Veneen vaihdekaapelin säätö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja NalleBjörn, 6.7.2008.

  1. NalleBjörn

    NalleBjörn 1st gear

    Alpha one vetolaite kyseessä. Vaihde menee päälle eteenpäin, siitä kun vatää vapaalle sammuu. Jättää "kill switch:in" päälle. Sama kun vetää pakille, sammuu samantien ja kytkin taa puolitiessä. Vetolaitteelle menevä kaapeli toimii, samoin kytkin. Palautin jouset ehjät.

    Mun mielestä vika kohdistuu kaukosäätölaitteelta tulevaan kaapeliin. Sen kun laittaa kiinni niin ongelmat alkaa. Nyt pitäis löytää hyvät ohjeet säätöön, mielellään kuvilla. Joskus löysin pdf tiedostona korjausmanuaalit mercruiseriin mutta eipä löydy nyt.

    On muuten just nyt nätti keli täällä pohjoisrannassa, tyyni meri, pilvetön tummeneva taivas. Puuttuu vaan tuo kovaa kulkeva Baja mereltä. Paska juttu. Huomenna varmaan taas sataa.

    Eli osaako joku auttaa asiassa?
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    onhan siihen olemassa jotkut mitta-arvotkin,mut eipä ne vissiin oikeen ota toimiakseen jos on vanhoja vaijereita ja vivustoja. itse oon saanu yllättävän hyvin noi pelaamaan ihan perstuntumalla. kaverilla oli just tollainen vika mercruiserissaan ja kahvan sekä vaijerin kun vaihtoi uuteen niin alkoi pelaamaan. yhden kesän sekin ensin sääteli ja käänteli ja aina sammu kun pakitteli laituriin. noita mittoja löytyy mercstuff.com osoitteesta...
     
  3. rod

    rod 1st gear

    Alakaapeli vaihtoon. Eli se kaapeli, joka menee siitä koneelta vetolaitteeseen.
    Mulla on ollut sama vika Alpha ykkösessä, eikä säätelyt auttaneet. Isot pojat osasivat kertoa vian saman tien, ja taas pelitti.
     
  4. rod

    rod 1st gear

    Tai siis eihän se vetolaitteelle asti mene, vaan kilpeen.
    Pikku korjaus.
     
  5. NalleBjörn

    NalleBjörn 1st gear

    Toivottavasti tämä kaapelin vaihto onnistuu vedessäkin. Vai kaapelin pää tulee vetolaitteen päällä olevan luukun alle?

    Siitäkö johtuu että se ei anna katkaisimen palautua kunnolla toiseeen suuntaan.
     
  6. rod

    rod 1st gear

    Kaapelin vaihto vaatii vetolaitteen irroituksen. Eli ei onnistu vedessä.
    Ja tais vaatia jonkun spesiaali herkkutyökalun. Muistikuvat ovat jo hämäriä, toi homma tuli tehtyä joskus 15vuotta sitten.
     

Kerro tästä muillekin!