon menee. Tästä Chevyn eurooppaan tuotavat aasiamallit pahimpana esimerkkinä.

    Itse ajan Dodge Avengerilla ihan vaan siitä syystä, että se näyttää rohkeasti omaperäiseltä ja nykyjenkiltä eikä samanlaista ihan joka päivä ja parkkipaikalla tule vastaan. Sebringiä en enää ottanut tuosta pliisusta muotoilusta johtuen. Edellinen Sebring-malli sentään oli mielestäni hyvin kaunis.

    Sinänsähän se on kai ihan sama mistä nämä nykykuljettimet tulee ja missä ne on valmistettu kun niillä työkseen ajelee. Ainoa mikä sykähdyttää on merkki, erikoisempi muotoilu ja ulkonäkö. Tähän ainakin minun mielipide on mennyt.
     
  13. janiluo

    janiluo Gearhead

    Niin sehän alkoi siitä että Metroauto pulttasi Pontiac Transporttiin ja Oldsmobile Aleroon Chevyn merkit ja maskit. Siitä General Motors keksi että tehdään sama Daewoolle... Chevyn merkit vaan kiinni.

    [​IMG]

    Tässä ehdotus Aroyhtymälle:
    Ostakaa tuota uutta GAZ Volgaa venäjältä, laittakaa siihen vaikka Dodgen tai Plymouthin maskit ja merkit niin kauppa käy. :argue:
    - Jani -
     
  14. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Minä vähän luulen, että voisi mennä paremmin kaupaksi aitona Volgana :)
    Ei sen puoleen, kyllä itänaapurissa laatua osataan tehdä edullisestikkin jos niin halutaan.
    Kyllä nykyiset käyttisluokan uudet jenkkiautot ovat menneet japanilaisten autojen halvoiksi kopioiksi. Miksi ostaa replicaa jos voi ostaa aidonkin.
    Nämä omaperäisemmät jenkit mitä SUV-look a like autoje lieneetkin, ovat sitten (anteeksi vaan) mielestäni niin sysirumia möhkäleitä että en ainakaan omalla pihalla viitsisi ihailla.
    Sitten tuo sisustan halpamainen muovisuus myös häirtsee uusissa USA-autoissa, kun sitä ei edes ole yritetty saada näyttämään miltään muulta.
     
  15. mike-79

    mike-79 1st gear

    Kyllähän tämä uusi sepriina varmaan ihan hyvä auto on mutta helvetin ruma se on... Volga sai vanhasta hyvän mallin tuotantoon, kun jenkit siirtyi tähän rumilukseen...

    Sebringin designtiimihän on yrittänyt tunkea 2-paikkaisen Crossfire-konseptin muotilukikat (maski, konepellin uurteet yms yms) 4d perhesedaniin vaikka väkisin ja lopputulos on tämä, auto on joka suunnasta katsottuna eriparia itsensä kanssa, saavutus sinänsä...edellinen malli oli yhtenäinen kokonaisuus. Jenkkien suunnittelu nyt on muutenkin ollut viimeiset vuodet ihan hukassa, liikaa euro/japsityyliä.

    Ja näköjään koko krysler valikoima tullaan raiskaamaan lähiaikoina, esimerkkinä uusi voijakeri... Saa nähdä mitä ainoalle onnistuneelle mallille 300C:lle käy nyt kun tuli tämä Mersufuusiosta ero, veikkaan että nähdään etuvetoinen iso 300C, joka näyttää ihan hirveältä...

    Dodgena sama auto on minusta onnistuneempi, vaikka onkin mittasuhteiltaan outo möhkö, ehkä siihen tottuu. 2.7 V6 dodgena hintakin on nyt vissiin karvan alle 30kE, eli ei paha verrattuna muihin euroihin...
     
  16. lumlum

    lumlum Gearhead

    Uusin Voyager muistuttaa jotenkin Kian tilasukkulaa kulmikkuutensa ja möhköytensä takia...ja näyttää sekä on painava ja KALLIS -> kilpailee lähinnä VW Multivanin ja vastaavien varakkaille puolijoukkueperheille suunnattujen autojen kanssa.

    Sebringistä on vaikea pitää...ylikorkea viistoperäsedan...

    Edelleen pisteet V6-Avengerille. 8)

    Niin ja on tämä tuore Dodge Journeykin sopusuhtaisemman näköinen kuin nykyinen Voikku.
     
  17. chevyman

    chevyman 1st gear

    kohtuullinen

    Hankin talviautoksi vuosi sitten uuden Sebringin (2.4Aut) ja pakko sanoa, että ihan tyytyväinen olen ollut. Eihän tuo kauneuskilpailuja voita - edellinen korimalli oli linjakkaampi. Mutta siitä olen erimieltä etteikö auto erottuisi liikenteessä euro-japseista. Sebring/Avenger ovat piristävän 'erilaisia' nykyisessä audien ja toyotien kyllästämässä liikenteessä.
    Itse autosta senverran, että sisällä on nyt tilaa ja tuo korkeampi korimalli on selkävaivaisen mukavampi kulkea. Moottorin ääni kantautuu kiihdyttäessä sisälle, mutta tasakaasulla kulkee todella äänettömästi. Sisustuksen muovisuutta on turha haukkua - muovista amerikkalaiset(kin) kojelaudan ovat tehneet jo ainakin 70-luvulta lähtien. Harrasteautossanikin tuota muovia piisaa.
    Sebringin varustelutaso on (usa-tyyliin) todella runsas. Kaikki nykyhärpättimet löytyy ja se ei näy hankintahinnassa. Kun vielä valkkaa auton kangasverhoilulla säästää 3000 euroa ja saa paremmat penkit. Limited -mallin nahka on kuin muovia ja 18 tuuman renkaat varmasti kalliit aikanaan uusia.
    Autossani ei ole ollut mitään korjattavaa. Hiukan kuullu huhuja Chryslerien vika-alttiudesta, mutta nyt kaksi Sebringiä omistaneena ei kohdalleni ole osunut ainuttakaan vikaa! Kerran kutsuivat softa-päivitykseen - siinä kaikki.
    Uskon että vaihdan esim. 2.7V6 Sebringiin seuraavaksi ja erotun jatkossakin euro-japsi-korealaisista.
     
  18. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Meikäläinen menee nyt hieman sivuraiteille ja kysyy josko joku muistaisi miten poikkeaa toisistaan 06 sebring touring ja limited. Ja mitä muuttuu kun ko. autojen ovissa on signature edition lätkät. Saattais olla aika luopua 01 2,7 Sebringistä ja etsiä tilalle tommonen 06:nen SE. 07 on muotoilultaan........... no ehkä siihen ei vaan ole silmä vielä tottunu. Eikä muuten totukkaan.
     
  19. mike-79

    mike-79 1st gear

    signature editsioun on myynnin vauhdituskikka, viimeinen vuosikerta mihin on ladattu kaikki herkut, sebrinassa ainakin tähän kuului nahkapenkit, jonniimoinen ajotietokone, sisustassa aistikasta muovirosterijäljitelmää yms... limited oli kaiketi sama malli mutta kovempi hinta muistaakseni jotain 7000 kalliimpi kuin tämä signature malli oli, juuri ennen signaturen lanseerausta saman auton kalliilla ostaneet vääntänevät itkua vieläkin...
     
  20. kenny

    kenny Gearhead

    Sebring on varmaan ihan hyvä autona,mutta kyllähän tosi on,että
    ei näistä "nyky jenkeistä ole sen lipun kantajaksi"eikä näitä oikein
    voi jenkeissä myytäviin edes verrata nämä euro chevyt ja mopet ovat
    vaan häiritsemässä markkinoita.Jos tietysti joku tälläisen haluaa niin ei kun
    siitä vaan.Osta uutena ja vaihtoiässä kolmenvuoden jälkeen huomaat mitä sillä kaupassa saa,mutta kai siitä muovi hurmiosta täytyy vähän
    arvo pudotakin?
     

Kerro tästä muillekin!