Viper saksasta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 8.8.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    en tiedä mutta ainakin tossa (itse arvostan teoksen korkealla,sillä kirjoittajilla lienee suomen maan laajin kokeums autoista ylipäänsä) kirjassa "vuosisatamme autot"(kirjoitettu 90-luvulla siis=),niin kirjoittaja totesi Viperin olevan kauhea ajettava normaaleissa nopeuksissa(vrt.erittäin suorituskykyinen traktori) ja auto itseasiassa rauhoittui käytökseltään vasta 200 km/h jälkeen.

    toisaalta, eipä tota viperia nyt olekaan suunniteltu mahd.mukavaksi käyttikseksi vaan eiköshän ne suunnittelijoiden tavotteet olleet ihan muut; istutetaan mahd.iso ja tehokas moottori kevyeeseen runkoon ja välitetään voima takavedon kautta asfalttiin.

    Niin ja kuka väitti että noi vanhat viperit pesee uudet Vetet,niin enpä usko. Siis jos kyse on perisVaipperista,sillä ainakin TM:n keskiaukeamalla ilmoitetaan Vette zo6:selle muistaakseni 3.9 sec nollasta satkuun ja olen satavarma että 8-vuotias perusviper ei tohon pysty.No,tää on triviaalia tietoa sinänsä,mutta jos olisi rahaa 125 000 taalaa,ni hakisin pois ton ebayn Hennesseyn twinturbo Viperin=1.85 sec(0-60 mp/h)! ja turbon ruuvin asennosta riippuen tarjolla 900-1300 hevosvoimaa...huhhuh, ja vääntöä eivät tainneet edes viitsitä mainita! toi alkaa olemaan jo niillä rajoilla kun autosta tulee jo turhankin brutaali=)
     
  2. Ferdy

    Ferdy 1st gear

    No joo, arvon nimetön, onko aukko sivistyksessäsi? Viperillähän ei oo juurikaan saatu pokaaleja kotiin mistään autokisoista/mistään luokasta... Muistaakseni Viperillä on LeMansissa voitettu KAIKKI, mitä sillä voittaa voi. Muistaaksen pyttyjä on tullut enemmän kuin Vettelle, että näin.

    Makuasia sano Musti, kun muniansa nuoli. On Vettekin hieno auto, jos otetaan Coca-Cola koppanen malli. Muotoilultaan Kyy pesee muut Veten mallit sitten kuus-nolla. Ja täytyy arvostaa autotehtaan tuotanto-osastoa, jos ne VIITSII tehdä automallin, josta puuttuu lähes kaikki ne kompromissit, mitä esim. Vettestä löytyy.

    Asennetta, mään, asennetta. Dodge teki auton samalla kaavalla, kun oon itse koittanut noudattaa, eli: "Tee jotain, mitä kukaan ei ole vielä koskaan ennen tehnyt." Tässä valossa Vette ei ole sen eksoottisempi auto, kuin esimerkiksi Porsche tai Ferrari. Porschella ja Ferrarilla tosin on enemmän kilpailuhenkinen historia, kuin Vettellä. Kyy taas, no, jos on tehty auto, johon EI ole saanut ilmastointia, audiojärjestelmää, tai mitään muutakaan tingeltangelia, niin on se kyllä paljon lähempänä noita superautojen kastia, kun joku "perhe-vette".

    Mut saa kyllä sitten ampua tästä kommentista, jos siltä tuntuu, mutta kun yks tykkää äiteestä ja toinen tyttärestä, ja mä tykkään molemmista, niin minkäs teet.

    Molemmat OVAT hienoja autoja, josta sopii kaikin mokomin nähdä lakanat tahraavia unia. Jos settua riittäis, niin ostaisin kuitenkin Viperin. Siinä kun on sitä jotain...

    Ferdy
     
  3. porhio

    porhio 3rd gear

    > Viperhan on ajomukavuudeltaan kuulema kauhea

    Mielestäni RT/10 on ajettavuudeltaan yllättävän lähellä tavallista kinneriä vauhtivarat, rengastuksen jne. huomioon ottaen.

    Hallintalaitteet toki vaatii vähän kovaa kättä: jarrua saa painaa jonkin verran ja vaihteistoon tulee väkisin pyörivää massaa. Eniten ehkä ohjaus poikkeaa vakioautosta, lähempänä mikroautoa.

    Vaihteiston pakko-ohjaus ykköseltä neloselle pistää isonkin koneen jyristämään. Heti kakkoselle vetämällä pakko-ohjauksen pääsee välttämään.

    Mutta muuten ajomukavuus on ihan tyydyttävä. Pitkästä kaupunkiajosta kone ei taida tykätä, lämpiää ja käynti vähän ontuu. Maantiellä haittaa suoraan otsaan painava ajoviima.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllähän kyyllä meriittejä tosiaan kisoista riittää.vanhaa perus viperiäkö verrattiin uuteen corvetteen aikasemmassa puheessa? kyllähän varsmaan perus rt kyy liikkuu ihan mukavasti,mutta verrattuna gts yyhyn tai uuteen kyyhyn on se aika "hidas".puhumattakaan gts-r kyystä.siinä kyllä jää vette kuin vette ili sitten mikä versio tahansa..(siis tehtaan) Joo toi twinipuhallin kyy on kyllä tod.kyrväkäs laite..tahtoo sellase,;)
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    miten ois jenkkeihin töihin ja viper tuplahiustenkuivaaja muuttoautona suomeen.. pitää varmaan alkaaa etsimään töitä rapakon takaa :wink:
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Viperilla tai Corvetella on korkeintaan ajettu luokkavoittoja Le Mansissa ei yleiskipailussa, edes lähelläkään. Ford GT-40 on ainoa "jenkki" auto joka on voittanut Le Mansissa ja siinäkään ei ollut kun kone ja vaihteisto jenkeistä. Autohan oli kehitetty ja testattu aika pitkälle englannissa. Porschen ja Ferrarin moottoreita taas ei nyt voi millään verrata Viperiin, sillä ne ovat nk. oikeita urheiluautoja ja siten mm. vaatiivat aika paljon asiantuntevaa huoltoa. Tästä johtuen ovat kalliita kuin mikä ylläpitää. Viperin moottori taas on kotoisin jostain trukista tai pick-up:sta ja siten "edullinen" tuollaiseksi urheiluauton voimanlähteeksi ylläpitää.
     
  7. KTM

    KTM Gearhead

    Niinhän GT-40 oli suunniteltu UK:ssa. Kuitenkin kun ne saapuivat Fomocolle/Holman & Moodylle/Shelbylle paljastui luvattoman huono työnjälki. On varmaan ollut huimaa paloitella uusi "made in England" kilpuri ja rakentaa/suunnitella se käytännössä uusiksi.

    Englantilainen testaus...jep ne kaverit on asuneet ainakin 1000-vuotta siellä sumujensaarella. En mollaa englantilaista systeemiä, mutta kyllä siellä on ollut ja on edelleen valtavia ongelmia laadun suhteen.

    Palataanpa kuitenkin alkuperäiseen aiheeseen. Aivan sama raahaako Suomeen Viperin tai Z06 Vetten. Kumpaakaan autoa ei ole koskaan liikaa Suomessa. Kumpikin auto tarjoaa ihan eläimelliset kyydit :grin:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin testauksella tarkoitin sitä kun kilpuriaihiosta kehitetään voittaja auto. Fordin projektihan kesti useita vuosia ennen kuin GT-40 tuli voittaja auto. Kerran jos toisenkin palattiin kisoista Goodwoodiin testaamaan missä mättää kun ei kulje. Näitä GT-40 tuli Le mansiin sekä Englannista että Usa:sta eri tiimeiltä. Sitä en ole kuullut että itse perus monokokkia (niittejä ja liimauksia) olisi Shelbyllä tai H&M:llä leikelty uusiksi huonon laadun vuoksi !
    Totta eipä tämä kyllä liity tähän aiheeseen joten poistun palstalta.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    oli miten oli detroitilainen v8 on ainoa kone joka on ruudittanut 3 saman tiimin osallistunutta autoa kolmelle ekalle sijalle LeMansissa.Itseasiassa lienee ainoa komoisvoittoon pystynyt auto koko kisan historiassa? Että siinä on ihmettelemistä insinööreille niin Modenassa kuin Stuttgartissa.
    Itse pysyn väitteessä että uusi zo6 kepittää 8-vuotiasta perus kyytä miten päin vaan,sillä ne GTS-r versiot on ihan eri autoja kuin ne perusViperit.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä Audi otti ainakin yhden kolmoisvoiton R8:lla. Audin kolmen voiton putki katkesi tänä vuonna kun vihreäksi maalattu ja Bentleyksi nimetty versio voitti (no oli Bentleyssä nyt hiukan enemmänkin eroa).
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä Porsche on ottanut 5 voittojakin Le Mansissa mm. -82. Kaikki kunnia kuitenkin tuolle GT-40. Oli aikansa legenda ja pitkän työn tulos. Aika vaan ajoi siitäkin ohi kuten kaikesta. Steve Mc queenin elokuvan Le Mans -71 nähneet tietävät että kun Porsche 962 käynnistettiin hukkui vierellä olevan 427 ääni kokonaan. Niin se aika tekee tehtävänsä.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Meniköhän nyt hieman ohi aiheesta jo???? Viperistähän oli kai kysymys..eli siis ainakin 2kpl on suomessa?enemmän?ajokokemuksia kellään americankulkijalla?on se vaan hieno peli! Olikos se nyt srt10 se uus malli joka hävittäjän kanssa kisaili? 500+500+500 vai miten se nyt menikään...tuo 1300hv alkaa kuulostaa jo paremmalta kuin asialliselta!!!
     
  13. Puuhis

    Puuhis Gearhead

    Mahtaakohan Autokeskus merkin virallisena edustajana (nyt joku tietenkin sanoo että Dodge ja Chrysler ei ole sama asia, mutta kuitenkin kaikki eurooppaan tuodut MoParit on tullut Chryslereinä...) ottaa avosylin vastaan?....

    Kyllähän tuo keltainen RT/10 on useamman kerran näkynyt konalan autokeskuksen huollossa... on siellä ainakin yks tyyppi joka on saanut jonkunlaista koulutusta kyseiseen tyyppiin...
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ai oikeen koulutusta viperiin jollakin Suomessa? Vielä kun viritetty kyy huoltoon vientiin,niin voi olla että ohjataan johonkin muualle pajalle? vaiko eikö?
     
  15. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Tuokaa tuokaa.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Toisin minäkin jos taaloja vaan riittäis......hittolainen..
     

Kerro tästä muillekin!