VW Transporter 1,6D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mikey, 25.11.2004.

  1. Mikey

    Mikey 1st gear

    Tulipa sit tuollainen entinen bus, nykyään pa hankittua...
    Ihan siisti jos ite saan sanoa. Kone vähän aikaa sitten vaihdettu eikä ruostettakaan oo liikaa.
    Jarrut tehty, lohko, webasto (jotain vikaa), uus tankki ja pakoputki, katsastettu jne.
    Osaako joku kertoa mitä kaikkea kannattais kattoo ja tehdä jotta nää tällaiset raketit kans pysyy kunnossa? Siis muuta kun pestä ja kiillottaa... :lol:
    Onko jotain herkästi hajoavia paikkoja/laitteita?
    Vinkkejä diisselin kunnossapitämiseksi?
    Ainii, vm on -82
     
  2. perkele

    perkele Gearhead

    ja vielä takatuuppari mallia??
    kuulemma kansi tuppaa halkeamaan....
     
  3. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Ja onneksi näyttää olevan turbotonta mallia.Kovin ovat herkkiä hajomaan noi turbolliset..
     
  4. timuli

    timuli Gearhead

    on se sen verran äkänen ettei taatusti jää jalkoihin,nimittäin hevosrattaiden jalkoihin :rotfl:
     
  5. perkele

    perkele Gearhead

    ja voit lähtee viivalle esim mopon kans.....
    ja häviät sillekkin :rotfl: :rotfl:
    mutta hyvää näin talviliukkailla on moottori vetävien pyörien päällä
    eri asia sutiiko se siltikään vaikka olis jäätä alla ja renkaina silestonet kesä kummit
     
  6. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    No tollainen on paukautettu syksyllä 1996 :-? Rekkari MCU-330 . Ei se koskaan oikein kulkenut. Joskus matkalla Joeen lämmittimen ohjausvaijerit hajosivat -15 tilanteessa jo moottoritiellä. kävin fiksaamassa paskaa Tikkalansaaressa. Sitten vaihteiden arpominen jatkui joeen.. No mulla lainassa ollessan ko. vempele tiputti löysyydentakia liukuovensa kolmesti. Kerran laukesi kytkin.. Bussilinjalle ..Viimeisen kerran kokio vempele tappoi itsensä savun saattamana.. :odroll:
     
  7. Mikey

    Mikey 1st gear

    :rotfl: :rotfl: Juu...hieman ottaa pannuun kun täyteen lastatut rekatkin ohittavat ylämäessä...
    Mut eteenpäin tälläkin pääsee! Eri asia on sit se koska ollaan perillä. :D

    Yllättävän mukava kyyti. Tai sit oon parantumaton perverssi. :p
     
  8. perkele

    perkele Gearhead

    juu kyl se hyvät kyydit antaa,ei siin mitää.....
    on siinä muuten se luistonestinkin....
    niin vähän tehoa ettei sudi......ei sitten millään...... :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  9. Mikey

    Mikey 1st gear

    Köyhän miehen ilmastointikin löytyy. Siis tää on luksusmalli! :)
     
  10. perkele

    perkele Gearhead

    kuski kiihtyy nopeemmin kuin auto.....
    olin kerran keikalla tuollaisella,mutta avolava vehkeellä,ja vielä turbottomalla...liikennevaloissa seistessäni tuli rinnalle samanlainen väriään myöten,alkoi siinä kummasti hymyilyttämään meitä molempia....
    veivasin sitte ikkunan auki ja huusin että lähetkö viivalle,johon tää vastasi että päästetään ny ekaks noi nopeemmat ohi.....katotaa sitte kumpi voittaa.mut ei siitä mitää tullu kun piti mennä tiensivuun nauramaan...... :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  11. Nokileka

    Nokileka 1st gear

    vaihoit sitten Ednan vähän pirteenpään peliin!
     
  12. tuurna

    tuurna 1st gear

    Tuli ny vaan mieleen et oiskohan mahollista vaihtaa tollaseen sitä 2.5tdi konetta sit vois jo lähteekki paremmi...tai olikos sit viä niitä 6 eli 2.8..ja jos oikeen innostuu niin syncron 4-veto.. 8)
     
  13. MJF

    MJF Double Gearhead

    Vitoskone on vähän työläs laittaa, kun ei ole valmista vaihdelaatikkoa. Tuli kyllä mietittyä 2,2 litran 5 sylinterisen bensakoneen laittoa kun pihalla seisoi konevikainen pitkätukkasoittajienhippipaku ja hyvä Passatin moottori. Jäi kuitenkin aja puutteessa tekemättä
    Kaikki neloskoneet sitten meneekin "heittämällä"
     
  14. J

    J Gearhead

    Ei muuta ku lörssiä tankkiin ja kovaa ajoa vaan.

    Mulla on kans samanmoinen koppimopo raksa-apuna. Tai siis kaksi, ku tuli talvirenkaiden mukana toinen rojahka! Mut siis toinen ajossa ja toinen yhdistettynä varastokoppina&varaosisen säilytystellinkinä. Noi on kans kumpakii ollu busseja joskus aikoinaan. Lisälämmittimet ja kaikki.

    Sympaattisen näköinen peli(eli ruma kuin mikä), ja mahtuu vähä isompiakin tavaroita kuskaamaan. Ja luksusvarusteena oleva 5-vaihteinen aski takaa siedettävän matkustusmukavuuden vaikka sattuis yli 80km/h saamaan tauluun. Eipä tuos mitää vikaa ole ollu, vaikka onkin solmu putkessa. Ihan niinko turbo, mut pienempi! Oikeestaan ainut miinus on lämmityspolitiikka. Ei tahdo lasi aueta huurusta kovin nopiaan, ja muutenki se lämmön riittäminen keulalle on vähän niin ja näin.
    Se on siinä etupyörien etupuolella istuessa veikeä tunne kun tajuaa että nyt mennään latikaisessa. Pikkusladeja ei huomaa, ja isommat vie mennessään! Kaikki paino kun on takana, niin tahtoo luisut karata pyörimiseksi.... Etenkin kun ohjaus on nopea(noin 18kierrosta laidasta laitaan) ja sen halkaisijaltaan 1,5metrisen ruorin kanssa on niin sähäkkä reagoimaan. Mutta tuskin sillä vaikeasti hengittävällä kovin montaa kertaa elämässään pääsee sivuluisua kokemaan. Tuskin ainakaa vaaraksi asti :rotfl: :rotfl:
     
  15. Käkö

    Käkö Gearhead

    Eipä noi kuullosta siltä noi pakut et ne olis ollu busseja...
    Ne on ollu niin sanottuja coach-versioita eli bussi-sisustus ilman takapenkkejä, niitä tuotiin paljon Suomeen kun tehdas hinnoitteli sen muutaman satasen kalliimaksi ku peltisisusta-pakun...
    Coach-mallin nimen se sai joskus '80-luvun puolen välin jälkeen...
    Aikaisempia nimiä en tolle muista... :eek:
    Mutta niitä on ollu noitten alkuajoista lähtien ja aina tuotu Suomeenkin.
    Etuhan noissa on ollu se että niissä on ollu se äänieristys takana ja myös takalämppäri ja ikkunat ympäriinsä tavaratilaa...
    Samoja versioita vietiin myös portugaliin ja tanskaan ja jonnekin sudaniin eli käytännössä niihin maihin joissa toi autovero on ollu kohtuullinen... :rotfl:
     
  16. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Turbo mallista ei ole kuin huonoja kokemuksia itselläni. Nimimerkillä kaksi kpl turboja/kahteen vuoteen.
    Se bensa 2.1 ruisku syncro on ihan mukava peli ajella.
     
  17. perkele

    perkele Gearhead

    kaiffalla oli tuollainen inva-taxina....koutsi siinäkin luki......
     
  18. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Tuo koutsi malli tais olla muuten caravelle mallinimellä.
     
  19. perkele

    perkele Gearhead

    voipi olla.....en tarkkaan muista mikä
     
  20. J

    J Gearhead

    Eikös se ollu niin että portteri oli se neekerimalli ilman ikkunoita ja coach oli portterista paremmin varusteltu versio, eli siinä oli ainakii muovinen etupuskuri. :lol: Caravellet oli sitte paremmilla varusteilla eli ikkunat ympäriinsä ja tavaratilassa verhoilut jne. Mulla onkin sitte oikeen helmi peli, varmaan ollu uutena hieno ja kallis. Löytyy tehdasverhoilujen, lisälämmittimen ja edellisen omistajan kutomien verhojen lisäksi mukitelinettä ja avattavaa kartanluku/muistiinpanotelinettä, penkinlämmitin kuskille, ja koko komeuden kruunaa ronalin ylikoko(15") alupallot sekä oettinger-leimoila varustetut helmalevikkeet/puskurit!

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!