Voyagerin flekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja piiparinen, 6.1.2016.

  1. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    2001 2,4 Voyagerin flekti lähtee pyörimääm aina kun pysäytän auton.Eikait -24 asteen pakkasilla näin tarvis olla.Mistä vikaa
    hakemaan? Syylärissä varmaankin on tunnistin jossain..? Liittyneekö muuten vikaan kun ilmastoinnin letku pimahti,ja tiputteli mehut ulos.

    Moottorinohjausanturi kannessa on uusi.Jos rele olis rikki,flekti kait pyöris kokoajan tai ei ollenkaan.
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Voikusta en näkemättä aina tiedä, mutta Jeepissä on sellainen elektroniikkaboxi, joka hoitaa ECM:n käskyttämänä flektin nopeutta portaattomasti ja se ainakin on parissa tapauksessa leiponu niin, että kun on poka ajanu kotipihalle yms. ja sammuttanu auton, niin flekti huutaa kunnes ottaa sulakkeen pois. Uusi boxi tilalle ja taas on toiminu, tuonnäköinen jos sieltä löytyy: http://www.jamant.fi/nopeussaatorele-mo ... -3980.html ja muistelen että olen yhteen Voikkuun tuollaisen vaihtanut, viime syksynä, että ainakin siinä oli tuommoinen, mutta ei ollut tuolla koneella ja vuosimallia en muista nyt kotisohvalta...
     
  3. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Tässä kyllä flekti pysähtyy normaalisti kun auton sammuttaa.Turhan hanakasti vaan pyörii,vaikka on helvtin kylmä.Aikatarkkaan näin ajoviima riittää ajossa,mutta esim.valoihin kun seisahtuu,heti flekti päälle oli kesä tai -25....
     
  4. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Löysin jenkkisivuilta tämän :

    Solid-state-jäähdyttimen tuuletin rele ohjaa Voimansiirron ohjausyksikkö (PCM) Poiketen pulssinleveysmoduloitu (PWM) signaali.Ohjauspiiri syöttää 12 voltin signaalin PCM.PCM sitten palkokasvit maapiiri saavuttaa puhaltimen ajoissa. Rele antaa jännitteen puhallinmoottoreiden, joka on verrannollinen pulssin leveys se vastaanottaa PCM.Käyttömäärä vaihtelee 30% pienen ilmavirran, sitten rampit-enintään 100% nopeiden toiminnan. Tämä puhaltimen ohjaus tarjoaa portaaton puhallinnopeutta, parantaen samalla tuulettimen ääntä, / C suorituskyky, parempi moottorin jäähdytys, ja lisäksi auton virta.

    Ohjata toimintaa rele, PCM tarkastellaan tuotantopanokset:


    • Moottorin jäähdytysnesteen lämpötila
    • / C paineanturi
    • Ympäristön lämpötila kehosta ohjain
    • Ajoneuvon nopeus
    • Vaihteiston öljyn lämpötila
    PCM käyttää näitä tuloja määrittää, milloin puhallin tulisi toimia ja millä nopeudella

    Taitaa mulla liittyä tuohon AC:n vuotoon jos sen paineanturi otetaan tuossa huomioon.
     
  5. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Missä tämä kyseinen mokkula voisi sijaita vm. 1997 autossa? Vasemmassa runkopalkissa ilmanpuhdistimen takana on reiät tätä varten, mutta siinä ei ole mitään. JOhtosarjasta tulee ainoastaan flektin syöttöjohto (kaksi johdinta) mutta tätä ohjausyksikköä en löydä mistään.
     

Kerro tästä muillekin!