Vallun madallus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja JP-350, 24.9.2011.

  1. JP-350

    JP-350 Gearhead

    En ole ennen ollu vääntövarsien kanssa tekemisissä,luulin systeemin olevan semmonen että se on rihloilla alustassa ja tukivarsien päissä kiinni ylös-alas joustolla,mutta sehän onkin tukivarsien neutraalissa kohdassa eli jousto on ns "twist" tyyppinen...Miten madalletaan fiksusti? Auton korilinjathan suorastaan huutaa ainakin 5-sentin madallusta että tulee korin muodot esiin ja pituusvaikutelmaa. Suhteellisen jämy,terve alusta on kyseessä,eli ei luulis pohjaanlyöntikumien heti tulevan vastaan..Mitä pitää ottaa huomioon ja miten tuo olis teknisesti helpoin toteuttaa? Perä on aika kohdillaan,vois riittää 4-senttiä pelkästään keulasta.Autosta tulee orkkis muuten.
     
  2. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Höh,alatukivarsien sisällä on 19mm pultin kannat,joista ruuvaamalla voi keulan korkeutta säätää.Nosta tunkilla ensin keula ilmaan ja ruuvaa pultteja aukipäin,muista ruuvata kumpaakin yhtä monta kierrosta,jotain 4kierrosta puottaa sentin kaks.kokeilemalla selviää.Aurauskulmat kannattaa tarkistaa homman jälkeen
     
  3. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Ja tosiaan säätö niin että pyörät on ilmassa tai ainakin kevennettynä tunkilla, itellä ei oo kokemusta mutta pojat puhu että saattaa huonolla tuurilla lähtee säätöpultista jengat käveleen jos paino päällä ruuvailee. :eek:

    Säädön jälkeen työntelee autoa muutaman metrin edes takas niin asettuu palikat kohilleen ja sitten kattoo korkeuden.
     
  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Kiitoksia,tuohan kuulostaa fiksulta systeemiltä.Täytyy ruveta säätelemään kunhan saa tekniikan paikolleen että näkee mihin se sitten asettuu..
     
  5. leksa

    leksa Gearhead

    Kulmathan siinä hiukka kärsii, eli säädettävä on. Ajettavuus tulee myöskin erilaiseksi. Mielestäni hyväksi jos liikaa ei ruuvaile. Mutta auto pitää olla pyörät ilmassa ja ne ruuvin kierteet kannattaa RASVATA ÖLJYLLÄ ensin.

    lisää aiheesta
     

Kerro tästä muillekin!