En vaan saa päähäni, kuka toi toinen heppu on. Näyttää kyl ihan tutulta. Mut toi muistivika on kyl vaan jo pahentunu, enkä ennenkään muistanu nimeä edes varttia, jos ei nähty päivittäin.
Mikäli Jussi289 sattuisi jonain iltana pistäytymään "siinä kotinsa läheisellä aakkosasemalla", niin siellä voisi varmaan tämän kyseisen ukon tavata, jossa monet Jyväskyläläiset motoristit tykkäävät kahvitella, hän on Vesa Siik. (JMK'n pitkäaikaisia jäseniä hänkin, H-D mies, tosin nykyisin hiuksia on hieman vähemmän kun kuvanottohetkellä) Tuo mainio kuva on otettu vuonna 1977, kuvauspaikka on ollut Räyskälä. Kuinka ollakaan, olin tuona vuonna Räyskälässä itsekin, nuorena alaikäisenä nöösipoikana ensimmäistä kertaa katsomassa Drag Racingia, samaan aikaan kun kuvassa olevat herrasmiehet, joiden kanssa ystävystyin vasta myöhemmin...
Joo, tottahan muija het muisti ku kysyin. Se kun on paljon sosiaalisempi ku mä. Kuvakin kun on sen jemmoista.
IS;n jutussa kerrotaan Aatun maalauksesta. Samassa jutussa on kuva, kun Aatu lahjoittaa Steyr 1500 A Kommandeurwagenin,
Hesarissa oli myös juttua samasta aiheesta ja siinä todettiin Steyrin olleen Marskille huomattavasti mieluisampi lahja kuin mainittu Hitkerin muotokuva, joka nyt oli ullakolta löytynyt. Myös laatikollinen saksalaisia viinejä oli ilahduttanut.
Löysin kopion kantakortista tästä Piippasen toisesta-55:sta,niinkuin muistelin se oli pienemmällä Korilla,mallia "Century",ja sen kilpi oli XT-708(naulattuna tallini oveen). Niin sitähän ei tiedä oliko herralla kokonainen auto,kun ei sitä täällä oikein ole muistettu? Minulle kuitenkin tuli ko.autosta mm.puskurit jossa tuo kilpi oli kiinni ja aika pian selvisi että puskurit on pienemmästä korimallista jossa ne on kapeammat,eli ei käynyt tuohon minun koriin. "Miguelo"muisteli että tämä minun auto(tämä"sähkölaseilla"oleva) olisi aiemmin ollut tuolla Ahrenberg nimisellä herralla,mutta hänen nimi löytyi tästä löytämästäni kantakortista,eli tämä XT-708 on ollut hänellä. Alunperin ollut OY Philips AB:n edustusauto,sen jälkeen ainakin Jämsässä ja sitten J:kylässä. Kantakortissa oli merkintä:31.12-70 olisko joku poisto rekisteristä?
Kuluneella viikolla juttelin erään vanhemman ystäväni kanssa, hän oli lapsuudessaan asunut vanhempiensa kanssa aivan Piippasen naapurina, heidän omakotitalonsa olivat saman kadun varrella ja vierekkäisillä tonteilla. Hän muisteli lämmöllä, kuinka he pikkupoikina ollessaan (Piippasen toisen pojan kanssa) mieluusti menivät istuskelemaan 1949 Buickin etupenkille ja "fiilistelemään". Hänen ja perheensä muutettuaan tuolta pois, hyvät suhteet vanhoihin naapureihin jäivät yhä elämään ja yhteydenpitoa jatkettiin. Kysyin häneltä, jotta mikä muuten mahtoi oikein olla miehiään tämä herra Piippanen, kun hänellä oli noin voimakas mieltymys Buickeihin? Kaverini kertoi jotta Erkki oli aivan tavallinen duunari, hän oli töissä Valmetilla, Tourulan kivääritehtaalla. Ja vaikka kalustoa tosiaankin oli runsaasti, niin hän tykkäsi kulkea työmatkansa yleensä polkupyörällä. Joskus tosin saattoi käydä niinkin, jotta ukko lähti aamulla töihin tuolla 1949 Buickillaan. Kun hän ajoi tehtaanportille ylväällä autollaan, niin portinvartija avasi kyllä portin muitta mutkitta, turhia kyselemättä. (tehtaalla oli toki vuosienvarrella totuttu arvovieraisiin ja heidän edustusautoihinsa). Portista sisäänajettuaan äijä laittoi autonsa parkkiin, otti evässalkkunsa ja marssi sisään työpaikalleen. Kaverini mainitsi myös, jotta tuo 1949 Buick oli lopulta myyty Savonlinnaan, kuten täälläkin aiemmin oli ollut puhetta. Sen olivat onnistuneet ostamaan nuorehkot miehet, jotka olivat käyneet autoa katsomassa ja kyselemässä jo useaan kertaan. Väsytystaistelu oli ilmeisesti tuottanut lopulta tulosta, tosin pappa oli kylläkin harmitellut jälkeenpäin, että tulikin rakkaan autonsa myyneeksi, kun autoa ostatelleet kaverit olivat vannoneet entisöivänsä sen. Mikäköhän mahtoi lopulta koitua tämän kohtaloksi? Ehkäpä jonkinlaisen kipinän tuohon vanhaan Buickiin tutustuminen jätti kaveriinikin, sillä myöhemmin hän on itse puolestaan entisöinyt useita ajoneuvoja museorekisteröintikuntoon.
Nykteristä tulee mieleen '59 avo Impala ja Survivors bänti... Lehdestä luettua van kaikki jää mieleen nuorelle kollille.
Edelliseen (harhalaukaukseen) liittyen; The 70's show in Vinlant; "Tervetuloa Länteen Andrei... - eiku Antero"
Finnlandisierung Hitsi, luin tuon mainostekstin väärin "Olvien ominaisuuksien auto"... ...tuli mielleyhtymä "tätähän et selvinpäin aja."
Tarkoitit varmaan tätä 1959 Coronet'iä, tuo auto oli 70 - luvulla eräällä Nisulassa asuneella kaverilla, laitan tähän liitteeksi siitä kuvan, jonka tänään olen kännykällä ottanut vanhasta, ystävältäni nähtäväksi saamastani paperikuvasta. Alkuperäinen kuva on otettu 70 - luvulla, kuvauspaikkana Jkl Kisakadulla olevan kerrostalon piha. Auton omistaja oli tuohonaikaan muuan Eki T. (Jyväskyläläinen hyvin tunnettu moottoripyöräharrastaja, joka menehtyi viime kesänä, elokuussa tapahtuneessa moottoripyöräonnettomuudessa Jkl Keljonkankaalla, rauha hänen muistolleen) Kuvassa näkyy auton silloinen rekisteritunnus, niin joku halukashan voi selvittää auton myöhempiä vaiheita, jos kiinnostusta löytyy.
Ajoneuvolle X ei pysty varaamaan palveluita nettiajanvarauksen kautta - ajoneuvo ei ole rekisterissä. Dodge 4D CORONET MD-2/3100 Ajoneuvoluokka: MUU (MUU) Käyttöönottovuosi: 1959 hengissä ja työn alla
Lainasin tän kuvan tältä foorumilta, tais olla Elky70:n kuvia jostain cruisingista muutama vuosi sitten.