Vaihtoehtoiset harrastekipot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja JPeltsi, 3.7.2010.

  1. JPeltsi

    JPeltsi 3rd gear

    Jottei V-Power keskustelu nyt aivan karkaisi asiasta, niin tässä olisi niistä pikkukipoista keskustelua. Onkos muilla näitä pienempiä autoja ajossa jotka alkavat jo olla lähellä harrasteauto statusta ikänsä puolesta. Eli esimerkiksi Mazda 121, suzuki alto, mitsubishi colt jne.
    Ihan mielenkiintoista olisi kuulla kokemuksia jos on esimerkiksi jenkin rinnalla ajossa.

    Itselläni on käyttölinttana -92 Mazda 121, ja voisi sitä myös sanoa opiskelijabudjetin harrastepeliksi. Onhan se hieman erilaisen näköinen, mutta kerää vahattuna ja kiillotettuna katseita ja juttelijoita siinä missä oikeatkin harrastepelit. Ennenkaikkea on yksinkertaista tekniikkaa jota pystyy ihan pihallakin ropaamaan vaikkei autoista mitään tietäisikään :)
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tuon kun vetaset mattamustalla ja laikkaat jouset poikki niin alkaa näyttää ´´harrasteautolta´´ Lisäksi jenkkilippu (pieni?) takalasissa voisi olla kova juttu..?
     
  3. perkele

    perkele Gearhead

    [​IMG]


    tämmönen harraste auto mulla...[/img]
     
  4. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Tosi mies ajaa takamoottorisella. . . :rotfl:
     
  5. mie

    mie Gearhead

    Tuli moisella punaisella mummoankalla ajettua pari lenkkiä, oli kyllä helvetin miehekäs olo moisen ratin takana. Onneksi oli aurinkolasit päässä ettei kukaan tuttu välttämättä tunnistanut. Ohjaus liki yhtä raskas kuin Lada Nivassa ja kaasu hipaisusta liki viiteen tonniin. Helevetin rasittava kapistus mönkiä liikenteen seassa ruuhkassa.

    Oli aikanaan moinen Hgi:ssä taksikuskilla, joka ajoi moisella vain ammattiajot, eikä metriäkään yksityiskäyttöä, ilmeisen ihastunut oli kuitenkin moiseen kökkömökkiin.

    Vaikka japseista tykkään, 121 joutaisi painua suohon hiljalleen.
     
  6. harri60

    harri60 Gearhead

    Kyllähän tollaisella mazdalla ajelisi ihan rinta kaarella, pieni jaappanin lippu takaikkunalla :eek:

    Niin pahimmassa painajaisessa :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    Jos tykkää matkustaa ilman mukavuuksia ja ei kärsi ahtaanpaikankammoa
    voisi tommoista harkita, mutta onneksi vielä on myynnissä munkin vartalole sopivanpia kulkijoita. :D
     
  7. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Eihän toi Maksalaatikko oo vielä mitään. Mullapa on Suzuki Jimny. :rotfl: Se lienee vieläkin ahtaampi, epämukavampi ja laiskempi kuin 121. Sataa kulkee suotuisissa olosuhteissa eli myötätuulessa tai alamäessä. Bensaa polttaa lähes yhtä paljon mitä mun 2.5 kertaa painavampi ja kolme kertaa tehokkaampi Cummins-Dodge dieseliä. Meteliäkin piisaa ja tuuli heiluttelee. Hauska peli silti, ajaahan joku jopa avomallisella mönkkärillä. Ja eipä taida löytyä hinta/maastoajo-ominaisuuksiltaan parempaa autoa jos vakiokuntoisia vertaillaan.
     
  8. JPeltsi

    JPeltsi 3rd gear

    Tuon mazdan etuhan on kokoon nähden jumalattomat sisätilat.. ja tällainen raavas äijäkin jopa mahtuu sinne ja saa kohtuu miellyttävän ajoasennon. Sisätilojen takiahan tuo kippo näyttää miltä näyttää.

    Eihän tuollaisella ajossa ole mitään muuta järkiperustelua kuin vähäinen kulutus (5-6l satasella). Ja saa kaikki mahdolliset omat törttöilyt mummojen harteille :lol:
     
  9. harri60

    harri60 Gearhead

    Sittenhän sinne pitää laittaa tarra taakse. mummo/vaari ratissa :rotfl:
     
  10. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Museokupla -65.
     
  11. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    ei saatana mazda 121 taksina en muuten istuis sellasen kyytiin jos tulis pihaan pitäs se ny vähintään avensis olla nykysillä taxi hinnoilla.vaikka ite ajanki taxia skodalla niin pitää sitä nyt jotain edustavampaa olla taxinki suhteen
     
  12. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Vähän on ahdasmielistä näkökantaa tällä foorumilla... No eipä ole ensimmäinen kerta. Aika harvinainenhan tuo Mazda 121 nykyään on. Jännää, että jos joku on tehnyt jokkisauton, tai vienyt paaliin raatokuntoisen pitkäkatto Capricen, niin jo on foorumilla joillakin kova hätä ja itku. Nyt sen sijaan ei ymmärrystä paljoa kuule jos jollain on harraste/käyttöpelinä erikoisempi japsi. Ja taitaapa tuollainen mummoankka Mazda olla aika reilusti harvinaisempi kuin pitkäkattocapricet, joita sentään näkee edelleen päivittäin markettien parkkipaikoilla.
     
  13. harri60

    harri60 Gearhead

    Laita tollaiseen Mazdaan 6-henkilöä ja matkatavarat. Tulee todellakin ahdasmieli :rotfl:
     
  14. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Ehkä sille on syynsä miksi se on harvinaisempi kun ne pitkäkatto-Capricet. :lol: Mutta toki jokainen harrastaa/ajaa sellasta kun tykkää. Jollain on varmaan mielipiteensä meikäläisen yhtenä harrastekohteena olevasta 242 Volvosta, joka on ittelleni se vaihtoehtonen harraste ameriikkalaisille.
     
  15. mie

    mie Gearhead

    105L?, taisi olla karuin Skodista, Tuota olen kattonut, mutta ei ole ylimääräistä oikein sijoittaa, toivottavasti säästyisi http://www.nettiauto.com/fso/125p/3150953 ukko osti moisen farmarin aikanaan, eihän se hääviä laatua ollut, mutta oli se uusi auto kuitenkin kekkoslovakiassa. Laatikko kajahti 120tkm kohdalla, kun ei tykännyt Soliferin vaunusta, tilale vaihtui Fiatin laatikko. Polski (125P) kesti itäautoista kyllä helvetin hyvin.
     
  16. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    onko kumma jos jenkkiautofoorumilta ei löydy ymmärystä japsiharrastukselle? onpas hämmästyttävää.

    Omasta mielestäni on hauskaa että joku arkiajonsa ajaa jollain muulla kuin aivan uudella tavis-kinnerillä, oli se sitten susiruma 121 tai vaikka skooda.
    rumat autot on oikeasti tärkeitä, että kauniit autot tulee paremmin esiin!
    harvinaisuuden suhteen ei kait asialla ole mitään väliä, yleisesti ottaen pienet arkiautot ovat katoavaa sorttia. isot amerikanlotjapaskat tuppaa säilymään jälkipolville. johtuuko sitten suurista toleransseista, huonosta laadusta vai vaan meistä hölmöistä harrastajista...
     
  17. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Komia ON!!! Mullaki oli 120L talvi-harrasteautona jokunen vuosi sitten, kiva oli viedä lumipöperössä piiitkäää luisua :rotfl: ja liikennevaloista oli paalupaikka taattu.

    Niino, näithän sä sen tosiaan Skodakerhon meiningeissä.... 8)
     
  18. pas2

    pas2 Gearhead

    Mistä jenkkiautofoorumista on kyse?
     
  19. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Heh, samaa ihmettelen itsekin. Ei kai vaan "tuntematon" kuvittele puhuvansa OD:stä?
     
  20. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Omat, oikea tavis talviauto, hyvä ja lämmin sellainen. 8)

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!