Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. 390 GT

    390 GT 1st gear

    Palataan asiaan lähiaikana.
     
  2. Remu63

    Remu63 1st gear

    Odotellessa tällainen otos stadin cruisingista 1986
    [​IMG]
     
  3. buickadi

    buickadi Gearhead

    foorttit
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    saisitko lainattua tänne mun edellisenkin viestin tästä aiheesta niin näkisin mitä oon kirjoittanut?
    Etten kirjoita kahteen kertaan. Miten niin SE ON TOSIAAN AITO SUOMI GT? Ei siitä ole ollu epäselvää missään vaiheessa? Vai nytkö joku sen vasta uskoo kun joku muu kuin minä sen kirjoittaa? Remun kuvassa se on Haagalaisten vielä. Kuvia ja tarinaa löytyy..
     
  5. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Bensamittareiden vieressä on ihan yes olla rööki kädessä...
     
  6. v-v

    v-v Gearhead

    No just eilen kävin tankkaamassa niin joku mouho veteli vaan röökiä kun tankkas kuppasta golffiaan, sit vinttas vaan tumpin sinne kentälle. Hiukka huvitti :rotfl:
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kaveri on yks noita Kauppalantien junnuja. Ei omistaja. Se oli ihan Dallas Bobbyn näköinen keikari. Meitä vähän nuorempia eivätkä kuuluneet meidän HaKiSään tai HuoRaan. rupeavat olee kohta viiskymppisiä noikin.
    Näyttää ihmeen hienolta tuossa kuvassa. Silloin oli perä ylhäällä jo menneen talven lumia, joskin niitä oli vielä paljon. Tuohon aikaan in oli vanteet, mutta ei mustat leveet peltivanteet. Aika harvinainensiis kunnen Kimi lanseerasi tyylin GT Rancherollaan. Muistan hyvin kun ajoin tota. Kytkin aivan loppu, mutta ei luistanut. Kyllä siinä melkein kaikki 335 heppaa oli jäljellä. Alusta oli aivan finaalissa. Se tuntu ihan 10sek autolta kun antoi hanaa.
    Se oli Suomi GT, mutta se ei ollut sama gloria kuin nykyään. Se oli Mustang siinä missä joku korinvaihto Charger, auto mikä auto. Korinvaihtoa tuohon harkittiin mikä oli tuohon aikaan yleistä ja jopa hyväksyttävää. Ei synti niin kuin nyt ajatellaan. Yks Suomi 67-68 HT Mustang sai avokorin. Se HT kori oli pitkään Juvanmalmilla kontin päällä.
    KTK oli pähkäilyn alla joko Fastback tai avokoriseksi. Ei, se ei ollut "vain" HT. Fastback oli makein ja tuohon aikaan avo oli muotia ennen kuin Mustangit tuli uustuonti ikään. Syy mahd vaihtoon oli selvä. Toi oli vitun mätä. Mun muistikuvat on tuosta jostain 70 luvulta ainakin tuohon Remun kuvaan vuodelta 86 jolloin se näköjään oli Haagan junnujen vielä. Kuvia mulla on jossain.
    390 GT onko toi sulla nyt? Enivei lisää juttua on ja repeli kumartaa syvään sille kuka tuon on leiponut kasaan. Mä en oo vittuukaa välittäny mitä jengi arvostaa ja mitä ei. Siis oli mulla aito tai korinvaihto. Nyt mun silmissä tuon Auton arvostus on suuri koska tiedän taustan ja lähtökohdan kunnon.
    jatkuu joskus..
     
  8. 390 GT

    390 GT 1st gear

    Joo, kyllähän se miulla on. On ollut syksystä -86 lähtien. Olin silloin vielä intissä ja olihan sillä mukava kurvailla vähän aikaa.. . Vlv:lle lähtiessä, alkumatkasta vielä, hävisi Toploaderista kolmonen ja nelonen. 6-tien perjantai-illan ruuhkassa ajettiin sitten jäljelle jääneillä vaihteilla kotiin. Myöhemmin tutkittaessa selvisi, ettei laatikossa ollut öljyä juuri nimeksikään. 3- speed manuaalilla jatkettiin seuraavat 2 vuotta. 1988 syksyyn mennessä oli kasautunut sen verran ongelmia, lähinnä katsastus - sellaisia, että päätin purkaa auton atomeiksi ja kunnostella sitä vähän kerrassaan.
    Kori oli todella laho, mutta onneksi siihen sai peltiosia suht hyvin. Projekti kesti -93 marraskuun loppuun, mutta katsastin sen kesäkuun lopulla. Heinäkuun 1. päivänä olisin menettänyt mustat kilvet, joten kesäkuu meni hyvin tiiviisti projektin parissa. Musse meni katsastukseen melko riisuttuna versiona ja onneksi sattui ymmärtäväinen katsastusmies ja löi leiman paperiin. (Olin kyllä käynyt etukäteen hieman pohjustamassa asiaa.)
    Autosta löytyy paljon paperisia projektikuvia ja kunhan saan valittua niistä parhaat/pahimmat, skannailen niitä tänne pienen kuvatekstin kera.
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Todella hienoa! Ostit sen suoraan Haagasta noilta junnuilta? (saattoi olla yhen junnun faijan nimissä).
     
  10. 390 GT

    390 GT 1st gear

    Auto-Magnum niminen liike ilmoitteli Mussesta hesarissa useaan otteeseen.
    Silloin sotkussa lehteä lukiessani törmäsin ilmoitukseen niin monta kertaa, että päätin käydä katsomassa autoa ja ostopäätös tuli tehtyä, sekä oppirahat maksettua.
     
  11. superbird

    superbird Gearhead

    ACS 1991
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. mikki72

    mikki72 Gearhead

  13. fe390

    fe390 Gearhead

  14. mikki72

    mikki72 Gearhead

    niinno..aattelin ny laittaa ton linkin tohon,kun noi aikalailla samanlaiset laitteet on ollu kavereita jo 20vuotta sitten..ja eiköhän ne sinunkin kuvasi tänne silti mahdu?
     
  15. fe390

    fe390 Gearhead

    Lepo vaan, ei ollut tarkoitus vinoilla (ainakaan paljon). Katsoin vain viestisi teksin, enkä huomannut yhteyttä edellisellä sivulla oleviin kuviin.
     
  16. impala67

    impala67 Double Gearhead

    höh, laittakaa vaan 90-luvun kuvia, silloinhan vaikka mitä uskomatonta kalustoa liikkui ahkeraan ennen lamaa ja autojen talliinsäilömisvimmaa!
     
  17. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Ysäri paskaa:

    Kiikalassa, Swingeri ja Galaxie
    http://turbo.bomber.fi/modules/gallery2 ... alNumber=2

    Musse ja Vallu
    http://turbo.bomber.fi/modules/gallery2 ... alNumber=2



    Toinen Swingeri Hyvinkäältä?
    http://turbo.bomber.fi/modules/gallery2 ... alNumber=2


    Dartti Itäväylällä
    http://turbo.bomber.fi/modules/gallery2 ... alNumber=1


    `60 Lincoln premier Vuosaaren telakalla
    http://turbo.bomber.fi/modules/gallery2 ... alNumber=2


    Pumppu Vallu ja avo letukka Vestroosissa
    http://turbo.bomber.fi/modules/gallery2 ... alNumber=2

    Vallun konehuone
    http://turbo.bomber.fi/modules/gallery2 ... alNumber=2


    Ismon ´70 swingeri
    http://turbo.bomber.fi/modules/gallery2 ... alNumber=2
     
  18. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Mopar meet Hyvinkäällä joskus 90-luvulla. Kuvassa aito '70 340 Swinger suomiauto. Tänä päivänäkin samalla omistajalla. Huomatkaa nykyään niin trendikkäiden mustien T-paitojen määrä. Tuon burniskisan taisi voittaa Aukio Löijyllä.
     
  19. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    ja noita aitoja 340 swingereitä tuli maantuojan kautta -70-71 3kpl ja ruotsis VAAN 1 kpl.vissiin liian köyhä sveduun silloin....mulla oli se yks vihree vaasas -80 luvulla ja on klamydian videolla youtubes "oodi hietsulle"
     
  20. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^Heetkinen. Mun muistin mukaan 340 Dustereita tuli 3kpl, mutta 340 Swingereitä paljon enemmän.
     

Kerro tästä muillekin!