VAROKAA! Huonolaatuisia polttoaineletkuja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Adventurer, 25.8.2012.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mä oon laittanut tallissa pötköttävään voorttiin pienkonegasoo viimevuosina kun oon sitä satunnaisesti käynnistellyt.
    Ei kuivu kaasariin ja kiihotuspumpun kalvokin pysynyt sillä ehjänä.
     
    4d sedan tykkää tästä.
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    onko kokemusta kun auto seisoo enemmän kun talven?? toimiiko vielä ja haittaako tankin pohjalla jos hiukan ajolientä?
     
  3. valpas

    valpas Gearhead

    Mulla säilyy pensat hyvin kanistereissa, ja autojen tankeissa. Yhdessäkin jo 25v. Ei häviä mihinkään. Ruohonleikkurista mopopojat käy hakemassa, ellei pidä tyhjänä.
    Diiseli on vissiin haihtuvaa, kun sitä joutuu ostaan jatkuvasti.
     
  4. valpas

    valpas Gearhead

    Karttinkiautoissa oon käyttäny pienkone pensaa. Ei sitä mee sataa litraa enempää kesässä.
     
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Pienkonebensan hinta on reilut 2€ hanasta. Jos ostaa kanisterin huoltikselta tms niin hinta on yli tuplat.

    Lielahden nesteellä voi tankata, tiesitkin varmaan.
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Vinkki, jos siinä ruohonleikkurissa on muovinen tankki, niin laita sinne AD Blue:ta (ureaa) ja sen verran bensaa joukkoon että se haisee bensalta...sitten vaan odottelet ja kuulostelet kulmakunnan janttereita ketkä niistä alkaa kiroilla ja ihmetellä "Mihin mun kaasari on hävinny ? " tai "Hitto mun kaasari on ihan sulanut" tai "Mulla ei ole enää mäntää mopossa ? :rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:
     
    Pertti K, Gary Grand, Custom_Rod ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. valpas

    valpas Gearhead

    Jep, Lielahdesta tankkaan pienkone pensat.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Paree ettei laita yhellä Uralistilla taitaa olla suomalian lautamiesten lausunto, et se on ilkivaltaa jos moisesti mopopoikien vehkeet särkee
     
    valpas tykkää tästä.
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Joku puheli et olis asiasta tehnyt kerääjä tankin korkillisena moista ja kevät käynnistelyä varten

    Toisaalta ihan näppärä satunnaisessa käytössä ja jos pumppu vielä vähän väsy, niin saa suoraan tuoretta bensaa ennen linjojen täyttymistä
     
  10. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ainakin muutaman vuoden (3v.) talviunilta herätys oli ihan hyvä, sähköpumpullinen kaasaripeli kyseessä.

    Sehän tossa pienkonebensassa on mun mielestä etuna että se pysyy vuosia syttyvänä ja siitä ei jää niitä jäämiä pitkin bensalaitteistoa mitä normibensasta tuppaa jäämään.
    Eli sanoisin tuohon normaalibensan tilkan jättämiseen että varmaan jää ne normaalibensan ongelmat silloin? Ei ole kyllä kokemusta mutta näin aattelisin?
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Pojalla on mopossa bilteman tuulilasinpesurin letkua ja on pysynyt hyvänä...
    Tosin liian pientä autoon.
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Oisko voisko olla et kestaa bensankin, kun pitää kestää 80%etanolia 2% väriä ja hajua loput vettä ja saippuaa
     
  13. valpas

    valpas Gearhead

    Laita samaa ainetta, mutta isompaa. Kovetuuhan sekin, mutta ei halkeile sillai, kun nykyinen kumiletku. Ainakin Puuilossa oli polttoaineellekkin sopivaa kirkasta. "Kilpurissa" semmosta on nyt, ja karttinkiautoissa.
     
  14. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Kokemuksia Rapro merkkisestä bensaletkusta? Kestääkö kuinka pitkään bensaa...
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kattelin letkuja ja farmarissa hiilipurkilta lähtevä yksi letku oli alkanu halkeileen siittä mistä se menee lähimpänä pakosarjaa sinne koneen "keskelle". Muuten ehjä. n. 3 vuotta vanha letku eikä missään sellasessa pakosarjan läheisyydessä että olisi mun mielestä joku sairas kuumuus.
     
  16. Aiemmin linkkamastani Koneviestin jutusta:

    "Vähemmän tunnettu, mutta hyvin merkittävä ongelma-aine on letkuja ja muita kumiosia haurastuttava otsoni. Sitä esiintyy autojen ja koneiden moottoritiloissa ja se syntyy hiiliharjallisissa sähkölaitteissa kuten latureissa."

    Olisko siinä selitys?
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se määrä otsonia, joka jossain kipinöinnissä konehuoneessa syntyy, ei kyllä ole havaittavissa, eikä pysy siellä ehtien tehä kumeille jotain. Ja jos pysyskin, niin eiköhän siellä ole joku orgaaninen paskahitunen, joka mieluummin imasee sen vapaan happiatomin pois kuleksimasta.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    en usko sillä hiilipönttö on ihan eri suunnalla kuin laturi. Mikäli laturin kipinöinti tuota tekisi, luulisi että lähempänä laturia sama letku olisi halkeillempi. Nyt halkeilu on vaan tapahtunut tossa kohtaa missä letku menee lähimpänä pakosarjaa. Vaikuttaisi siltä että lämpö on ollut syyllisenä vaikken sitä kyllä mitenkään uskoisi koska letku on kuitenkin sen verta kaukana pakosarjasta.
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    halkeamat olivat mun muistaakseni pitkittäissuuntaisia.
     
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sunnuntaina pistin lokakuulta asti seisseen '49 Oldsin käyntiin ekalla, alle 10 s starttauksella. Ainoat valmistelevat toimenpiteet olivat säilöntäaine tankkiin syksyllä ja nyt keväällä praimaus bensaletkuun laittamallani "perämoottorin" käsipumpulla, joka tulee tarpeeseen ihan ajokaudellakin jos on viikon tai enemmän ajamatta. Pelasi täydellisesti kun pikku lenkin ajoin.

    Uudemmassa ruiskupelissä ('93 Typhoon) ei ole haitannut vaikka on säilöntäaineetkin joskus unohtuneet, tuossa Olssissa kyllä unohduksen huomaa, sammahtelee ja lähtee huonosti uudelleen käyntiin kunnes saa tuoretta tankkiin. Näistä kummastakaan ei ole tarvinut mitään purkaa koskaan bensaperäisten vaivojen takia.

    Kun ostin tuon Typhoonin, niin oli seissyt luokkaa 5 v eikä mitään häikkää startissa tai ajossa tankissa olleella bensalla, kymppilitran laitoin tuoretta sekaan ensin. EI tullut kyllä kysyttyä että mitä siellä oli.
     
    Muokattu: 26.3.2019

Kerro tästä muillekin!