valiantin peruutus valo ongelma?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja olds79, 11.7.2008.

  1. olds79

    olds79 3rd gear

    mistähän mahtaa löytyä 65 valiantin peruutus valon kytkin? peruutus valo lopetti toimimisen ja poltin on ehjä ja piuhat on ehjiä niin arvelin että se ois siinä katkaisijassa se vika. jos on hyviä ideoita/vinkkejä että miten saan peruutusvalon taas toimimaan niin pistäkää tulemaan.
     
  2. Make.S

    Make.S Gearhead

    Laatikon kyljessä, ainakin 727:sa, kolme napainen kytkin.
     
  3. jaketin

    jaketin Gearhead

    itsellä oli siinä liittimessä, joka on lootan kyljessä, hieman väljää. kärkipihidllä kun hieman puristeli, alkoi pelittää..
     
  4. olds79

    olds79 3rd gear

    juu ton toisen laatikon kyljessä on kaks napanen liitin, mutta tässä laatikossa ei ole mikä on kuusvitosessa ja toinen seikka et se toimi tossa pariviikkoo sitten ja viime viikolla leimalla käydessä ei enää toiminu. polttimot ja sulakkeet oon tarkastanu mut ei ainakaan niissä olu vikaa.
     
  5. PJP

    PJP 1st gear

    Ihan tarviketavaraa kuvittelisin peruutusvalon kytkimen olevan. Year One'ista varmaan löytyy jollei suomalaisista tarvikeliikkeistä.
     
  6. F-body

    F-body Gearhead

    Alkuperäisen automaattilaatikon kyljessä ei ole välttämättä kuin neutraali/park-maadoituskytkin. Mulla oli manuaalilaatikko Vallussa laitettu mikrokytkin siihen ratti-akselin varteen konehuoneen puolelle. Ei ollut karvalakki versiossa alkujaan mitään peruutusvalokytkintä tai johdotusta.
    Automaatissa on yksi tai kolme napainen liitin laatikon kyljessä. Keskimmäinen on neutraalin maadoitus ja reunimmaisista kiertää peruutusvalon virta.
     
  7. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    peruutusvalo

    Jos normi 3-lovinen tahi 4 lovinen manuaali niin kyllähän niissä peruutusvalokytkin on laatikossa (sekä laippa että joukki loorissa).
     
  8. F-body

    F-body Gearhead

    Tais mulla olla sitten vaan erikois karvalakkimalli, kun ei tosiaan ollut kytkimiä, johtoja tai polttimonpohjia. Laatikon myin puoli vuotta sitten, enkä kyllä löytänyt siitä kytkintä.
     
  9. PJP

    PJP 1st gear

    65 manuaalilaatikon kyljessä on joko (tukittu)paikka peruutusvalojen anturille tai anturi paikallaan. Alkuperäisasennus - Suomeen tuoduissa 65-Valttereissa - että laatikossa on pelkkä paikka anturille. Piuhoja yms. ei ole. Omaan 65 Valianttiini ostin muutama vuosi sitten peruutusvalosarjan, joka on nyt asennettu. Neljänkymmenen peruutusvalottoman vuoden jälkeen autossani on peruutusvalot.
     
  10. olds79

    olds79 3rd gear

    tutkimusten jälkeenkään ei löydy paikkaa peruutus valon katkaisijalle tosta lootasta ei edes tukittua. ois voinu ottaa tosta toisesta lootasta ton katkasimen. lienekkö sitten jonkun tuonti auton loota.
     
  11. PJP

    PJP 1st gear

    Kirjoitin laatikon kyljessä. Olin epäselvä. On laatikon "paksun osan" taka-osassa - muistaakseni vasemmalla puolella (kun katse on menosuuntaan).
     
  12. olds79

    olds79 3rd gear

    ei mitään hämminkiä! mulla on toi toinen laatikko mistä se löytyy niin tiesin mistä etsiä.
     

Kerro tästä muillekin!