Voyager 3,3 koneella.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja rautasydän, 28.3.2009.

  1. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    mitä kaikkea vikaa moisessa laitteessa? Kaikki tieto otetaan ilolla vastaan. Saa noita kehuakkin jos on syytä. muutamaa katellu lähinnä noiden tilojen takia. 130-180 th ajettuja vm -97-2000 väliltä. Vai kannattaako hylätä ja ottaa suosiolla kutoskoneella ja automaatilla? Onko sitten esim. tuo 3,0 kutonen (mitsun kone)
    ja kolmilovinen automaatti millanen paketti?
     
  2. virta

    virta Gearhead

    No omasta mielestä paremmusjärjestys on,alkaen huonoimmasta.3.0-2.4-3.3.

    2.4 ehkä taloudellisempi mutta mukavuudessa häviää 3.3 ja automaatille,Vääntävä kutonen ja automaatti on mukava ajella.

    3.0 moottorissa aika paljon ongelmia,ei ole kovin luotettavan maineessa ja harvassa voyagerissa on tuo kone.silloinkin ovat joitain harvinaisempia jenkkituonteja.
     
  3. BB Custom

    BB Custom 1st gear

    koneen koko

    Omien ja muiden kokemuksien perusteella suosittelen 3,3L+aut. Vie jopa vähemmän bensaa kuin toi 2,4L. huolto-osatkin on 3,3 kohtuuhintaisia, eikä tarvi jakohihnan vaihtoa miettiä. Dieseliä en suosittele ollenkaan...
     
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Olin tänään kuskin paikalla kun käytiin Tre-Pori-Tre, auto GV -01 3.3 tomaatilla. On hyvä ajettava ja ohitukset onnistuu heittämällä, ei tarvi kytätä viiden kilsan suoraa. Jos itsellä olis tarvetta tila-autolle niin kyllä se joku tuollainen olisi.
     
  5. virta

    virta Gearhead

    Keskipenkkivaihtoehdothan on sohva tai erilliset kapteenipenkit.Tuo sohva on pienille lapsille ok,,mutta kapteenipenkit varttuneimmille.
     
  6. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    No itte oon noista ajanu vaan tuommosella 3,0 vekottimella ja kyllä sekin ihan mukavasti murisi ja liikkui. Toki ajatuksena karsastan japsimoottoria jenkkiautossa mutta mitäs ongelmia noissa koneissa siis ollu jos joku tarkemmin osais kertoa? Wikipedian mukaan ollut luotettavan koneen maineessa vaikka toki jokaisessa motissa (ja autossa) omat heikot kohtansa ja murheensa on.
     
  7. willalande

    willalande 2nd gear

    3.0 moottorissa aika paljon ongelmia,ei ole kovin luotettavan maineessa ja harvassa voyagerissa on tuo kone.silloinkin ovat joitain harvinaisempia jenkkituonteja.[/quote]

    ei ole mikään harvinainen tuo 3.0 kone kun ollu ainakin 88-90 malleissa kun ei kai mun tietääkseen muita ole ollutkaan. ja ihan suomi maahantuojan toimesta noita on tullu. 91 ja uudemmat sitten ollu noita 2.4 ja 3.3. diiseleitä ja mitä lie. oma kokemus just vm 90 ja 3.0 automatti ja ei ollu mitään häikkää. 300000tkm ajettu. sisustan muoviosat ihan paskaa kamaa. halki joka kohdasta räminää ja kitinää.
     
  8. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    No tuota minäkin oon ihmetelly, kun noissa dodge caravaneissa, joka siis käytännössä voyager käytetty tuota vanhan voyagerin 3,0 + 3-vaiht. automaatti pakettia vielä -97 malleissakin.. Ja tosiaan siis uudempaa koppaa jo. koeajamani yksilö oli vielä grand caravan -97 dodge, mutta ihan mukavasti jaksoi kyllä isoakin koria viedä vaikkei mikään superauto ollutkaan.
     
  9. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ite hommasin just Pontiac trans sportin 2.3 koneella ja kepillä. Ei se minusta ole ollenkaan pahakulkuinen vehje. Mukavasti riittää potkua normaali ajoon..

    Onko Voyagerissä sitten jotenkin huonompi tuo nelonen?
     
  10. janzamar

    janzamar 1st gear

    Jostain lueskelin että 2.4 16v olis 147 heppaa,voi ollakin
    kun mulla Sierrassa oli mitälie 120 hepan paikkeilla
    eikä tuo Voyager sen huonommin kulje.
    Kokoeroa kumminkin hitusen,ihan ok tuolla on ollu
    nää päivät ajella mitä on ehtinyt olemaan.
    Käsijarru toimii ihan miten huvittaa,välillä ei mee päälle
    itkemälläkään ja välillä toimii ihan kuin ei olis mitään koskaan ollutkaan.
    Tuntuu olevan jotenkin kiinni missä kallistuskulmassa laittaa parkkiin.. :lol:
     
  11. virta

    virta Gearhead

    ei ole mikään harvinainen tuo 3.0 kone kun ollu ainakin 88-90 malleissa kun ei kai mun tietääkseen muita ole ollutkaan. ja ihan suomi maahantuojan toimesta noita on tullu. 91 ja uudemmat sitten ollu noita 2.4 ja 3.3. diiseleitä ja mitä lie. oma kokemus just vm 90 ja 3.0 automatti ja ei ollu mitään häikkää. 300000tkm ajettu. sisustan muoviosat ihan paskaa kamaa. halki joka kohdasta räminää ja kitinää.[/quote]

    No nuo 88-90 malleja on sangen vähän enää liikenteessä,nettiautossa kaksi myytävänä muita voyager malleja runsaat kaksisataa...2.4 ja 3.3 ovat bensamotteja ja Usa valmisteisia,ainakin uudempi 3.3 luotettavan maineessa,vanhempi 3.3 heikompi kun nokkalaakerointi puuttuu.Tuo 3.0 on japsien tekele eikä sitä kyllä kehua uskalla,onhan se outoa amerikklaisessa autossa nyt japanilaisten moottori...
     
  12. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Eilen ostettiin sitten vojaakkeri. -98 190 th ajettu, 3,3 koneella, grand voyager. Onhan se mukava peli ajella! Riuskaa voimaa on ohituksiin mielinmäärin vaikka paikaltaan lähdöissä ei niitä kiihkeimpiä olekkaan :rotfl:
    Tilathan on tosiaan loistavat! Auto on leimattu kuukausi sitten ja hintaa tuli 3890 e tinkausten jälkeen. Pirun huokea, liekkö sitten juuri hajoamassa jostain? Renkaat pitää laittaa uudet, kun alla on paskat talvirenkaat, jotka jypyttää ajossa mutta ei pahasti. Tuulilasi pitäis vaihtaa, kun ovat rekisteriotteeseen merkanneet korjauskehoituksen. Halkeama ei ole paha ja ennen leimaa oli vielä ammattilaisen toimesta pysäytetty eteneminen, että tuskinpa viittin heti ruveta vaihteleen. Koiranluu toiselta puolelta tuntuis olevan väljä, kun kolisee mutta tuohon hintaan nuo pikku puutteet kyllä kestää. Niin ja tietty hintaa varmaan pudotti valkoinen väri:( mutta pirun siisti on ja ruosteita ei näy. Kuskin puolella helmassa takarenkaan edessä pari pientä täplää. Laatikko rempattu 2005 mutta ei tietoa paljonko sen jälkeen ajettu. Karsee pelko perseessä, että jostain poikii mutta nyt alkuun toiminut hyvin.
    Semmoiset omituisuudet on, että cruise toimii toisinaan, toisinaan ei. Takalasin pyyhkijä intoutuu välillä elämään omaa elämäänsä vaikka ei ole päällä lainkaan. SIlloin kiun se itekseen alkaa toimiin niin ei saa pois päältä napeistakaan. Näihin jos jollain vinkkiä/ tietoa niin mieluusti otan vastaan!
    Ja onhan tuossa vielä eberin lämmitinkin mitä autoliikkeen myyjä ei ollut edes huomannut!
    Mites noi penkit irtoilee, kun ei oo ehtiny vielä tutustuun niin paljoa tuohon kamppeeseen?
    Mukava ajaa ja hiljainen. Kuiteniin se dodge caravan tuntui ohjauksen osalta tarkemmalta ja jämäkämmältä. Tässä on vähän semmosta "jenkki suurpiirteisyyttä" ja tahmeutta ohjaustuntumassa. Mistähän moinen ero vois johtua? Toki dodge oli siis lyhyt malli mutta tuskin pelkästään sillä selittyy?
    Loistava kokonaisuus kuitenkin ja jos ei isoja murheita ja yllätyksiä oo tulossa, uskoisin olevan auto joka pysyy useita vuosia meillä käytössä.
     
  13. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

  14. janzamar

    janzamar 1st gear

    Hittolainen,tuon verran lisätilaa olis ollu tervetullut omaankin..
    meillä se lyhyt malli.
    Ainahan näitä voi onneksi vaihtaa :D
     
  15. virta

    virta Gearhead

    Tilathan on tosiaan loistavat! Auto on leimattu kuukausi sitten ja hintaa tuli 3890 e tinkausten jälkeen. Pirun huokea, liekkö sitten juuri hajoamassa jostain?


    Onnea,sait kyllä halvalla.Täytyy vain toivoa että nypytys poistuu renkaiden tasapainotuksella,yhden tapauksen näin jossa ei poistunut rengashommilla.Syy olikin luistava vaihteisto->ei ole vaihteisto välttämättä pitkäikäinen.


    Renkaat pitää laittaa uudet, kun alla on paskat talvirenkaat, jotka jypyttää ajossa mutta ei pahasti. Tuulilasi pitäis vaihtaa, kun ovat rekisteriotteeseen merkanneet korjauskehoituksen. Halkeama ei ole paha ja ennen leimaa oli vielä ammattilaisen toimesta pysäytetty eteneminen, että tuskinpa viittin heti ruveta vaihteleen. Koiranluu toiselta puolelta tuntuis olevan väljä, kun kolisee mutta tuohon hintaan nuo pikku puutteet kyllä kestää. Niin ja tietty hintaa varmaan pudotti valkoinen väri:( mutta pirun siisti on ja ruosteita ei näy. Kuskin puolella helmassa takarenkaan edessä pari pientä täplää. Laatikko rempattu 2005 mutta ei tietoa paljonko sen jälkeen ajettu. Karsee pelko perseessä, että jostain poikii mutta nyt alkuun toiminut hyvin.
    Semmoiset omituisuudet on, että cruise toimii toisinaan, toisinaan ei.

    Kellojousi?Takuuvaihto ilmaiseksi merkkiliikkeessä sitten kun airbag valo palaa koko ajan.Aiheuttaa myös nuo cruisen ongelmat.

    Takalasin pyyhkijä intoutuu välillä elämään omaa elämäänsä vaikka ei ole päällä lainkaan. SIlloin kiun se itekseen alkaa toimiin niin ei saa pois päältä napeistakaan. Näihin jos jollain vinkkiä/ tietoa niin mieluusti otan vastaan!

    Irrota se lämmönsäädinpaneeli ja kokeile laittaa kunnon maadoitusjohto vaikka radion runkoon se maa.


    Ja onhan tuossa vielä eberin lämmitinkin mitä autoliikkeen myyjä ei ollut edes huomannut!
    Mites noi penkit irtoilee, kun ei oo ehtiny vielä tutustuun niin paljoa tuohon kamppeeseen?
    Mukava ajaa ja hiljainen. Kuiteniin se dodge caravan tuntui ohjauksen osalta tarkemmalta ja jämäkämmältä. Tässä on vähän semmosta "jenkki suurpiirteisyyttä" ja tahmeutta ohjaustuntumassa. Mistähän moinen ero vois johtua? Toki dodge oli siis lyhyt malli mutta tuskin pelkästään sillä selittyy?
    Loistava kokonaisuus kuitenkin ja jos ei isoja murheita ja yllätyksiä oo tulossa, uskoisin olevan auto joka pysyy useita vuosia meillä käytössä.[/quote]
     
  16. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Kellojousi :eek:
    Mitäs semmonen vekotin tekee autossa? Airbagin valo kerran jäänyt ajossa palamaan, sammutin auton ja uudelleen starttauksen jälkeen ei palanut enää.
    Takalsinpyyhin toiminut nyt moitteetta 4 päivää ja cruise myös. Oisko vaan ollu vähällä ajolla tämä tai jotain?
    Kyllähän tuon jypytyksen osalta itelläkin mielessä tuo laatikko kävi. Tosin siihen tehty remontti n. 40 th km sitten ja öljyt ja suodatin vaihdettu 10 th sitten, että edelleen asetan toivoa tuonne rengaspuolelle. Vaiva tuntuu eniten ihan kävelyvauhdeissa, ihan niinkuin olisi renkaassa kudosvaurio tai kiero vanne. Selvimmin huomaa takana istuessa ja oikealla puolella, eli oikea takarengas/ vanne paska. Ja laatikko jos poikii niin eihän sille sitten mitään voi, kun korjauttaa isolla rahalla.
     
  17. virta

    virta Gearhead

     
  18. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Auto toiminut moitteetta viikon putkeen. Cruise välillä jättää hommansa kesken mutta muuten pelittää kaikki. Mahtiauto mutta kulutus on huima. Aikaisempi Vision vei 12-14 pyörityksessä mutta tämä loppaa 15-16! No en ole kattonu vielä putsaria tai tulppia, että missä kunnossa mahtavat olla. Paljonkos muiden palstalaisten vojaakkerit kuluttaa?
     
  19. Ahis

    Ahis Gearhead

    Keskikulutus n. 13. Kylmällä koneella lähikauppaan, kylmällä koneella lasten harrastuksiin, kylmällä koneella hoitopaikkoihin...

    Maantiellä päästy alle 10 litran. Silloin kyllä pihisteltiin, mut auto oli täynnä roinaa ja ihmisiä.
     
  20. Jome

    Jome Gearhead

    Keskikulutus talvella 12.4, josta yli puolet on keskusta-/taajamapyöritystä
    Kesällä n. litra vähemmän. Pienin matkakulutus 8.9 oli välillä Ruovesi-Kuusamo
     

Kerro tästä muillekin!