v6 vortec....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja meirok, 7.8.2016.

  1. meirok

    meirok 2nd gear

    kertokaa nyt tyhmälle kun...on cpi ja tbi ja mitä lie??? on 4 pistettä ja sähkösuutinta ja mitä lie? on "hämähäkkiä" ja mitä lie ja joku kertoo vm alkaen -92 toinen alkaen -97 jne.....eli, mikä kone ja millä kirjainyhdistelmällä ja mistä vm alkaen on noita v kutvosia monipisteruiskulla tyyliin joka pytylle oma....vai onko semmosta edes?? ja jos niin mikä? mistä voi kysellä ostaa as . valmista apulaitteineen boxseineen johtoineen jne ja mitä eroa noilla kaikilla on?? jossain 160hp jossain 220 jne ja kaikki tuntuu olevan helvetillisiä besasyöppöjä??vai? mulla astro 4.3 ja vm 89 ja kulutus tommonen 15l eli vie enempi kon buicin 455 (sellanen myös) ....
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    TBI = läppärungossa 2 suutinta
    TPI = jokaselle pytylle oma

    On Astrossa jotai vikaa jso 15l/100km ottaa, kyl sillä matkassa pääsee tyhjänä jopa alle 10.
     
  3. meirok

    meirok 2nd gear

    niin varmaa sitte? juu tommonen tbi vehe se on...mikäs sitte on cpi?....eli aiheesta ois paljon kysymyksiä...ja tuohon kulutukseen, niin olen kyllä lukenut tuolta että aika monessa tuntuu sitte sitä vikaa olevan kun kertovat samaa älytöntä kulutusta tollases koneessa olevan???? no ois kiva saada tietoa noista..josko tollasen "oikean" monipiste koneen jostain sais kohtuu hintaan
     
  4. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    cpi on se hämähäkki, eli siis yksi "sähkö suutin" josta kuitenkin erilliset letkut joka imukanavaan. Noihin saa muutos sarjaa jossa tulee joka pytylle oma sähkösuutin.
     
  5. meirok

    meirok 2nd gear

    ahaa! ok, onko olemassa valmista tehtaan tekelettä moista?? siis valmista pakettia??? ettei tarvis rakennella....onko muuten sitte efi se sama tbi?? onko konetta joka ois valmiiksi erillisillä suuttimilla??millaiset merkinnät jos on??
     
  6. meirok

    meirok 2nd gear

    ihan vaan ois kiva jos kulutus vastais tehoja :)
     
  7. Roc

    Roc Gearhead

    Erillisillä suuttimilla oleva 4.3 litrainen olisi mallikoodiltaan L35. Tuotannossa karkeasti vuosina 96-02. Tuossa paljon paremmin hengittävät Vortec-tyyliset kannet, teho 200hv/353nm.
    Suomesta voi olla hankala löytää, mutta jenkeistä tilaamalla saa vaikka heti tuolta: http://www.ebay.com/itm/4-3-LITER-E...ash=item2ef263a0b0:g:tZ4AAOSw-YVXm4GC&vxp=mtr

    Koneen vaihto Astroon on sellainen urakka, että hetki kannattaa miettiä onko se +40hv sen arvoista?
     
  8. meirok

    meirok 2nd gear

    no , olen vaihtanu g20 vaniinkin niin eipä kai tuo juuri voi pahempi olla??kai? eikös siinä mahda olla 2 tapaa, joko vetää keulasta ulos tai pudottaa koko etupää alas....täytyy vähän miettiä miten toimis....tän suhteen
     
  9. Roc

    Roc Gearhead

    Eihän se muuta ole kuin työtä, oikea meininki. Mutta itse jos rupeisin Astroon konetta vaihtamaan, niin kasi sinne vaihtuisi.
     
  10. meirok

    meirok 2nd gear

    sekin kävi mielessä mutta jostain syystä tuo L35 nyt jotenkin ois se juttu...kun astroja sellasella tehtykin (en tiiä onko kasilla)? siis tehtaanlaisia...ite vaihdettuja kyllä on...no joo...kiitos vinkeistä
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Jos Astrosta vetää rälläkellä koko keulan auki eka ni ei se sit oo niin kivulias se koneswap, muuten kyllä joo.
     
  12. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    ? Saahan siitä sen etukelkan alas pakettina, ei tartte rälläkkää käyttää.
     

Kerro tästä muillekin!