Varikkotelttojen ankkurointi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja eliitti-karhu, 3.8.2022 klo 13:13.

  1. eliitti-karhu

    eliitti-karhu 3rd gear

    Moikka,

    Minä ja kumppanit kiertelemme varikoilla tarkistelemassa mm. sammuttimia ja keskustelemassa turvallisuusasioista.

    Nitrokisassa käytiin muutamien tiimien kanssa arvokkaita keskusteluita, joiden perusteella lupasin herätellä keskustelua yleisemmin.

    Keskustelut koskivat erityisesti kieltoa ruuvata/ropata/pultata mitään kiinni varikon asfalttiin.
    Kielto perustuu siihen, että ajan saatossa asfaltti menee huonoksi ja sade sekä pakkanen eivät asiaa ainakaan auta, kun reiät laajenee ja maa pääsee routimaan. Tämän vuoksi ratayhtiöt ovat tämän erikseen kieltäneet.
    Kielto on mainittu yksiselitteisesti myös kilpailukutsussa.
    Motoparkissa osa varikosta on YMPYRÄRADALLA, jonne kaikin vähiten halutaan routavaurioita.


    Enihei, herätellään siis lämminhenkistä keskustelua siitä, mitkä keinot edellä mainittuja lukuunottamatta riittävät pitämään paikoin massiivisetkin varikkorakennelmat paikallaan kovan tuulen ja myrskyn tullen?

    Tiimit, jotka ovat omansa pystyneet pitämään kurissa voisivat jakaa omia kokemuksiaan.

    Ideoita? Ajatuksia? Viimekädessä vastuu teltan paikallaan pysymisessä on kuitenkin sen pystyttäjällä, joten haluaisin tällä keskustelun avauksella ja ideariihellä auttaa teitä! :)


    Terveisin,

    Sami, FHRA Safety Crew, esihenkilö
     
  2. pile

    pile Gearhead

    Meillä teltta on teräspainoilla kiinni.


    T: Esiajaja
     
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Meillä on tämäntyylisiä mutta niissä on vain tuo keskireikä. Voi laittaa useemman päällekkäin eikä kasa hajoa.
    Ennen näitä oli 30litran kanistereita joissa oli hiekkaa, ja kahvasta kuormaliinalla teltan ylpaarteeseen kiinni, mut nää limput on parempia.
    [​IMG]
     
    juko7 tykkää tästä.
  4. AVRO

    AVRO Gearhead

    Osittainen OT mutta liittyy löyhästi aiheeseen. Yleisilmailukoneet ovat keveinä herkkiä kovemmille tuulille ja niiden ankkurointiin on käytetty kaikenlaisia keinoja. Betonitäytteisistä autonrenkaista tulee varsin tymäköitä punnuksia, eivät lähde ihan pienen puhurin matkaan. Jossain omissa ankkurointiyrityksissä ihan kotipihassa noi kaikenlaiset kannut on osoittautuneet vähintäänkin epämääräisiksi, tuntuvat siirtyvän/kaatuvan aika helposti.

    Tommosia betonitäytteisiä autonrenkaita ei varmaan mikään tiimi halua kuskata mukanaan mutta miksei niitä voisi olla esim kilpailupaikan puolesta tarjolla halukkaille?? Liikkuvat konevoimalla, ja käsivoiminkin kunhan renkaan saa pystyyn. Pätkä harjaterästä toimii hyvänä vipuna ja samalla ankkurointipisteenä köydelle tms, mutta toisaalta taas on hieman vaarallinenkin. Näitähän voi jotkut hipit maalailla iloisemman värisiksi. :)
     
    juko7, Kustom STW, Araldite73 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eräällä torilla aikoinaan olin pystyttelemässä telttoja toritapahtumia yms varten. Niin painoina oli ratakiskosta leikattuja pätkiä. Ja ne narulla kiinni teltan kulmiin.
    Oceanic7 limput näyttää kyllä hyville, noihin ei varmasti telo varpaitansa tai kompuroi helposti. Eikä tarvii murehtia kestääkö solmut tai narut yms.
     
    juko7 tykkää tästä.
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Vedellä täytetyt astiat kevyitä kuljettaa mukana ja vettä saanee yleensä paikanpäältä
     

Kerro tästä muillekin!