Volvo 740

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja sdfsd, 14.12.2015.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sain vaihdossa tollasen. Ei olekkaan ennen moisesta kokemusta. On varmaan joku tuonti malli kun on ilmastoinnit ja automatti.

    Kaikki ok, kone käy, hyvä kori. Akkukotelo tosin ruostunut ja pakoputki falskaa. Olis silti pari kysymystä. Leimalle ei varmaan paha laitettava. Autolla ajettu joku 430 000.

    Kone on 2.3 ruisku. Kuuluuko ton olla laiska? Ton kokosella mosalla luulis kulkevan jo johonkin mutta ei. Saako vikakoodeja jotenkin luettua?

    Ohjaus on jäykkä. On tuolla tehostaja mutta ei se mitään tunnu tehostavan. Olenko turtunut jenkin kevyeeseen ohjaukseen vai kuuluuko näissä olla jäykähkö ohjaus?

    Koneessa on joku vajaa 4000 kierrosta satasessa. Tuntuu hirveen suurelta.

    Shifterissä on joku nappi mistä syttyy ylöspäin näyttävä nuoli mittaristoon ja joku rele napsahtaa mutta mitään muuta ei tapahdu. Onko toi joku urheiluasetus vai mikä?

    Kaveri ties että manuaaleissa se on vaihtovalo mutta miks automaatissa olis tollanen??

    Onko näissä joku borg-warner automaatti vai mikä?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Automaatissa ylivaihde pimeenä. Aw loota. Siks huutaa.

    14sek kellotin omalla 0-100. Paikaltaan ei lähde mutta ohi pitäs päästä ym.



    Jenkkiin verrattuna ohjaus jäykkä mutta muuten ei. Pumppuvikoja ainakin on.



    Valo kun palaa niin ylivaihde pois päältä. Sulla ei nyt se toimi kun huutaa.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Miten ton ylivaihteen saa korjattua?


    Olenko työntänyt käteni syvälle paskaan :rotfl: ?
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Rele kannattaa tarkistaa. Useimmiten sähkövika. Toki oli myös paskojen öljyjen ja huoltojen oireilu jossain määrin.


    Miten laatikko muuten vaihtaa ja öljyt?


    Onko kone f vai e eli mek vai sähkö ruisku?


    Huippuja ottaa 150 tuntumaan kolmosella ja piiitkällä suoralla kaasu ei ihan pohjassa 160. Ei anna ylivaihteelle laittaa kaasu pohjassa nääs.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Missä tollanen rele sijaitsee?

    LAatikko vaihtoi ihan OK, öljyjä en kattonut, enkä niitä kovin mieluusti lähtis vaihtelemaankaan kun satasella pitäs saada auto katsastettua ja laitettua kats. kuntoon.

    Tossa on sähköruisku.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Rele tuhkakupin takana keskikonsolissa. Kupin takana kartta releistä ja sulakkeista. Kannattaa taso katsoa ym. Ei noi aw lootat huonoja oo vaan tosi sitkeitä mutta huonolla huololla ja vähällä öljyllä saattaa jo noilla kilsoilla laueta :lol:
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Multa puuttuu tuhkakuppi ja sulakkeet on tossa näkyvillä :poff:

    Koitan kattoa takapenkiltä että löytyykö tuhkakuppia mistään. Tällä hetkellä siellä on joku random rengas pari kaljatökkiä yms. muuta peruspaskaa mitä nyt yleensä autosta löytyy kun suomesta ostaa. Vein ton talliin kuivumaan, jos sen sitten siivois kun sitä alkaa laitteleen

    Mutta laatikko toimi tosi hyvin, vaihto nätisti (verrattuna kaverin vastaavaan turbo volvoon...) eikä luistele.


    Mitä paskaa, tollanen uus rele maksaa 80 euroa??? :eek:

    Saako tota korjattua?
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tjaa a mutta purkaamoilta luulis saavan. Jos se pehmeesti vaihtaa niin pelottavaa :lol: Mulla ollu aina vähän kulmikksita jenkkilodjuihin verrattuna. Rele löytynee myös niin jos kerran naksuu että painele kepin nappia ja hiplaa releitä, tunnet kun naksuu.
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mun täytyy huomenna ettiä toi rele ja kattoa saako sen auki.

    On toi kulmikas ja kankee jenkkilaatikkoon verrattuna mutta ihan jees siihen verrattuna millasia paskoja noi ruottalaisissa autoissa olevat laatikot on vielä 2000- luvulla olleet. Voi jestas sitä yhtäkin V70 diisseliä mitä ajoin pari vuotta sitten...

    Ja vielä verrattuna tohon mun kaveri turbo-volvoon, toi laatikko on hyvinkin mukava. Se turbovolvon laatikko oli kohtuu...urheilullinen
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sitten tossa on toi joku ihme nappi missä nuolet kiertää ympyrää. Onko se joku sisäkierto? Onko siis sisäkierto päällä kun tossa palaa valkonen valo vai punanen valo?
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Punanen on yleensä päällä noissa sisäkierroissa. Joka volvossa ei tota nappia olekaan.
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

    Tyttäreni 5vee sano yks ilta,että mummun sitikasa on,niin paljon nappeja,ettei mummu ees tiä mitä niistä tapahtuu :D näyttää niitä olevan vollesaki!!

    Mullaki oli tuommonen 940 2.3 ruisku volvo manuaalilla ja pehmeellä vitosella.Mun mielestä melkosen laiska kottero.Semmonen maamoottorin olonen.
     
  13. onre

    onre 3rd gear

    Hyviä pelejähän nää on. Ruoste lähinnä tappaa jos jokin. Moottori on laiskanpuoleinen mutta vastapainoksi älyttömän kestävä. Ei nyt voida varsinaisesti sanoa että olisit iskenyt näppejäsi paskaan, jos kori on edes suhtkoht asiallisessa kunnossa.
     
  14. ktech

    ktech 3rd gear

  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ruostekin riippuu vuosimallista. 87-> alkoi sinkitys.

    Oma 940 nyt 400tkm kintaalla eikä lapin auto. Pohjaa ikinä hitsattu, oven helmoissa rupua mutta ois varmaan voitu estää korin puhtaanapidolla kun tuntuu maalipintaa katsoessa että ei oo hirveemmin pesty ym.



    Piston slappihan 230koneidenkin ongelmana ollut joka ei sinänsä vaarallista mutta vittumaista kuunneltavaa kun se korviin jää.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Niin on, voi vittu mitä rotteloita. :mad:

    Amerikkalaisissa on sentään selvällä englanninkielellä mainittu mitä mistäkin napista tapahtuu eikä niitä ole salakoodattu tollasten hieroglyyfien taakse...

    Sain just tänään selville että yks hieroglyyfi meinaa sumuvaloa, toinen hieroglyyfi on vielä selvittämättä sumuvalon vierestä, kaimma sekin selviää pian. Varmaan joku ajovalonpesuri, sellasta ei ole vielä tullut vastaan kun olen nappeja painellut.


    Löysin muuten tuhkakupinkin tuolta takajalkatilasta. Siellä oli tuhkakupin lisäksi myös vanha räystäskouru, 5cm hiekkaa ja lehtiä, mehukattipullo, kaljatölkki, pepsi pullo, hitsauspuikkoja, rengas, joku ihq hellokitty hiuspinni, aaltopahvia...
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei ollut OD releessä vika, avasin sen ja toimi.

    Se hieroglyyffi toisen sumuvalon vieressä olikin joku sumuvalo tonne eteen...noi symboolit on kyllä selviä :rotfl:

    Vaihteiston palkki näemmä ruostunut huonoksi ja käsijarru vaatii tarkastelua, ei pidä hiekalla toisella puolella. Kori on mun mielestä hyvä ja sisustan siivosin tänään hyvin.

    Ei kukaan tahtois ostaa pikku leimaprojektia tästä, mulla ei yksinkertasesti meinaa aika riittää tähän lainkaan. Nytkin on pari autoa mitä tarttis tehä, yks ennen uuttavuotta kuntoon ainakin. Paprut on, kone käy ihan kohtuu nätisti. Sanoisin että helppo leimattava.

    Varusteita on ilmastointi (ei varmaan toimi?), automaatti, kone 2.3 ruisku ja 530 kansi koneen päällä. Purkuun liian hyvä.

    Jollei kukaan tätä kysele niin vaihdan vaan ton palkin ja ajan leimalle ja katon mitä se setä siellä sanoo.
     
  18. juha745

    juha745 Gearhead

    Osallistutaan keskusteluun kertomalla, että ite pitäisin 740 Volvoa luotettavimpana autona, mitä on tehty! 8)
    Onhan mulla edelleen käyttöpelinä ensimmäinen hankkimani auto (740 stw, b230+m47). Sen kanssa on tullu opittua aika paljon kaikenlaista.
    Ja onhan nää helvetin rumia laatikoita, siks ei ookkaan aiheuttanut omantunnontuskia seuraavanlaiset pellintaivutusharjoitukset, joista jokainen olkoot just sitä mieltä kuin haluaa:
    745Kustom - Lainattu kuva :p (Moparin kannenpultti sano naps, niin piti Volvolla mennä Big Wheelsiin viime kesänä! :rotfl: )
     
  19. guru

    guru Gearhead

    WAUDE
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oho!

    Pidin itsekin 740mppistä stnan luotettava ennen kuin hommasin 940. Siinä vähän parempi viimeistely ja lohkot ja veivit vähän stydimpiä kuin vanhemmissa vaikkei ne vanhoissakaan heikkoja ole. 240 taas ruostuu herkemmin ja ajoasento vaatii tietynlaisen luonteen :lol:


    On muuten hieno ja härski volvo!
     

Kerro tästä muillekin!