volvon d24 jeepin 3v manuaali laatikkoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja cb125twin, 6.6.2007.

  1. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

  2. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    eikö kekään ole laittanut volsun konetta jeepiin?
     
  3. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    No eihän volvon kone jaksa viedä ees volvoa, saatikka sitten jeeppiä. Ja polttoaineenkulutuskin varmaan nelinkertaistuisi.

    Jos nyt tommosen sairauden oikeesti haluaa tehdä niin ei se varmaan mahdoton ole. BW:n lootiahan volvokin on käyttänyt ja jotain sukulaisuutta noilla uudemmilla Aisin Warnereillakin? on kai. Pienempiä vaan taitaa vähän volsun toosat olla. Noissa kuvissakin näyttäs että ainakin uudet kiinnitysreiät on jouduttu tekeen.
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    kaverilla on 3000kg omapaino lt matkailuautossa vapari d24 ja reissaa ympäri oirooppaa :poff:

    mulla tarkotus aurailla lumia ja hinaiila roveja pihassa
     
  5. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

  6. Jeep-Ukko

    Jeep-Ukko Gearhead

    Kyllähän sitä sukulaisuutta joo löytyy.

    Olihan AMC tuote Rambler Americanissa 3 lovinen aivan identtinen Volvo Amazonin laatikon kanssa.

    Tosin huomattavasti pienempi koko luokaltaan kuin Jeepin 3 lovinen.

    Mutta mitenkä nämä uudet Volvot istuu, niin???



    Ja ja hyvin luulis jaksavan kun piha hommissa tarvee vain hidasta puolta käyttää.
    Maantielle en tosin itsekkään ihan mielellään menisi.
    Mutta oon ainakin yhden ChevyVanin kuullu olevan tuollaisella Volvon koneella.
    Tosin Cedricin kone Vaneissa suositumpi, mutta silti menee samaan katekoriaan, ainakin melkein.
    Cedricistä tosin löytyy kunnon vanhan moottorin sitkeyttä.......
    Joo, asian viereen meni taas :poff:



    Mites tuossa yllä olevassa kuvassa tuo kone.
    Onkosse mikä malli (onko edes Volvo, kun en tiä).
    Ku nuo volvon 2.4l dieselit mitä minä olen katsellut niin syöttöpumppu/pumpunhihnan veto on moottorin taka päässä. :odroll:
     
  7. Jeep-Ukko

    Jeep-Ukko Gearhead

    Niinpä muuten tarkemmin katsottuna tuohan on vain 4 sylinterinen kone. Tuossa kuvassa.
     
  8. vauhtivaunu

    vauhtivaunu 1st gear

    Eikös Volvon d24 oo Volkkarin tekemä? Kytkinkopan jako ei ainakaan oo sama kun bensakoneissa. Klonksvaakkeni muistaakseni on pistäny samaa konetta älteehen, et pitäs kyl paukut riittää ???
     
  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    muistaako kukaan onko jeepin laatikon kiinnitys pulttipaikat kytkinkoppaan vastaavat kuin sähköisen ylivaihdelaatikon, kummatkin on borgwarnerin tekemät
     
  10. Jeep-Ukko

    Jeep-Ukko Gearhead

    On se kone Volkkari-Audi konsernin tekemä.
    Ja LT:ssä käytetty.

    Ja LT:ssäkin alimitoitettu.

    -------------------

    Tuosta kytkinkopan jaosta on paha mennä sanomaan.
    Hommata sopivat kilkkeet. Se vaan täytyy koitta ja katsoa.

    Tuossa Vulvassa se kytkin koppa on vähän niin kuin vaihdelaatikon etu seinä.
    Joten jotta saa Jeepin laatikkoon istumaan, niin jotain muutoksian on pakko tehdä??
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mutta kun vokessa on se borgwarnerin sähköinen manuaaliloikkari niin siinä taitaa olla pääty laatikossa kiinni?
     
  12. Jeep-Ukko

    Jeep-Ukko Gearhead

    :odroll: Niin no joo, en ole aivan varma miten se pääty :odroll:
     
  13. Erska

    Erska Gearhead

    Kaverilla D24 245 johon on lyönyt 740 turbon,öljypohjan ja välijäähdyttimen. Baarin ahdoilla jää D5 S80 manuaali mennen tullen...
     
  14. Lassard

    Lassard Gearhead

    En tiedä, onko vanhojen Jeeppien, ja näiden XJ-cherokeen kanssa kuinka paljon sukulaisuutta...Mutta AroYhtymä muistaakseni laittoi 80-luvun lopulla Valmetin 2,5 diisseleitä Jeeppeihin, kai kutosen tilalle?
     
  15. dodge73

    dodge73 3rd gear

    joo mulla on volvo 940 -95 2.4 td ajettu n.800tkm pelkkäkansiremontti tehty, et kyllä se jotain kestää(vaikka onkin vw:n kone) ahtoja 1bar.ja syöttöä nostettu (ja en väitä että ei veis öljyä). ei paikaltaan kyllä lähde kun on automaatti mut kulkee ihankivasti. uudemmissa nuissa koneissa on kuulemma kovakromisylinterit kun polttoaineen suihkutus tulee vain sylinterin toiselle puolelle toinen puoli ois niinkun kuiva eli kuluu soikeaks tai jotain ja ajon jälkeen itse ainakin pidän autoa tyhjäkäynnillä muutaman minuutin. näissä volvoissa missä on zf-automaatti ja dieselkone niin pakokaasu testissä ei saa käyttää kuin 1500rpm laatikon valmistajan vaatimus, niin yleensä pakokaasuarvo on 0. ja volvon manuaalilaatikossa on erillinen ns. kytkinkoppa ja näitälaatikoita on m45(nelivaihteinen) m46(sähköloikkari) m47(kovaviitonen) voi olla että en kirjottanu kaikkia oikein mut yritin :eek:
     

Kerro tästä muillekin!