Vetarin pulttijaon muutos?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja niclas, 24.9.2013.

  1. niclas

    niclas Gearhead

    C-Kadettiin pitäisi alkaa jossain vaiheessa istuttamaan Volvon taka-akselia, ja tarkoituksena olisi pitää orkkis 13" festari vanteet alla, joten kysymys kuuluu että pystyykös tuollaiseen akseliin muuttamaan 4x100 jaon??

    Isolohko Kedautin taka-akselit alkaa olemaan jo kiven alla, taikka sitten porukka pyytää naurettavia summia, joten pitää tälläisiä alkaa miettimään... :lol:
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Laipalla, tai sitten vetareihin uudet laipat. Keskireiän tulisi myös sopia.
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Eiköhän osaava konepaja saa muutettua jaon ihan noihin vakiolaippoihin...

    Täällä päin ainakin pari konepajaa on noita menestyksellisesti muuttanut,eikä hintakaan ole ollut mikään paha!
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Muuta jako 5-pulttiseksi, niin saa porata uudet reijät vanhojen väliin. (tai sitte pitää jako 5x108:na)

    Eteen kans 5-pulttiset navat. Opelissahan oli 5x110?

    Ai niin, sulla oli tarkoitus pitää omat vanteet.
     
  5. peltsi

    peltsi Gearhead

    Uusien vetareiden laipan keskiön sorvaat jämptisti sopimaan niiden vanteiden keskiöön niin sitten ne pulttien reikien tekeminen on helppo homma eikä väliä vaikka ne yhden kympin heittäiski johonki suuntaan kun keskittämisen hoitaa se laipan ja vanteen keskireikä. Saatat joutua hitsaamaan yhden vanhan reijän ensin umpeen.
     
  6. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Olikos ajatuksena sovittaa ne opelin jarrut tuohon akseliin, vai käyttää volvon jarruja??
     
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Jarruista ja Ooppelista ei sais puhua samassa lauseessa... En kyllä näe koko swapissa järkeä, jos ei samalla jätetä Volvon levyjarruja tuohon perään. Etupää jäänee kyllä samalla alamittaiseksi, eli sinnekin isompaa levyä kehiin. Eli jätä ne navat 5-pulttisiksi. Ei ne Festivaalit niin hienot vanteet ole.
     
  8. niclas

    niclas Gearhead

    Edessä on Ascona B mallin 246mm laikat ja satulat, taakse olen miettinyt G-astran satuloita ja 240mm laikkoja 4x100 jaolla. Pitänee vähän tutkia miten soveltuisi asennettavaksi tuohon Volvon akseliin... Silloin mahtuisi Festarit :)
     
  9. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Joo, sitä tossa mietinkin että volvon jarrujen päälle ei välttämättä 13" vanne sovi...
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olen muuttanu 5-pultisia 6-pulttisiksi ja siinä joutu hitsaamaan yhden reijän umpeen. Pylväsporalla lävet ja sorvilla keskitysholkki jarrurumpuja ja vanteita varten.
     

Kerro tästä muillekin!