VAROITUS Autonostimesta Steyrtek ST-402C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Korento, 29.8.2017.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ite jätän tunkin aina alle vaikka on pukit, ei ne molemmat samalla kertaa luulis pettävän
     
    laujok, cdv70, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ainoot pukit joihin jotenkin luotan, on aikanaan ite tehdyt ja painaa sen verran ettei niitä parina huvikseen kantele, vaikka on vaan puolmetriset



    Onko kukaan kysellyt paljonko maksais tollaset hammastetut mutta oikeesta raudasta leikkuutettuna, että kestääkin

    Ja vielä sellainen lisäys minkä kerran nähnyt et kahvasta pumppaamalla sai nostettua
     
  3. Korento

    Korento 2nd gear

    Kyllä se nosto on aina suora ollut.
    Siinä on käynyt niin, että nuo pultin on löystyneet ajan kanssa. Se poraus/upotus on tehty 10mm pulteille. Reikä on 10,7mm ja pultin kanta on 12.2mm
    Kiristyspintaa on 0,75mm ja lisäksi sen pinta on kartio.
    Ajan kanssa yksi vaan antautui.
    Tuossa kaarien päissä kun olisi hitsatut stopparit niin se ottaisi leikkaavan voiman vastaan eikä pultit.
    Mutta tämä on nyt vaan yksi puute mitä näissä on.
    Siinä Tukesiin raportissa on liki 10 puutetta jonka takia on tuo myynti kielto annettu.
     
    Muokattu: 30.8.2017
    rane58 tykkää tästä.
  4. lehtijousi

    lehtijousi 1st gear

    Onko tuo raportti jossain kokonaisuudessaan?
     
  5. Korento

    Korento 2nd gear

    Sen voi tilata sieltä ministeriöistä.
    Netissä sitä ei ole.
    Sivuja on yli 20. Tänne sitä huono ladata.
     
  6. lehtijousi

    lehtijousi 1st gear

    Jos se sinulla on, niin sen voit skannata tai kuvata ja ladata tiedostot vaikka Google driveen, joka sinulla on, jos on Gmail tilikin ja jako linkki sieltä tänne.
     
  7. Korento

    Korento 2nd gear

    Pitääpä koittaa puuhatao_Ose sinne.
    Ainahan voin yrittää kun se tuossa paperina on.
     
  8. Korento

    Korento 2nd gear

    Muokattu: 30.8.2017
    Saetkae, rane58, lehtijousi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Catiska

    Catiska Gearhead

    Eipä nuo ole monessakaan asiassa onnistuneet nosturia tehdessään.
     
  10. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Tallissa ollut noin vajaa 3v nyt tuo ST-402C nosturi. Mitään yhteydenottoa ei ole vielä kuulunut vannetukun puolelta.
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mahtaisko olla aihetta epäillä, että "E" version nosturi ei kovin paljoa "C" version nosturista eroa? Tyyppikilpikin liimalla kiinni joten on helppo päivittää.
     
  12. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ainakin ne nostovarsien lukitukset on erilaiset.
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    niin teen minäkin
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sama homma, mutta tunkki mokoma vuotaa.
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Parin päivän välein pitää aina muistaa lisäillä öljyä ja ilmata :poff:
    Pitäisköhän se tyhjentää ja laittaa sinne jotkut oikeet öljyt sisälle, sen kerran ku erehyin hydrauliikkaöljyä sinne laittaa ni se toimi monta viikkoo :rotfl:
     
  16. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mä luotan puolimetriseen koivupölliin
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    [​IMG]
     
    onoff road, wilburi, rane58 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Mulla tipahti yks auto melkein kintuille n.5v sitten. Olin jarruremppaa tekemässä oikealle puolelle eteen. Se oli kyllä omasta mielestä hyvin tuettu pukilla. Olin sen siitä tukenut aiemminkin.

    Istuskelin siinä jalat suorana auton alla ja näpersin niitä jarrukilkkeitä paikalleen, sitte hoksin että tuollahan se selän takana pöydällä on se räikän prkl. Nousin sitä hakee ni melkein samantein tipahti auto alas. Säikähdin aikalailla sitä jysäystä. Ku järkytyksestä selvisin ja tutkin syytä niin pukki luisti alustamassan päällä ja liuku pois palkin alta. Se pukki kesti kyllä iskun mutta meni auton lattiasta melkein läpi, venytti lattiapeltiä niin paljon että keula oli käytännössä aivan maassa..

    Tuli sillon mietittyä mikä tuuri oli että se räikkä sattu olemaan siellä pöydällä. Alla jos oisin ollu niin molemmat jalat siinä ois ollu poikki polvien kohdalta. Puhelin oli samoin siellä pöydällä, en ois saanu apua soitettua. Olin yksin tallissa keskellä kuusamon korpea. Mun vanhemmat ei ollu edes kotona sillon, eikä sieltä tallista huutoa kuulis kukaan ku se on asuintalosta sen verta kaukana. Luultavasti siinä ois noutaja tullu..

    Meni reilu vuosi ennenkuin uskalsin mennä likellekkään pukeilla olevaa autoa..
    Siitä lähtien ku talliin taas uskaltauduin ni on AINA laitettu rengasta yms pölliä sinne lisäksi kaiken varalta..
     
    Saetkae tykkää tästä.
  19. Korento

    Korento 2nd gear

    Huh:(

    Melkoinen tuuri käynyt!!
    Ja paljonko läheltäpiti hommia onkaan sattunut..

    Itsekin olin tossa alla hetkeä aiemmin.

    Pilarinosturia kun ei voi varmistaa edes millään.
    Lukot on ja siihen on luottaminen.

    Jää siitä kyllä korvien väliin kammo että mitä jos se tulee niskaan.
     
  20. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Mulla itellä on jääny takaraivoon sellanen asia, et jos tekee maas tunkin ja pukkien varas jarrutöitä tai vaan ihan vaihtaa renkaita nii ei ikinä jalkoja auton alle. Auto, ku putoaa polvien päälle nii saa heittää jaloille hyvästit.
     
    palontie tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!