Viper saksasta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 8.8.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko kukaa ajatellutkaa uittaa viperia saksasta suomeen? paljonkohan tulis maksamaan autovero suunnilleen? saako gts viperiä edes suomen rekisteriin kun ei ole ennestään yhtään??tyyppikatsastus yms?? montako rt viperiä muuten suomessa on tällä hetkellä?1-2? muuten jenkkien hintatietoa saksasta uudet ja vanhat jenkit?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ainakin yksi keltainen on stadispäin.
     
  3. JR

    JR Gearhead

    Parikin työkaveria on sanonut nähneensä Pirkkalan suunnalla yhden valkoisen Viperin. Jos en paljoa valehtele, niin muistaisin niiden sanoneen että siinä oli vielä siniset shelby tyyppiset raidatkin. Itse en harmi kyllä ole tuota nähnyt...
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mistähän lie arpovat veroprosentin? BMW 850 tai lamborghini?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Chrysler viperin (rt/10 tai gts)rekisteröimisessä ei pitäisi olla mitään ongelmia, koska on virallinen euromalli. Jos joku nyt tollasen väärällä merkillä olevan sitten haluaa. Uudemmissa chrysler vipereissahan oli "vain" n 390hp kun dodgeissa oli 450hp.
    Se keltanen 15k miles ajettu ´95 dodge viper oli myynnissä keväällä muistaakseni jollain 105k eurolla.
    Jos vertailuautoja haetaan, esim audi rs6 on aikalailla samaa hintaluokkaa.
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    verolaskelma:

    Ostohinta ja tuontikulut: 52000 eur
    Verotuslaskelman lähtöhinta: 55310 eur
    Verotusarvo: 62209 eur
    Lisätty 10% laskennallista tullia,
    vähennykset 770 + 70 eur (täyttää saastemmääräykset)

    Ikävähennys autoverosta: 87 x 0,6%-yksikköä, -52,5%
    Laskelmassa käytetty 7/96 ensirekisteröityä viperiä, hintpyynti tasan 50Keur.
    Lopullinen autovero 47,8% 29736 eur

    AUTON VEROLLINEN HINTA 88278 EUR

    Ja tämä laskelma käyttäen vertailukohteena audi RS6:n hintaa uutena 158Keur, ja em. Viperin pyyntihintaa 105Keur.
     
  7. Wesku

    Wesku Gearhead

    Oon nähny tuollasen Viperin; tuli vastaan Messukylässä. Oli valkoinen RT/10 sinisillä LeMans-raidoilla ja punavalkoisilla kilvillä.
     
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tämä valkoinen Viper RT/10 `97 on Pirkkalasta ja sillä on ajettu Super Saloonia jokunen vuosi takaperin. Oltiin omistajan kanssa samalla leirintä-alueella tuossa viikolla. Sain myös unohtumatonta kyytiä autolla :grin:
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Katsotaampa samalla vaivalla...

    Viperin hinnalla saat:
    Jaguar S-type (no, näitähän riittää jo pienemmillekin paikkakunnille...)
    Jeep Grand Cherokee (muovimaasturi)
    Audi TT (näitäkin tuntuu liikkuvan, varsinkin siirtokilvillä)
    BMW 540 (no, kaikki tietää bemarikuskit)
    Chrysler Grand Voyager (jos vaikka perheen perustais)
    2 PT Cruiseria (hopee ja punainen)
    Lexus GS 300 A ()
    Taksimallin Mersuja ()
    SLK Mersu ()
    Porsche Boxter Avo (mate in vinland)
    9 kpl Lada samaraa tai daewoo cityä.
    jne.

    Mutta et saisi esim:
    Range Roveria
    S-mersua
    Cadillac Sevilleä
    Corvettea
    A8 Audia
    VW Phaetonia

    Eli jos unohdetaan, että kyseessä on 8 vuotta vanha käytetty auto, niin se painii kyllä aika hyvässä hintaluokassa.
     
  10. JR

    JR Gearhead

    Kyllä tuosta listasta en Viperin sijasta toisi itselleni mitään peliä, jos puhutaan harrasteautosta (ts. ehkäpä vain kesä käyttöä). Kun meinaan tuo Samara meinaan mulla on jo, enkä tarvitsisi niitä kahdeksaa lisää... :grin: :grin:

    Joopa joo. Minkähänlainen projekti on Suomenoloissa noinkin harvinaista/erikoista peliä täällä huollattaa. Mahtaakohan Autokeskus merkin virallisena edustajana (nyt joku tietenkin sanoo että Dodge ja Chrysler ei ole sama asia, mutta kuitenkin kaikki eurooppaan tuodut MoParit on tullut Chryslereinä...) ottaa avosylin vastaan? Rupeaa kuitenkin olemaan teknisesti sitä luokkaa, ettei tarvi paljoa itse räpeltää.

    Kiva peli olisi. Ehdotonta "nyky muskeliautojen" aatelia. Vielä kun joku antaisi rahaa kottikärryllisen. Ehkäpä illalla lotosta...
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    ainoo että sun viperistasi tulisi niille huoltomiehille neitseellinen harjoittelukappale. lienee meinaan vähän erilaista huoltaa kuin jotain 2.0 neonia tai edes v6 voyageria.

    se yli 80 tonnia on kyllä mahtava hinta 8 vuotiaalle autolle,vaikka oli sitten itse viper. laita pikkasen vielä päälle ja osta uusi vette(suorituskyky samaa luokkaa kuin ton ikäsellä viperilla). jos viperin ostaa,ni ostaa sitte kerralla sellasen saksasta tuodun hamannin kahdella garretilla ahtaman gts-r:n!
     
  12. Ferdy

    Ferdy 1st gear

    Arvon nimetön

    On totta, mitä sanoit, kun vertasit Vetteä ja Kyytä. Unohdit vain yhden asian: Laitettaessa Vette ja Kyy vierekkäin, on sama kuin vertaisit 10v pikkupojan piliä ja ison miehen ranteenvahvuista KY&%¤#PÄÄ keskenään. Itse ainakin valitsisin Kyyn, vaikka mulla varustus onkin muuten ihan kunnossssssssssssa..... :grin:
    :grin:
    :grin:
    :grin:
     
  13. JR

    JR Gearhead

    Joo, onhan Corvetessakin suorituskyky kohdillaan. Ettei uusissa jopa olisi hieman parempi kuin Viperissä? Tosin omasta mielestäni tuossa Viperissa on "Jormaa" paljon enempi. Ehkäpä muotoilu on Dodgessa kuitenkin karvan verran agressiivisempaa. Tulee jotenkin mieleen GT 40 ja isolohko AC Cobrat...

    Enkä voittanut sitä paitsi edes lotossa (paitsi jotain 8,60 €, mutta sitä ei lasketa...), että en voi itselleni tuollaista vielä tilata. Ehkä sitten ensi viikolla. :grin:
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Viperhan on ajomukavuudeltaan kuulema kauhea(Corvetella voi ajaa perin mukavasti hiljaakin=niinku suomessa pitäisi ajaa, ja suurin osa suurimmaksi osaksi ajeleekin), ja toisekseen lienee makukysymys kumman muotoilua pitää onnistuneempana,Veten vai Viperin. bensankulutuseroista nyt puhumattakaan. Itse ostaisin kyllä Corveten(suorituskyky lienee uudella Vetellä,ainakin kiihtyvyyden ja veikkaanpa nopeudenkin suhteen 8 vuotiasta perus Viperia kovempi), niin ja onhan Vette sentään GM-divarin auto=) Ja maailman pisimpään tuotannossa ollut urheiluautomalli! Ja parinkertainen LeMans-voittaja ja.....
     
  15. JR

    JR Gearhead

    ...Niin, ja taas yksi piste sille Viperille. :grin: :grin:

    No myönnetään, on mulla yksi Buickki joskus ollut...
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo, siinähän se viperi ajelee ikkunan alta harva se päivä, meinaan täällä pirkkalassa, valkoinen ja sinisillä raidoilla eikä oo mikkään tarrakilvet vaan siinä on semmoset oranssi mustat koe-kilvet!!
     
  17. kerosene

    kerosene 1st gear

    Joo taytyy tuoda tahan vaan mielipidetta mukaan.

    vette vs. viper - keta kiinnostaa suorituskyky? siis kun voi olla molemmissa varma etta sita riittaa. Eihan ketaan kiinnosta taalla tuplaturbo 4wd, intercooler super rallye evo Impreza vaikka siina olisi millaiset suorituskykyarvot. Viperi on paljon eksoottisempi ja erikoisempi peli kuin vette.

    ja jos ei tehot riita niin ostakaa:

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... egory=6209


    pitaisi riittaa.

    Niin ja se corveten pisimpaan tuotannossa oleminen on kylla niin ja nain. Pista eka ja vika vette rinnakkain - ei hirveesti ole yhtalaisyytta paitsi nimi. Kylla esim. porsche 911 niin kauan kuin pysyi ilmajaahdytteisena oli vankemmin "sama malli". Countachin 1974 - 1990 oli myos aika vakuuttava.

    jos muuten lamborghinin historia sattuu kiinnostamaan:
    http://www.projectkerosene.com/muhi

    niin ja viela - pidan corveteista. varsinkin 63-67 ja 70 lukuset.

    h
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taitaapi kuitenkin olla suorituskyky Viperissä vetteä huomattavastikkin parempi.Katsokaa nyt vaikka arvoja.Viper kauhea ajaa?Kuka niin väittää?? Eräs tuttava ajellut kyseisellä laitteella ja kehui olevan parasta mitä on ikinä testannut.Ja onhan Viper sentään Mopar.:wink:
     
  19. herrakani

    herrakani 1st gear

    No täytyy muistaa myös, että tässä on kai painittu uuden corveten ja 8 vuotta vanhan viperin väliltä, jos mä olen oikein ymmärtänyt. Ja se uus corvette on kyllä sitten yhtä farmarivolvoa verran kalliimpi kun tää viper, että ihan minimaalisesta erosta ei tosiaankaan puhuta.

    Mun ajatus tossa hintavertailussa oli nimenomaan se, että jos olis 90K euroa, niin mitä muuta sillä sais kun 8 vuotta vanhan viperin, ei että onko corvette kovempi auto kun viper. En ole kumpaistakaan tainnut ikinä edes koittaa.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    No kukas juttuun nyt corveten sekotti?
     

Kerro tästä muillekin!