Vanhat kilpurit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja Anonymous, 12.9.2003.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    Re: FED

    Heitän ulkomuistista, että Suomessa neljä vuotta, mutta Ruotsissa kaks? Vai muuttukohan Ruotsissakin pidemmäksi?

    Onneksi olkoon uudesta hankinnasta, kulttuuriteko suorastaan!
     
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

    Re: FED

    Guuts meinings, niinkuin Repa sanoisi.

    Tosta puskulevysta tulikin mieleen etta mulla sojotti siina perapuikon takalaurassa alumiini tappi ja se puskulevy oli siella trailerissa myos 8)
    Sen kun asentaa A100en etulautaan niin saa haistella oikeen ameriikan alumiinin karya.
    Mutta mitas saa semmosella puskulevylla teet kun sulla on automaatti loota?
    T:Clutch-Flite rules :wink:
     
  3. BBC

    BBC Guest

    Hmmm

    Niin, mitä sillä ny tekee muuta ku puskoo lunta,.....
    Tuossa on semmonen 40cm pitkä tappi rungosta taaksepäin ja päässä ehkä kolmivarttinen kuula laakerina.

    Tomaattihan siinä on ja startti, mutta voishan sen romun työntää maalista pois kun on betonkia täynnä motti ja eikai sitä vesitilaa tarvisikaan jos metanoolilla ajaa. Voihan sen tosin hinata tai ehkä ajaakin, mutta kun ei tiedä lämpenöökö tuommonen kuinka paljon?

    Aulis

    Kiitos kiitos, eikai se mikään kulttuuriteko oo, mutta kun ei oikein kopoltit ja kamarot ja ransamit kiinnosta ja nämä jotenkin lämmittää sekä ovat sopivan hintaisia kukkarolle kun sponssiajat on ohi mun kisailuista.
     
  4. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Hianoo touhua, Auliz... jälleen kerran!
     
  5. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Nyt olisi aika kiva lelu myynnissä Ruotsissa:
    Altered
     
  6. BBC

    BBC Guest

    ALTERED

    Ristus ku hieno vehjes. PAW:lta saa sopivaan hintaan romut tuohon hemiin ja perään vaikka powerglide niin ei oo kallispaketti ja on hieno, niin pirun hieno.

    Ostakaa ny joku tuo niin saadaan jotain vehkeitä tänne Suomeenkin, muutoin ei näytä kasvavan Nostalgia/vintage vehjes kanta suomessa oikein minkäänlaista vauhtia.

    Auliz
     
  7. Käkö

    Käkö Gearhead

    Yeehaw! Tämmööstä mä oon aina halunnu:

    [​IMG]

    Tai tämmööstä:

    [​IMG]

    Hitto ku lakkais joku päivä köyhtymästä...
     
  8. CVY-55

    CVY-55 1st gear

    Hanko 1984 ja Chevy `55 rekkari NEX-58

    Morjens,

    Aloitin tällaisen keskustelun, mutta laitoin sen Overdrivessa kerhot/Classic Chevy osioon. Nyt copy-pastetin sen tännekin. Nii-in olisi voinut linkittääkin kun vaan osais, en ole bittimaakareita.

    Lueskelin tässä juuri tämän osion tarinoita koko juttusarjan läpi. Olis ollut tämä osio alunperin oikea paikka kyselylleni. Ja edes hetkeksi juttuja lukiessani lähti iästäni noin 25 vuotta pois.

    Olin 1984 16-vuotias ralliautoilusta kiinnostunut kaveri jonka tuttava vei Hangon katukisoihin. Siellä sen sitten näin; Ylikojola - Koskinen keltainen`55. Tuli meikäläisestä Amerikanautoilija nanosekunnissa kun sen pelin näin ja kuulin puhuvan.

    Pyytäisin 80-luvulla (katu)kiihdyttelyyn osallistuneita / muistavia / edes vähän kinnostuneita lukaisemaan allaolevan jutun. Olisiko antaa vinkkiä Pertti (Pera) Ilmosen, Jari Ylikojolan tai kohdan 03 henkilöiden yhteystiedoista. Ja lisätiedot NEX-58 vaiheista kiinnostaisivat muiltakin kuin edellisiltä omistajilta saatuna.

    P. Ilmonen tuntuu lähes perhetuttavalta. Hän istuu edelleen turkoosissa `56:ssaan V8 keskiaukeamakuvassa joka on mulla kiinnitetty tallini kulkuoveen.

    Terv,
    KJK


    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Moron,

    Oon kirjoittamassa tarinaa keltaisen Chevy `55 rekisteritunnus NEX-58 (Hangon katuautokisan voittaja 1984) vaiheista Classic Chevy Club of Finlandin kerholehteen; juttu auton vaiheista niin tarkasti kuin mahdollista aikavälillä 1955 - 2009.

    Jos tunnet/tiedät edes jonkun auton omistajista tai tiedät itse autosta faktoja (olet kuulunut / kuulut samaan autokerhoon), niin pyydetään ottamaan yhteyttä meikäläiseen tai toimittamaan omistajien yhteystietoja. Jos haluat niin homma käy puolestani yksityisvastauksella ihan "inkoknito" tai julkisella vastauksella. Myös valokuvat autosta olisivat erityisen tervetulleita. Autoa on esitelty mm Vauhdin Maailmassa no 7-83 sekä V8 Magazinessa 7-84.

    Auton NEX-58 historiasta voidaan jaotella kolme seuraavaa vaihetta:

    01. Vuodet 1955 - 1982, "Suomi-auto", mutta milloin tarkalleen tuotu Suomeen? Missä ja kenellä ollut ekassa elämässään omistuksessa / käytössä Suomi / USA? Pitkän linjan Classic Chevy-harrastaja Pertti Ilmonen myi auton Jari Ylikojolalle 1982.

    02. Vuodet 1982 - 1984, "Suomen nopein". Jari Ylikojola kunnosti auton ajoon ja näyttelykuntoon pikkulohkotekniikalla (näytteillä tunnetusti ainakin American Car Show 1983 sekä Turku 1985). Risto Koskisen ilokaasutetulla isolohkolla + tekniikalla autosta Hangon katukisoissa 1984 "Suomen nopein". Auto myytiin Hangon kisojen 1984 jälkeen Mika Koskiselle.

    03. Vuodet 1984 - 2009. Mika Koskisen omistuksesta auto myytiin Pohjanmaalle. Kauhajoen seutuville? Urbaanilegenda kertoo että auto olisi ollut viime vuosinakin joskus liikkeellä, moottorina 396 cid?

    Kaikkien kolmen edellämainitun vaiheen tiedot kiinnostaisivat. Erityisesti vaihe 03 on lähes täydellisen tuntematon vaihe.

    Miten auto kulkeutui Pera Ilmoselle? Olisiko J. Ylikojolalla virtaa antaa lisätietoja tuntemistaan vaiheista? Jos omistajat haluavat pysyä tuntemattomana, niin se käy. Tarina kirjoitetaan auton vaiheista. Osalle auton omistajista autoharrastuksesta tuli sittemmin työ, joten ymmärrän jos ei oikein löydy virtaa kaivella yli 25 vuotta sitten tapahtuneita asioita. Kerhomme mielestä olisi tärkeää saada auton NEX-58 vaiheista lisätietoa.

    Lehdistövapauden maassa tarina kirjoitetaan joka tapauksessa. Näillä pyydetyillä lisätiedoilla saataisiin tarinaan faktoja muallekin kuin pelkkään jutun otsikkoon.

    Minulle tarinan auto on edelleen SE AINOA "Suomen nopein".

    Kiitokset kun viitsit ainakin lukea tarinan tänne saakka!

    Terveisin,
    KJK (ja CCCF)

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
     
  9. CVY-55

    CVY-55 1st gear

    NEX-58 Pohjanmaan vaiheet selvisi

    Kiitokset Pohjanmaalle faktoista NEX-58 vaiheista 1984 jälkeen! Tuo vaihe on nyt haluamallamme tarkkuudella kartoitettu.

    Pääkaupunkiseudulta kun saisi lisätietoa NEX-58 elinkaaren alkupäästä.

    Löytyyhän ne puhelinnumerotiedot henkilön nimellä numeropalvelusta (ellei salaiset), mutta en itsekkään mielellään vastaile tuntemattomien numeroiden lehtimyyjille tai muille heeboille. Keskustelufoorumi siksi mielestäni mukavampi aloitus.

    Pikkuhiljaa homma etenee. Tänään on taas paljon enemmän tietoa koossa kuin eilen tähän aikaan.

    Terv,
    KJK
     
  10. gremlin

    gremlin Gearhead

    Ruottin sixshooterit myis koneensa: http://six-shooterracing.com/Ford300.html

    Tainnu menna 9.5s tolla koneella, nyt ne pilaa hienon dragsterin jollain vanhalla vasyneella hemilla :odroll:
    http://six-shooterracing.com/

    Toi on hieno tuote, 2003 kattelin tota kun oltiin ajamassa Bjorkvikin mettassa jollain vanhalla purjelentokentalla. Mahtavat saundit antaa tommonen kattila :D
     
  11. HAPE73

    HAPE73 Gearhead

    Re: Hanko 1984 ja Chevy `55 rekkari NEX-58

    03. Vuodet 1984 - 2009. Mika Koskisen omistuksesta auto myytiin Pohjanmaalle. Kauhajoen seutuville? Urbaanilegenda kertoo että auto olisi ollut viime vuosinakin joskus liikkeellä, moottorina 396 cid?


    Kaverin tallissa NEX-58 odottelee ensi kesää ja entistä ehompana....
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Re: NEX-58 Pohjanmaan vaiheet selvisi

    Ollut Ilmosella ainakin 70-luvun alusta ja osallistunut -75 sillä Keimolan ekoihin kisoihin. Kannattaisi varmaan ottaa yhteyttä suoraan Peraan.
     
  13. jube

    jube 3rd gear

    Re: NEX-58 Pohjanmaan vaiheet selvisi

    Olisko vuonna -75 Pertti kuitenkin ajellut 56:lla,rek:UEH-926?

    En nyt oo ihan sata varma,mutta muistelen,että 70-luvun lopussa NEX-58 seisoi Ilmosen pihassa projektina odottelemassa tuomiotaan.Meinasi kait joutua jopa paalattavaksi.
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Re: NEX-58 Pohjanmaan vaiheet selvisi

    Totta puhut, sotkin Peran klassikit. UEH-926 oli se, jolla Pera ajoi Keimolassa.
     
  15. CVY-55

    CVY-55 1st gear

    NEX-58

    NEX-58 ollut ensimmäisessä elämässään Suomessa kilvissä UAH-49. Sain kontaktin Ilmoseen sekä auton talliin Pohjanmaalla.

    UAH-49 poistui rekisteristä ja päätyi Ilmosen kautta Ylikojolalle. Maalattiin keltaiseksi 1982 ja sitten katsastus ja kilpiin NEX-58. Siitä eteenpäin tarina tunnetaan.

    Terv,
    KJK
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    Hienoa, että sait historian selvitettyä.
     
  17. BBC

    BBC Guest

    Nostalgia vehkeet

    Hiljaiseksi on mennyt nostalgia palsta?!?!
    Johtuuko siitä että Nätking lähti taas karibialle töihin vai onko kaikki kuallu?

    Täytyy vähän yrittää potkia intoa muihinkin.
    Oma rojekti edistyy. Eilen tuli nostalgia vanteet jostainpäin suomea ja tänään sorvaan ne palasiksi ja kavennan, sen jälkeen vien ne alum.hitsarille hitsattavaksi. Sliksit ostettu ja haettu Mr. Sassilta (lohjan ron dennis, pyörittäny monen auton tiimiä jo 10v!), koneen sisustat valmiina. AKseli tuli eilen GT motorsilta painotuksilta. Vaihtui lapsi albert veivit teräksisiin. Teräksiset oli 25g per kapales kevyemmät, ei tarvinu heavymetallia. Lohko hitsattu, putkitettu ja tänään valutalkoot illalla, joihin anakin ite osallistun. Horton Harri sponssas uusia männänrengassarjoja, joita jääny hylllyyn comp koneista kun oli vähän kapeammat renkaat männissäni (0,043") ja totalseal sanoi "back ordered,..".

    4vkon päästä taitaa olla nipussa auto, ainakin suurin piirtein.
    Alasalmi JR straippaili koko LA ja eilen viimeisteli, hyvältä näyttää.

    Mikä on muiden nostalgia vehkeiden tilanne vko 3/2009?

    AULIZ
     
  18. CVY-55

    CVY-55 1st gear

    Ylempänä kirjeenvaihdossa puhetta keltaisesta Chevystä.

    AKElta hiukan lisätietoa NEX-58:sta.

    AKE aloittanut toimintansa 1966.

    Autosta ensimmäinen merkintä AKElla vuodelta 1963 tunnuksella UAH-49.

    Vuonna 1969 tullut autolle rekisteritunnukseksi HH-167, jolla tunnuksella auto oli rekisterissä 1971 saakka. Liekö tämän (1971) jälkeen auto päätynyt Vauhdin Maailma 7-83 sivun 25 mustavalkokuvan kuntoon.

    Sitten mutkien kautta päätyi Ylikojolalle ja sitten vuonna 1984 rekisteriin tunnuksella NEX-58, jota kantanut siitä lähtien.

    Vuodet 1955 - 1963 edelleen mysteeri. AKE:n ja SAHK:n tuntemista tiedostoista ei lisäapua löytyne, käyty jo kertaalleen läpi ilman tulosta, tosin silloin ei vielä tiedetty tunnusta HH-167 (uusintakierros menossa). Jos kellään olisi vielä lisätietoja rekisterien ulkopuolelta, niin otathan vaikka YV:llä yhteyttä.

    Terv,
    KJK
     
  19. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Re: Nostalgia vehkeet

    Kai me ollaan kaikki sitten uskottu, ettei Suomeen kannata perustaa nostalgiaryhmää tai ylipäänsä ajatella "vanhoja hyviä aikoja/laitteita" liian tosissaan... Tai sitte me ollaan kualtu?!
    Hyvä että joku viitsii ja jaksaa.
     
  20. gremlin

    gremlin Gearhead

    Re: Nostalgia vehkeet

    Siihenhan se menee kun toiset pitaa ehjia autoja talleissaan eika laahaa niita radalle :odroll:
    Eika tassa varmaan loputtomiin juttua riita jos koko valtiossa on 4-5 vankkuria mikka menee tahan kategoriaan.
     

Kerro tästä muillekin!