Vakio 327/taloudellinen kaasari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja SRV, 7.9.2006.

  1. SRV

    SRV 1st gear

    Eli pitäs rempata toi oma 327. Mikähän olis siihen päälle hyvä/taloudellinen kaasari? Sitä Woimaa ei lähetä hakeen (ainakaan nyt)! 8) Työmatka/käyttö/harrasteauto kysymyksessä. :eek:
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Suosittelisin noita spread bore malleja ja niistä itsellä hyvät kokemukset Holleyn 650dp:sta. Eihän se kuluta sen enempää kuin vakuumikaan,kunhan et polje läpät levällään :wink:
     
  3. SRV

    SRV 1st gear

    Voiha se että sitä tulee sit polettua ku ei oo woimaa.... :poff:
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    No sit tuollainen dp ei ole hyvä valinta kun niissä on 50cc:n kiihdytyspumppu toisiopuolella :D Mutta osta 650vacuum! Oliskohan jollain jopa sellainen myytävänä :odroll:
     
  5. Jape105

    Jape105 Gearhead

    normi 2-kurkkunen.. :oops:
     
  6. makke

    makke 1st gear

    600 cfm kaasari riittää vallan mainiosti tuohon koneeseen. Se siis nelireikäinen ja suosittelisin Edelbrockia käsiryypyllä. (siis sama ku ex-Carter).
    2-reikänen olis tietysti, mut mistäs löydät sen uuden ja timmin kaasarin helpolla?
    Tollanen peruskorjattu (vain runko vanhaa ja sekin huollettu jos ollut tarvis) 600 Edelbrock maksaa 209 euroa ja ei häpeä yhtään tehdasuutta joka noin 90 euroa kalliimpi.
    Ede toimii hienosti joka kierrosalueella ja on taloudellinen. Kun vielä hakee oikeat suuttimet, niin tuo kaasari maksaa itsensä hyvin äkkiä takaisin.
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Noita holleyn spread boreja löytyy muutama hyllystä, mun mielestä hyviä käyttökaasareita ja käy orkkis imusarjaan ilman mitään laippavirityksiä.
     
  8. makke

    makke 1st gear

    Mä en oikein suosittelis Hollikkaa kun käyttömukavuutta ja taloudellisuutta hakee. Kyllä niin on/off kaasarin maineessa, että alta pois. Mut toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, eli se siitä.
     
  9. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Multa kans ääni edelbrockille, 600cfm ja manuaaliryyppy ja tosiaan etsii suuttimilla/neuloilla ja jousilla sopivat seokset niin toimii.
     
  10. mirage

    mirage 3rd gear

    Tyhmä kun oon, niin kysyn että mikä siinä käsiryypyssä viehättää? Jos autossa on A/T, p/b ja p/s ja mahdollisesti vielä p/w yms niin pitääkö sitten jotain huikkaa ropeltaa käsipelillä? Automaattiryyppy oikein säädettynä on paljon mukavampi. Voi antaa vaikka äipälle kauppareissuun AUTON! "Tossa on avaimet, tossa on virtalukko, tossa on kaasu, tossa on jarru, tossa on vaihteet, p on parkki, r on pakki, n on vapaa.." Tähän vielä sitten että kun se rupee röpöttää, niin ota tosta vähän huikkaa pois ja kun se sitten on lämmin, niin ota huikka kokonaan pois ja jos oot kaupassa yli tunnin niin laita sitten kaks kolmasosaa huikkaa ja ota sitten siinä nesteen kohalla se pois jne... Ei tosiaankaan kiitos tällästä!
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Samaa mieltä tosta ryypystä, sähköryyppy ilman muuta. Ja varmaan on tiedossa mun mielipiteeni tosta holley/carter asiasta; holleyssa tosiaan on myös se ON asento. :rotfl: 0-80570 570cfm street avenger kiinni, ja parempaa saa hakea.
     
  12. kime2

    kime2 Gearhead

    Mä en ymmärrä mihin tuo Holleyn on/off-maine perustuu? Itsellä ollut monessa jenkissä holley ja hyvin on toimineet välialueellakin! Mut en kyllä laittais carteria/edeliä mielellään mihinkään,mut se perustuu vaan mun omiin kokemuksiin.
     
  13. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Noi carterit ja rochesterit on loistavia kaasareita jos jaksaa jumpata säätöjen kanssa pitkään, holloikka on mun mielestä paljon helpompi säätää ja jos se nyt vie pari desiä enemmän niin ei haittaa.
     
  14. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Holley on ihan hyvä. Ja vielä kun saa jakajalle alipaineen läppien yläpuolelta niin paranee vaan. Holleyn sivuilla on muuten nykyään kaasarin valinta ohjelma että kokeiles sillä. Sieltä kun löytyy 4bbl niinkin pienenä kuin 390cfm joka käy vakiopikku kaseille hyvin. Ohjelma kyselee myös käyttötarkoitukset eli luulis osuvan aika hyvin kohdalle.....
     
  15. SRV

    SRV 1st gear

    Eipä ole koskaan ryyppyä tarvinnu käyttää! Ei muutaku avaimesta tulille ja menoks!! :rotfl:
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Se kielii siitä, että seokset on sitten lämpimänä turhan rikkaalla.
     
  17. PauliP

    PauliP 1st gear

    MUlla on Q-jetti ja tuohonkin sopiva. Itselläni on sellainen juuri '68 327:ssa, en voi ymmärtää miksi siihen muuta tarvisi laittaa. No eihän niitä kaupasta samaan hintaan saa noita Edebrockkeja tai Holleyitä vastaavilla ominaisuuksilla varustettuina.

    Lisää suomeksi Q-jet/vakiokaasutinaiheesta:
    http://www.oldsmobile.fi/techdata/6rockester.htm
     

Kerro tästä muillekin!