Vanhoja valokuvia

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. spinout

    spinout Gearhead

    Datsun... 2000 Personal Six (tai 2300, 2400).
     
  2. TopoTA

    TopoTA Gearhead

    [​IMG]
    Rick Parfitt,Status Quo.
     
    JR35 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  3. Marklin

    Marklin Gearhead

    ^
    Sopis myös hauskoja kilpiä - ketjuun.
    :)
     
  4. miguelo

    miguelo Gearhead

    Museoviraston kokoelmista muutama autokuva vuodelta 1948, kuvauspaikkana on ollut Helsingin Unioninkatu 13 aikoinaan sijainnut Esson huoltoasema, joka purettiin vuonna 1977.

    Huomioikaa autoissa olevat koekilvet.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    TopoTA, tinareki, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. miguelo

    miguelo Gearhead

    Helsingin kaupunginmuseon kokoelmista autokuva 1960 - luvun alusta, kuvauspaikka Esson huoltoasema Helsingin Merikadulla.

    Kuvassa hieno Oldsmobile Ninety Eight.
    [​IMG]
     
    rane58, TopoTA, 12345678910 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Upouutta Cadillaccia ja Chraisua, vaikka kuinka menisi huonosti, niin jollain menee hyvin.
     
  7. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Itseasiassa... onko toi Hudson tuossa cadillacin takana, lipan alla?
     
  8. esmi

    esmi Gearhead

    Veikkaisin että se on toi toisen kuvan Chrysler
     
  9. xp

    xp Gearhead

    Ei täsmää detaljit Kyrsleriin, mutta Hanssoniin jo täsmää paremmin.
     
  10. esmi

    esmi Gearhead

    Tarkoitin tota Cadillacin oikealla puolella olevaa autoa,minkä takana mies ja poika pyörineen on!
     
  11. esmi

    esmi Gearhead

    Jussi289 ja jariha tykkäävät tästä.
  12. Niin tietysti. Ruumis on jo hereillä, mutta aivot on vielä unessa..
     
  13. tinareki

    tinareki Gearhead

    Tuo lipan alla fillarin takana oleva auto on tokan kuvan Chrysler. Selvä tapaus. Kaikki detaljit täsmää.
     
  14. tinareki

    tinareki Gearhead

    Minusta erikoisin näistä on tämä plodge.
    En tiennyt että näitä on tuotu Suomeen.
    Siis Kanadassa tehty Plymouth p15, joka siellä brandättiin dodgeksi. Tämmöistä maskia ja listoitusta ei ole missään USAssa tehdyssä mallissa.
    Mikä on tuo 30luvun lopun kupee plodgen takana?
     
  15. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Olisiko kysymyksessä Dodge Kingsway sillä niitä on kyllä tullut Suomeen.
    Kingsway taidettiin tehdä USA:ssa
     
  16. tinareki

    tinareki Gearhead

    Ei ole. Kingsway tuli myöhemmin.
    Tämän mallinimi oli D25, vaikka oikeasti se on badge engineered P15.
    Auto on ihan tuttu ja Kanadassa yleinen, en vaan tiennyt että näitä tuotiin Suomeen
     
  17. tinareki

    tinareki Gearhead

    P.s.
    Nuo kaikki Miguelon kuvissa koekilvissä olevat ovat vm. 1948.
    Siis tuliteriä rekisteröimättömiä autoja.
     
  18. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Kigsway tuli vuonna 1946
     
  19. tinareki

    tinareki Gearhead

    Jaha, no taisin sitten erehtyä - syy on että USAssa Chrysler Corp. ei käyttänyt 40-luvulla mallinimiä Dodge eikä Plymouth autoissa. Esim. 1946-48 (3 myyntivuotta) oli ainoastaan tarjolla "DODGE" (tehtaan mallikoodi D24, plymouth vastaavasti P15), ei mallinimiä. Varustelunimi oli joko DeLuxe (=perusmalli) tai Custom (=parempi sisustus ja muutama ylimääräinen listoitus), moottoriksi ainut v.e. oli 230cid kutonen (Plym. 218cid).

    Näköjään tuota Kanadan D25 mallia kutsuttiin nimellä Kingsway jos se myytiin vientiin.
    Oikeasti se kuitenkin on Plymouth P15 erikoisella maskilla. Kone on P15 218.

    USAssa mallinimet palasivat Plymouthille ja Dodgelle v.1949, esim Dodgelle tuli Wayfarer, Meadowbrook ja Coronet.

    EDIT: Kirjallisuudesta löytyy koko Kingsway stoori:
    "The first use of the Kingsway name was in Canada for the 1940 model year (model D15), basically Dodge's rebadged version of the Plymouth. The base model came with one taillamp, one sunvisor and one windshield wiper - all on the driver's side. The body was Plymouth with Dodge nameplates, hood ornament and a grille that fit the Plymouth front end. Body styles were business coupe, 2-door and 4-door sedans.

    The Kingsway name continued for the 1941 model year, on model D20. It was now available in two versions, base and Special. The Special was about $25 more than the base model. Body styles offered were the same as in 1940 with the addition of a 5-passenger coupe with fold-up (auxiliary) seats in the rear compartment.

    For the 1942 model year, the Kingsway name was replaced by the DeLuxe, the same name as used on the base model Plymouth series. The DeLuxe was also the lowest priced Dodge for Canada from 1946 to 1950, although other export markets continued to use the Kingsway moniker.[1]

    Chrysler of Canada reintroduced the Kingsway name to the Canadian market for the 1951 model year, as the Canadian Dodge rebadged version of the Plymouth Concord, and replaced the DeLuxe name used on 111" wheelbase models in 1949-50.

    The 1951 Kingsway offered a 2-door business coupe, 2-door fastback sedan, 2-door Suburban wagon and a 2-door Savoy wagon. The Savoy used interior and exterior trim similar to that used on higher priced models. The business coupe was dropped for the 1952 model year. As with the Plymouth Concord, the Canadian Dodge Kingsway was dropped for 1953."
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!