VW K70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Kustom STW, 25.10.2006.

  1. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Kuinka moni OD:laisista tietää ko. Volkkari-mallin...siis ILMAN GOOGLEA ? :rotfl: Siis oikeesti, kellään moisista kokemusta, tahi ihan tuollaisia omistanut?

    Mulla oli niitä aikoinaan pahimmillaan / parhaimmillaan 3 kpl...nyt ei enää yhtään!
    Ovat muuten hinnoissaan tuolla Saksassa, katsokaa vaikka mobile.de-sivustoa. Ei niitä oo tosin enää sielläkään paljoa tarjolla.
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Mun yläasteen luokkakaverini, joka nykyään asuu Keski-Suomessa avautui luokkakokouksessa v. 2000 ja tunnusti harrastavansa tollaisia? Ellet ole muinainen luokkakaverini Kuopiosta - tunne häntä Jyväskylästä.. Kaipa hänen yhteystietonsa jostain varmaan saisi?

    Oletkos käynyt FVWA:n sivuilla? Vesijäähdytettyjen puolella?
     
  3. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    Minä tiedän :D
    Ei kokemusta vehkeistä oo ja en varmaan oo ikinä edes livenä nähnyt..
    Mutta tuttuja kuitenkin :rotfl:
     
  4. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Kyllä.

    Oli aikoinaan purkaamolla purettuna hyllyssä kaksikin kappaletta ja yksi kokonainen pihalla jonka kyllä myin jollekin hörypäälle kunnostettavaksi...

    -Nostaako kukaan kättä pystyyn??? :rotfl: :rotfl: :poff:
     
  5. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    On mulla sellaisen esitekin tuossa käden ulottuvilla. Etusivun teksti kuuluu: "Turvallisuutta, mukavuutta ja urheilullisuutta: VWK70. Miehille, jotka osaavat ajaa".

    K70:hän on mallinimeä myöten oikeasti NSU. Volsu osti NSU:n ja sen mukana jo tuotantovalmiiksi tehdyn K70:n pistäen sen sitten myöhemmin VW-nimellä myyntiin. Mallinimihän oli tavallaan samassa "sarjassa" kuin Wankel-moottorisella Ro80 eli jos mallisarja olisi laajentunut niin Ro-alkuiset olisivat olleet kiertomäntäkoneisia ja K-alkuiset tavallisella mäntämoottorilla, K niinkuin Kolben. Ja numero kai merkkasi alkuperäisen version hevosvoimamäärää.

    Omakohtaisia kokemuksia mallista ei ole mutta nykyvuosina sellaisen on varmimmin bongannut Tapiolan Esson pihasta. Jollain henkilökuntaan kuuluvalla on siisti vihreä sellainen ollut. Viime aikoina olen siitä harvakseltaan ohi kulkenut, en siis tiedä vieläkö siellä sitä näkee.
     
  6. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Outokummussa joskus vuonna -82 oli kaupungin lähetillä (tai Outokumpu Oy:n lähetillä,en tarkkaan muista).Hauskuutti meitä mopopoikia kuminpolttoshowllaan monta kerta.Käkkäri päälle ja volskista kaasu pohjaan.Voi sitä savun määrää,osa tosin tais tulla pakotorvesta :cry: .
     
  7. julang

    julang 1st gear

    Joku aika sitten(n10v?) em konetta käytettiin NSU jokkisautossa kun joku oli keksinyt tuon yhteyden tehtaiden välillä ja sai AKK:n siunauksen asiaan.
    Kone oli todella kova kiertämään ja aika edistyksellinen ikäisekseen. Oli vaan hankala löytää aihioita...?

    Pala historiaa
     
  8. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Onhan tuollaisia tullut nähtyä, mutta ei omistettua. Yhdellä ex asiakkaalla oli tuollainen erittäin siisti ja vähän ajettu yksilö.
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mulla on ilmeisesti tollasen K-70 vokkelon koneen uudet männät :eek: Jotain sellasta sen lootan päällä ainakin lukee. Toi loota löytyi tosta meidän pihalla olevasta aitasta ja lie edellisen omistajan peruja, tai ei vaan lie vaan onkin kun se oli sellanen vanha pappa joka on aikoinaan rakentanutkin itelleen tän talon eli ei täällä oo ennen meitä muita asunutkaan :wink:
    Pitäisköhän noi laittaa jonnekin vokkeloharrastajille ihan tyrkylle :p
     
  10. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Ehdottomasti..!
    Tai ehdotappa ekaks moisia vaikkapa nimimerkki Batmobile :lle täällä OD:n puolella...
     
  11. cuda69

    cuda69 Gearhead

    minun naapurilla oli joskus 80 luvun taitteessa tuollainen K70L . siinä on 1600 kuutioinen kone jossa joka keinuvipuparille oma venttiilikoppa sakara kiinnityksellä kuten kuplassa.hienon näköinen kone .jarrulevyt on laatikon kyljessä kiinni niinku alfan takalevyt.vetoakselin pultit katkeili tasaisin välein eikä ollu muutenkaan mitenkään luotettavan oloinen.vaihdekeppi oli niinku kuolleen lampaan takasorkka,vaihtaminen aikamoista arpomista,jopa huonompi ku vanhoissa fiiateissa.
     
  12. makke

    makke 1st gear

    Meillä oli noita aikoinaan kai 5 kpl tontilla 80-luvulla. Siellä niitä tuli ihmeteltyä, että jopas on kumman näköinen moottori. Parilla tuli ajettuakin ja sit iän myöden tajus niiden päälle jotain, mutta ei itse lämmennyt. Lopulta kaikki 5 kpl menivät paaliin 90-luvuin alussa kun silloin eivät kellään kelvanneet. Niin ne ajat muuttuu!!!
     
  13. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Täällä päin purkamolla olis yks ja vielä kaupan..
    Ei edes paha projeksti kun tutkin sitä joskus ku en ollu ennen nähny..
    Väriltään oranssi ja kyljessä oikeen lukee K70.. :D
     
  14. rrauta

    rrauta 3rd gear

    nyt en ole ihan varma mutta...
    jos siinä koneessa on nokka-akseli kannessa ja keinuvipujen päällä peltiluukut se on ilmeisesti NSU:n peruja se kone.
    sitä konetta on käytetty NSU prinz mallissa tosin vaan 1000 kuutioisena joskus jo 60 luvulla ja se kone on porchen suunnittelua ja vakionakin aika tiukkavireinen (80hv/1000cc).
    eli sanoisin että siinä koneessa löytyy potentiaalia kyllä, mutta osia sit ei taidakaan löytyä. :D
     
  15. mke77

    mke77 Gearhead

    tais olla aikakapistuksia, (ei henk.koht kokemuksia) mut on hävinnyt autokannasta ennen muita(...jaa 60luvun pösöt taitaa johtaa tota tilastoa) ,mut huonoja olivat ainakin!

    kotikylän-kaverin vanhemmat yritti sinnitellä "isolla-K:lla" vielä 80-luvulla mut ei kauvan ,isäntä sano ett täytyy koettaa tehdä jotain muutakin kun olla autoallissa :rotfl: ja osti ladan(ja lada on ajokuntonen vieläkin :eek: ja kilvissä)
    tais ajaa sen toisen vastaavan "K" viereeen mehtän reunaan silloin ja on varmaan vieläkin!!
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Noita mäntiä en vielä löytänyt noista meidän varastoista mut löysin toisen lootan mitä en muistanutkaan eli uudet tehtaan pakkauksissa olevat sylinteriputket tollasen K-70 vokkelon koneeseen. Kaikenlaisia "aarteita" sitä meilläkin on mitä ei edes ite tiedä tai muista :rotfl: Ja kuulin sen verran että tollaset männät käy kuulemma suoraan BDA Escoonkin ja käyttävät niitä kisahommissa :eek:
     
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    Isällä noita oli muutama ajossa 80-90 luvun vaihteissa. Yhteensä 5kpl taisi olla kaikkiaan varaosa-autot mukaan laskettuna. Viimeiset lähti pihasiivouksen yhteydessä pari vuotta sitten. Menivät varaosiksi Kempeleeseen johonkin entisöintiprojektiin.
    Paikallisella romiksella näkyy vielä olevan pisimpään meillä ajossa ollut ja joku toinen raatokin.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo-o,tuttu vehje, oikaisimme semmosen etukulmaa v-84. ollessani auto
    korjaamolla töissä-oli muute v...n paksua peltiä...
    ei se ollu kyllä yleinen auto sillonkaa.
     
  19. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Tuttu on. Aikoinaan yli 15 v. sitten duunikaverilla oli K70. Oli ollut kauan hänellä ja taisin nähdä hiljattain liikenteessäkin samaisen yksilön?
     
  20. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

Kerro tästä muillekin!