Ei kannattas lähteä "pöllöilemään"tuon paineilman kanssa,ei se nyt ole iso homma pyöräyttää mäntää ylöspäin ja laittaa jotain narua tai kumiletkua tulpan reijästä. Ovat joskus aikas kovassa nuo kiilat ja jos huono säkä käy niin on kiva onkia se vena sieltä pytystä
Paineilmalla venttiilin ylhäällä pitämine ei ole mun mielestä mitään pelleilyä. Narulla olen tehnyt vaan kerran kysseisen rempan ja siitä tulis mieleen mielummiin se pelleily. Monessa laitteessa ne narunlaitot on vaan vaikeempia. Paineilmalla samalla voi todeta kohinan imusarjaan/pakosarjaan/alakertaan
Taisi olla koneessa vain ajon puutetta seisonnan jäljiltä kun olen ajanut nyt viikon sisään n.1000km niin on tuo savutus aina vähän kerrassaan vähentynyt/hävinnyt.Kokeilin tuota öljykorkin kautta tehtävää ohivuoto juttua ja sekin oli ok ja koneessa kuitenkin tuntuu olevan tehot tallella eli en usko että koneessa nyt mitään suurta vikaa on jos on ollenkaan.Mutta ajan nyt niin pitkään kun tuo kone kestää(tällä hetkellä mittarissa 235600km) ja sitten kun se hajoaa niin se korjataan ja sitten ajetaan lisää. Kiitos kaikille neuvoista yms.
Näin varmaan on. Itsellä ei ole kokemusta kuin veltostuneista vakiojousista, mitkä varmaan kuuluis jo roskiin :cry:.
Lainataas tätä kun lainaaminen päivän sana. Miten erottaa onko venttiilinvarren kumit menneet vai ohjurit?
Mulla Letukassa kans kumienvaihto operaatio edes. Tyhjäkäynnillä ei savuta koska moottorissa on voimakas alipaine. Kaasua kun painaa tulee hulppee sininenpilvi. Ajaessa taas rauhoittuu savutus. Ostin Letukan omien o-renkaitten tilalle Fordin sateenvarjokumit. Toimii paremmin... Eikä toi Usa Partsissakaan outoo ollu kun selitin tarpeeni. Kaveri tiesi heti mitä tarkoitin.
En ole vielä kerennyt vaihtaa kumeja koska verhoilu on autossa kesken. Mutta kyllä on tarkoitus vaihtaa öljyt ja suodatin samalla. Mun tarttee nostaa kannet ylös. Koska tutu tekevän syksyllä jonkinverran painetta vesijärjestelmään.
Aaa... Okkei, luin vääri, oletin että vaihdoit jo ja sauhutus loppu. Tyhjäkäynnillä jos on voimakas alipainen niin silloinhan sen luulisi imevän ohjurien läpi sitä öljyä ennemmin kuin kaasua painaessa. Alkaa renkaat olemaan varmaan myös vainaat jos polkiessa sauhuttaa. Jos pahvit vuotaa niin saattaa se sauhutus siihenkin jo loppua.
Mahtaako mulla FE390:ssä olla venttiilinkumit vai männänrenkaat kyseessä kun savua tulee pääasiassa apukuskin puoleisesta piipusta. Käynnistäessä pikkuisen, kiihdyttäessä pikkuisen enemmän. Ja jos vaikka rullaa pienen matkan ja painaa taas kaasua niin pölläyttää melko törkeästi. Öljyn kulutusta on vaikea arvioida kun matkamittari ei toimi. Tasakaasulla ajaessa ei havaittavaa savunmuodostusta (tosin takanatulevien nenät saattaa olla eri mieltä??).
Mustaa vai sinistä savua ? Kun sammutat auton, tuleeko mustaa höyryä oljyntäyttökorkista kun avaat sen ? JOs tulee, se on merkki vahvasta ohivuodosta, sludgea täynnä olevasta motista. Sininen yleenä korppuuntuneista venavarren kumeista / kai joku ventiili vauriokin voi olla. Omasta Elli Edselistä ainakin sininen savu lähti pois kun venavarren kumit vaihdoin. Kannattaa samassa putsata keinuvipukoneisto, sen keski putki elli edselissä oli täynnä hyytynyttä öljyä.. venttiilin koneiston voitelu reijistä pulppusi lähinnä mölyrasvan näköistä tököttiä.
Sinistä, edelleen. Pistää vaan mietityttämään että mitä sille tekisi. Jos lompakossa olisi muuta kuin reikiä niin tilaisin crate-moottorin tietysti mutta...
luultavasti sitten on vaan aivan korppuna ohjurin kumit. Mä oon fordin 289 , 390 ja camaron 305 moottoreihin vaihtanut venakumit, aina on hävinny sininen savu .. paineilmaa vaan tulpan reijästä sisään, niin venttiilit pysyy ylhäällä. Aika helppo, mutta aikaa vievä homma. Lisäksi venttiili vivusto atomeiks samalla.
Nyt on homma ottanut askeleen eteenpäin ja kumit on jo hankittuna. Sarja kustansi kotiin tuotuna peräti 25 euroa. Mites on jousten kanssa, pitääkö hankkia niille puristin???
Irrotin tänään jo venttiilikopan tois pualt aistiakseni tunnelmaa. Kunhan vielä ostan tuollaisen venttiilinpuristimen jostain niin pääsee asiaan. Paineilmaliitin tuli jo vanhasta tulpasta tehtyä, kuten tuolla aiemmin mm. edsel neuvoi. Kertauksen vuoksi, sitten kun sylinteri on paineistettu ja jousi puristettu kasaan (kumpi muuten kannattaa tehdä ensin?) niin sitten lukkorengas ammutaan häviksiin siitä jousen päältä ja sitten tarvitaan MAGNEETTI?? Olenko ymmärtänyt oikein?