veivi laakerit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tha022, 24.8.2006.

  1. tha022

    tha022 Gearhead

    Onko kellään kokemuksia tai ehdotuksia miksi näin kävi?
    Motista (454) alkoi kuulua kauhia kolina ja ennenkuin sammutin kattoin että 1bar olis öljyn painetta. :(
    Avasin eilen motin ja nyt on äijä kysymys merkkinä.
    Otin 2:sen veivin auki ja alalenkin pois niin eipä ollu laakeria enää, eikä muuten ollu viereisessäkään laakeria. :eek: Ei siis kertakaikkiaan mitään.
    Akseli on normaali värinen eli ainakaan leikannu ole ja kuten yllä mainittin niin öljyn painettakin oli vähän. Yli 3bar oli normaalisti.
    Otin viereiset runkolaakerit auki ja molemmat puolet ihan kunnossa, tai siis naarmuja tietysti kun on romut mennyt läpi mut muuten kunnos.
    Laakeri purut kyllä löytyy joka puolelta mottia mutta ettei veivin välis ole enää mitään, :eek: :eek: :eek:
     
  2. Ylli

    Ylli Gearhead

    Tuttu tunne, omasta hävis 7- ja 8-kiertokangen laakerit kokonaan. Moottorista kuului etukäteen "pientä" naputusta auton vieressä kuunnellen, mutta se ei humilispäissään tuntunut pahalta :-? , 50km jälkeen kuski valitteli, että ei oikein enää kulje, ja 2km siitä niin "kabiini" täyttyi vesihöyrystä kun auto keitti ja kolina oli "hlvetinmoinen".
    Purkaessa hämärässä tallissa otin veivit pois, ja ihmettelin, että onpas laakerit jääneet tiukasti kampiakseliin kiinni, kun ei irtoa käsineen. Tarkemman tarkastelun perusteella (taskulampun avulla) huomasikin, ettei siellä mitään laakereita edes ollut! Laakerimetalli löyty sit ihan joka paikasta lohkosta.
     
  3. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    "VAHVA" veikkaus olis sellainen,että männän päällä on ollut jotain muuta vastassa,kuin polttoaineseos eli joko jäähdytysnestettä tai jos ruiskukone(tietty mallia imukanavaan ruiskuttava) niin vuotava suutin,toisin sanoen taas nestettä männän päällä.mutta kaverilla aikanaan meni aina samasta kangesta lagrut,kunnes kolmatta kertaa alkaessaan vaihtamaan kyseli mistä vois johtuu,niin arvaukseni soikeasta kk:n alapäästä osui nappiin(mutta soikeus tietty söi vaan sen yhden kangen lagruja),mutta onhan se öljynkierron estyminen ko.kohteeseenkin mahdollinen(siis tietämättä koneen tyypistä sen enempää),siis lähteekö BBC:ssä kiertokanki- linjan öljykanava poraus lohkosta runkolagru-linjasta,kertomasi perusteella,että 1.pytyn kanssa hävinny,vois olla kyseinen öljy-linja.
     

Kerro tästä muillekin!