valiantista , tietoa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja rollie64, 29.7.2005.

  1. rollie64

    rollie64 1st gear

    hankin juuri kaveriltani 65 valiantin johon on laitettu mun vanhasta 64
    dartista kone,loota ja perä , käykö valianttiin myös dartin kardaani vai ovatko eri pituisia?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ovat eri pituisia, ellei sun vanha darttis sattunut olemaan farmari. Dartissa on kardaani reilusti pidempi, askeliväliä on 5" enemmän, 106" vallussa ja 111" dartissa.
     
  3. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Ja sitten on vielä valiantissakin eri kardaaneja, se laippajuttu ja "normaali"
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, en tosin muista vaihtuko se tossa välissä. '64 on mun mielestä vielä laippakardaanilla (etupää laipalla lootan akseliin) ja ainakin isokoppasissa '65 on jo normaali jokella ja spoorituksella ulosemenoakselilla.
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    `65 Valiantissa taitaa olla molempia. Mulla toisessa oli laipalla ja toisessa yokella. Jälkimmäiseen on kyllä saatettu vaihtaa uudempi laatikko, koneenakin oli diisseli :odroll:
     
  6. rollie64

    rollie64 1st gear

    kiitoksia tiedosta
     
  7. mörkö

    mörkö Gearhead

    Möröllä on moisia Valiantin laippakardaaneja jemmassa...Ja ei oo kalliita eikä hyviä, hehhee :p
     

Kerro tästä muillekin!