Volga

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja olympia60, 29.5.2004.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Re: 3000 XL

    Tuon aikaisessa Volgassa koneen koko 2,5 litraa, niin kyllä se riittää vertailumoottoriksi kolmelitraiselle.
     
  2. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Re: 3000 XL

    onkohan huonompaa moottoria kuin tuo volgan kone? suuri kulutus matala teho heikko kestävyys painava hankalat huoltokohteet. meidän äijäkin myi omansa '58:n konevikasena työkaverilleen tää sotmest ajeli sillä sit monet vuodet.

    oiskohan kestäny kevyempää kaasujalkaa paremmin?
     
  3. Porvoonlankku

    Porvoonlankku 3rd gear

    Re: 3000 XL

    Niin riittääkin mutta, jos Volganvirittelijä haluaa vaikka Rooverin kasin koneeksi. Silloin saattaa olla etua tuosta vanhasta mahdollisesta tyyppikatsastustodistuksesta 3000 Fordin koneella...
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Re: 3000 XL

    Aivan, mikäli tuolle Ford koneiselle Volgalle löytyy tyyppitodistus, niin silloinhan siitä tulee vertailumoottori.
     
  5. American220

    American220 1st gear

    Re: 3000 XL

    Näyttäis olevan vuonna 1971 Volga GAZ-24 tyypitettynä 2990cm3 V6 moottorilla.
     
  6. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Minun mielestä pitää olla aika sokea jos volga vaikuttaa missään suhteessa fordin kopiolta, varsinkin jos on tuntee molemmat autot, Yhteneväisyys on pienempi kuin mitä tämän päivän autot toisiaan muistuttaa. Onhan niitä kyllä joissain osissa. Kun osat eivät ole mittasuhteiltaan kooltaan tai materiaaleiltaan samanlaisia, niin onhan ne pitänyt suunnitella ihan alusta asti. Japanilaiset kun sodan jälkeen käynnistivät oman teollisuustuotantonsa niin heidän ideansa oli viedä sitä olemassa olevaa "keksintöä" vielä edistyneemmäksi, eli kopioinnin sijasta benchmarkkasivat. Tämän takia eivät koskaan ole voineet rakentaa harrikan tavalla papattavaa v2 konetta koska järkevä insinööri ei voi niin epävakaata konetta rakentaa :D
     
  7. sbf

    sbf Gearhead

    ^jaa.mikäs tää japanilainen rikuo mp sitten on?
    olen ymmärtäny että olis harrikka kopio.
     
  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Re: 3000 XL

    noita hirvivolgia tshaikan v8 koneella eli gaz m23 näyttää maatuvan puskissa ja paaliin menossa .ru harrastajasivustojen mukaan. sellaisen jos tois niin sais pudottaa noita letukan pikkulohkoja 305 yms. keulille.

    joo eihän noi ryssien masiinat mistään oo kopioitu. iskurityöläiset tupakkiaskin kanteen joutessaan piirrelleet ja yksillä lämmöillä takoneet koko rakkineen. ainakin jos tieteellisen maailmankatsomuksen rauhanvaltion aviiseja on uskominen.
     
  9. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Se on käsittääkseni lisenssillä valmistettu eli ihan luvallinen. Samoin 30-luvun alun Gaz AA on Fordin AA:n lisenssiversio. Eli onko se nyt aito vai kopio sitten :D

    Samoin tää nykynen Fosters olut, yhen äkin alkoi maistumaan koffille ja siellähän sitä samassa paikassa pannaan.
     
  10. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    http://www.youtube.com/watch?v=ccF3HExGqeY

    volgan neukkumainos

    jos nostasis kesällä letukan 305 th 700 tohon farkkuvolgaan niin on sellainen ongelma että papereissa lukee pakettiauto, pehmeä penkki kuitenkin takana.

    käyttöönottovuosi on 69 eli olisi mahdollista että tullattu ennen marraskuuta 67 jota ennen pakettiautoihin sai laittaa pehmeän penkin. mahdollisesti täpitty reiät ikkunoille takaosaan samalla.

    eli kysymys, osaisiko joku tulkita VINiä, kun 2viimeistä numeroa lukuunottamatta tunnus on 5008xx
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

  12. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Tsaikan koneeksi tuota väitetään, mutta tuossa olis vain kaksi kurkkuinen kaasari. Tsaikassa 4 kurkkuinen valurauta kaasari...
     
  13. Holley

    Holley Gearhead

    Volgassa '71 ollut 3,0-kone oli Fordin V6, ei ollut neuvostokonetta siis nähnytkään. En tiedä tekikö Suomi-maahantuoja vai tehdas itse Venäjällä export-mallia.
    Eihän tuota '71-> Volgaa kai V8:lla saanut.
    EDIT: johan "Porvoonlankku" tuolla sivulla 2 tässä samassa ketjussa oli asian kommentoinut, pitäis aina lukea muutakin kuin viimeinen sivu...
     
  14. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Käsittäkseni ne Fordin V6:set / Idenorit asenneltiin joko tai sekä Konelalla Suomessa ja Belgiassa, jossa oli iso GAZ maahantuoja, joka viskoi Idenoreita yms. keulille.

    Ja tosiaan neukkuaikana eivät olisi suuressa ja mahtavassa tuhlanneet valuuttaa länsi-moottoreiden ostamiseen.

    Sääli, että Konelalla ei ollut pokkaa heittää 289/ 302:sta pellin alle. Olisi itäystävän omistamana firmana ja maahantuojana onnistunut ihan laillisesti. Olisi muutava V8 Volga varmaan kelvannut vientiin länteenkin..

    :odroll:
     
  15. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

     
  16. debner

    debner Gearhead

  17. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Re:

    eikai sinne muutenkaan etusumpullista fomoco konetta ois kannattanu laittaa [​IMG]
     
  18. palvlik morozov

    palvlik morozov 1st gear

    [​IMG]

    tuota ei jaksettu samana päivänä hakee kun tää

    [​IMG]
    oli jo tarpeeks raskas veivata kyytiin
     
  19. palvlik morozov

    palvlik morozov 1st gear

    [​IMG]

    viimeisin hankinta
     

Kerro tästä muillekin!