Vanhat hautausautot (made in USA)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Fordhomo, 1.5.2004.

  1. Bitch

    Bitch Gearhead

    Ruumisvankkurilla aloittelin minäkin harrastukseni aikoinaan, Lohjan hautaustoimiston vanha -65 Malibu. Takapenkki oli todella siistisä kunnossa :lol:

    Ja mikä mukavinta, niin auto on edelleen samalla omistajalla, jolle myin sen jo vuosia sitten.
     
  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Siis onko Volare ollut ruumisautona ? Miten sinne on arkku mukamas mahtunut ?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikös siinä ole se teline katolla :wink:
     
  4. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Pitääpä kyllä myöntää että en ole varma oliko Volarella kuljeteltu arkkua vai oliko se ollut muuten vaan toimiston käytössä. Kotikylällä oli muuten Peugeot 504 -ruumisauto jossa oli aika eksoottisen näköinen takaluukkuviritelmä. Sitten Mobilistissa on ollut kuva noin -73 El Caminosta rakennetusta farmarista hautausautokäytössä.
     
  5. annsa1

    annsa1 Gearhead

    Mulla on Cadillac-63 ja arkku valmiina!!!
    :cool:
     
  6. DeS

    DeS Gearhead

    Mä ostin tässä taannoin käyttövehkeeksi kans raatovankkurin, oli pikku projekti saada formaliinin haju veks, koeajolla oli pakko ajaa luu pihalla kun käry alkoi jo etomaan. Mitenköhän, onkohan ammatikseen raatoja kuskaavilla hajuaisitia lainkaan??
     
  7. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Tämä Chevy kuskasi hiljaisia poikia Ylihärmässä lähes koko 90-luvun. Sieltä auto siirtyi 45 tkm ajettuna Evijärvelle, mistä kaverini osti sen vain 62 tkm ajettuna.
     
  8. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei tartte mersussakaan olla polvet koukussa. Takasivulasi kun on 235cm pitkä niin "kylmäosasto" on suunnilleen sen pituinen sekin. :wink:
     
  10. zeizei

    zeizei Gearhead

    Itseänikin ovat aina (ruumis)farmarit kiinnostaneet. Missä mahtanee pyöriä Karkun (Vammalan) kanttorin entinen ´66 Chevy farmi jota joskus vuonna 88 kävin koeajamassa. Kauppa kaatui silloin hintaan liittyviin erimielisyyksiin, ja ostin sitten 64 impala 4dht:n joka on mulla edelleen. Jäi farmarin koeajosta mieleen asiallinen meininki, vaikka olikin kutonen + loikkarilaatikko alla. Auto oli tuolloin met. hohto siniseksi maalattu ja hyvässä kunnossa.
     
  11. ankka

    ankka 1st gear



    Tuo eme on nykyään Sonkajärvellä(Savo,Iisalmen kupeessa)) juuri uuden motorin saaneena kovassa käytössä...ja tuolla myytävien puolella näyttäs ilmotus olevan kans...
     
  12. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Joo,mun Fairlane STW -66 (YHI-85,edellinen OOT-11) on tullu edustaja Vilho Malilan käyttöön Nivalan Maliskylälle.-69 siirtyi Hautaustoimisto Alban käyttöön Vaasaan.Tuo hautaustoimisto on kai vielä olemassa.Vois tehdä joku kesä vaik "pyhiinvaellusmatkan" tonne Albaan.Lappajärven hautaustoimiston käytössä ol Voorti sit seuraavaks.Sieltä siirtyi autoilija Kullervo Hekkaselle Simoon.Simossa omistajana oli joskus 70-luvun loppupuolel viel Merjan Kukka.Ja siihen päätyi tämän auton hauturihommat.
     
  13. hla

    hla Gearhead


    Sorry OT. Kaverin faija on pitänyt hautaustoimistoa vuosia ja alkoi sitten vapaa-ajan lisääntyessä auttaa poikaansa ajamalla silloin tällöin tämän taksia. Veikkailtiin, että lyökö äijä liinat kiinni ja juoksee karkuun, kun ensimmäinen asiakas kolmeenkymmeneen vuoteen alkaa puhua takapenkiltä.... :rotfl:
     
  14. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    [​IMG] Uudempaa jenkki hauturikalustoa.
    En usko tuon "kalmanhajun"oikein pahasti tarttuvan autoon. Krematooriolla olin pari viikkoa töissä ja niissä Yksiöissäkään ei pahemmin haiskahdellut. (Laitoin uuden jäähdytyksen koppeihin). Pakasteen paisto aiheutti jonkinlaisen hajun.
     
  15. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    mä en kyllä ymmärrä kuinka ihmiset kelaa auton haisevan jos on ollu joku kylmäkalle kyydissä...

    kyllä kuskitkin piereskelee, polttelee ja kyydissä olijat touhuaa vaikka mitä vielä lisäksi, SILLOIN siellä haisee... ohhoijaa. Vaikken mikään mahoton fani olekkaan, on tuollainen firmalle ostettu "edustus" auto varmaan aika usein saanut melko hyvää kohtelua ensimmäiset vuotensa, vertaa vaikka takseihin tai johonkin jonkn pöljän huonosti pitämään työkaluun....
     
  16. Jones

    Jones 1st gear

    Ei mun Herra Jones ainaka haise.
    Ja se on ollu kylmäkuljetustehtävissä.

    Mukavaahan se on,
    ku takapenkillä on aina seuraa :wink:
    Huuuuu !
     
  17. Stance

    Stance Gearhead

    Joo, ei meidänkään Caprice haise, vaikka vanha manalantaksi onkin; 4 vuotta 1990-1994 Turussa kahdessa eri hautaustoimistossa. Nyt kilometrejä mittarissa 187 000, eli varsin vähän 1990 autoksi.
     
  18. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Esterissäkin alkanut vasta myöhemmin haista kun on ollut kylmässä+kosteassa (pihalla) säilytyksessä...
    Eli samoin kuin muutkin vastaavasti säilytetyt.
    Tosin nyt kun on projektina, ja hytti ihan tyhjänä, niin melko hajuton (Vasta lämpimämmillä ilmoilla taas maali haisee) :rotfl:
     
  19. Leo N. Berger

    Leo N. Berger 1st gear

    Niin, mulla on ollut neljä ex-ruumisautoa vuodesta -83 ja on kuultu tuo ruumiinhaju-juttu kerta jos toinenkin. Ja voin sanoa minäkin että kyllä ne on ihan muut autot kun haisee pahalle. Jos oikein tarkkaan nuuskii niin kesäisin kuumalla ilmalla, kun ikkunat ovat olleet kiinni, voi haista vähän kukilta. Se siitä. Nämä autot ovat muuten olleet niitä aikansa yleisimpiä hautausautoja, eli -66 fairlane, -74 malibu, -76 coronet ja -84 caprice.
     

Kerro tästä muillekin!