Valiant orkkis tankin korvaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja ASENTAJA, 14.11.2004.

  1. ASENTAJA

    ASENTAJA Gearhead

    Mikäli (esim -64) Valiantin bensatankin haluaa korvata jollain muulla kuin orkkis tankilla niin onko kokemuksia mikä esim jostain eurosta istuisi paikoillleen,takaluukkuu joku tarvike/tekele kokemuksia ?.Toinen olennainen asia olisi bensa-mittarin toiminta/korvaaminen tarvike mittarilla/anturilla vai pitääkö tyytyä pers tuntumaan tarvike säiliöiden kanssa?
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Muistaakseni C-Kadetin tankki sopii hyvin konttiin hattuhyllyn alle. Miinuksena "pienehkö" tilavuus, noin 40 l... Myös KE-20 ja 30 Corollan tankki voisi sopia
     
  3. signet

    signet Gearhead

    Joopa joo mulla on valtterissa korolla ke10 tankki joka sopii paksiin hyvin takapyöränkoteloiden väliiin mutta täyttö kun on paksin puolella niin tahtoo tankkauksen jälkeen bensa kärytä ohjaamon puolella ja toinen haittapuoli on tosiaan pieni tilavuus n.35litraa joten varakannu täytyy olla mukana.Orkkistankin korvaaminen niin että täyttöputken saisi pidettyä omalla paikallaan on kinkkisempi juttu.ei ole tullu vastaan semmosta missä sattuis oleen täyttöputken hole sopivasti ja että tankki sopisi kunnolla paikalleen.Omassani edellinen omistaja on vielä hankaloittanut asiaa tekemällä paksin pohjan uusiksi niin että vaikka ehjä orkkistankki löytyisikin niin se ei sovi paikalleen. :argue:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minulla on 65 Valiantiantissa uudemman A-korsien tankki. Asennus on vaatinut bensiininsyöttöputken taivuttelua ja uutta läpivientiä tavaratilan pohjasta. Jos aikaa ja rahaa siunaantuu, niin ehkä ensi kesän loppuun mennessä olen korvannut yhdistelmän alkuperäisellä. Osat voisivat olla tuolloin kaupan tarvitsevalle. Syy vaihtoon on, että nykyinen tankki pn noin 57 litraa; alkuperäinen oli noin 65 litraa. Minusta 57 litraakin on turhan pieni tankki - eritoten kun nykyään bensiinimittarin toiminta on ollut vähemmän tarkkaa.
     
  5. ASENTAJA

    ASENTAJA Gearhead

    Taidan tankin osalta alkuun koittaa korjat sen vanhan näyttäs olevan muuten hyvässä kunnossa sisältä ei vuoda saumoista kuin yleensä,vaan klommoista jotka on ajettu joskus kiville.Saisi samalla sen bensa mittarin ehkäpä toimimaan.Täytynee udella myös uuden hintaa ellei sitten löytyisi hyvää orkkis käytettyä.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mukava kuulla, että naisetkin rassaa. :D
     
  7. ASENTAJA

    ASENTAJA Gearhead

    Hyvä,hyvä! että on tarkkoja "vieraita" palstalla huomaavat kaiken laiset vihre(oho)kirjoitukset.Pahus kun ei itse ole kiinnostunut moisista äidinkielisistä yksityiskohdista.Menee tuo aika enemmän muihin harrastuksiin kuten auton laittoon,ajamiseen jne...
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    No joo ihmettelinkin kyllä, että miksi pitää lauseen alussa mainita olevansa kauniimpaa ( :pinup: ) sukupuolta. :D
     
  9. v20064

    v20064 1st gear

    Itse oon aikoinaan laittanu -65 100 valluun hattuhyllyn alle corolla ke-30.sen tankin ja sen anturilla vallun oma mittari toimi ihan jees,huono puoli on vaan se pieni koko,mut eipä se laitekkaan hirveitä syöny (6+man.).
     

Kerro tästä muillekin!