WAGONEER lumilevy nokalle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja cb125twin, 6.3.2006.

  1. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Miten olette tehneet? Eli vanha wagoneer -73 kyseessä, puskuri puuttuu valmiiksi

    - edessä jousenkorvakkeessa korokepala eli helppo pultata lumilevyn alakiinityspiste siihen.

    mihin nivelöisi yläkiinnityksen ja miten nostomekanismi? meinasin jotain käsivinssisysteemiä nokalle (jos ikkunasta ylettyis veivaan)
     
  2. impala67

    impala67 Double Gearhead

    treen/pirkkalan southwest tradesssa on moinen viritys wagoneerissä, soittele sinne ja kysele miten ovat tehneet.

    03-2662818, vastaavat klo 10-18 välillä...
     
  3. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mä käyn paikan päällä kattomassa kun käyn kotopuolessa Nokialla :)
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se puskulevy pitää tukea johonkin alustan ~puolenvälin kohdalle. Muuten tulee murheita kun etupyörät on ilmassa koko ajan!!
     
  5. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mitäs jos tekee sen levyn 4 piste nivelöitynä ja niveltappina sen verran ohutta esim 8mm pultteja että ne paukkuu ensinnä poikki kun osuu kantoon/kiveen.
    sellanen pystyrauta siihen puskurin kohtaan ja rissa päähän. Tulipellin läpi reikä ja käsivinssi sisään

    lumilevyn kehys 40 rhs mutta mikä kestäis siinä varsinaisena lumilevynä? vesivaneri? 10mm?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En tarkoittanut tolla murheella mitää kestävyysjuttua vaan sitä että jos pistät sen levyn noin ylös kiinni niin sulla ON etufillarit koko ajan ilmassa ja toi ohjaaminen muuttuu aika haasteelliseksi :rotfl: .
    Ja kyllä se puustakin kestää jos teet tarpeeks vahvan :rotfl: .
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    "Nosto on nimeomaa halpisvinssillä, mikä on vaa muutettu kaks toimiseks. Toimii muute iha ok, mut on kyl vähä hidas. Parempaa vissiä ootellessa...

    [​IMG]

    [​IMG]"
     
  8. Jeep-Ukko

    Jeep-Ukko Gearhead

    Yhellä tutulla on Hiluxissa levyn aisat vetokoukkuun kiinnitetty.
    Eli veto koukun pallo toimii nivelenä, siitä aisat auton ali eteen, ja levy aisojen päässä tukevasti kiinni. Nosto sählövissillä.

    Näin koko auton paino on renkailla, joten ohjaus ja yleensä eteenpäin meno pito pysyy.

    Toi nivelöinti kannattaa ottaa huomioon. Mikäli aisat ovat liian kiinteästi rungossa, niin levyn täytyy olla aisoihin nähden heiluva.
    Kuinka usein maa on tasaista? :lol:
     
  9. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Tuossa nettiautosta bongattu yksinkertainen systeemi

    [​IMG]
     
  10. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    oho

    pitää olla joku kulissityylinen lukitus tuolle nostolevylle. puuterilumelle? :rotfl:
     
  11. Tirri

    Tirri 1st gear

    Kun se on kohta ajankohtaista niin......................
    Ite tein tälläsen. Hyvin talvi selvittiin. Työnti kevyesti levynkorkuista pakkaa. Nyt teen pienen muutoksen,eli tukevoitan tuota lukitusta jolla säädetään kummalle puolen luovuttaa tai puskeeko suoraan. oli ennen kympin pultti,mutta pakkas vääntyyn tai poikkaseen kun osu kovempaan. Toisaalta se oli hyvä kuormitus sokka,rakenteen muuten kevyeen oloon. Katotaan kavuttaako. Ui palkin varassa joka toimii suksena. Piti säätää varret et menee vaaterissa,niin ei haukkaa. siihenkin on parannus muhimassa,eli pikasäätö mahdollisuus. Idea oli et on mahd. kevyt ja kiinnitys ei haittaa normaalia maantieajoa ja ei vaadi katastamista. Nousee käsin ylös. Tosin haaveissa hydr. tai sähkö vinssi. Kallistus löytyy myös...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. Viipo

    Viipo 1st gear

    vagoneerissähän ois helppoa, mikäli aikaa ja rahaa on, virittää jakiksen ulosottoon hydraulipumppu, ja lumilevyyn hydraulisylinterit
     
  13. Tirri

    Tirri 1st gear

    On mullakin tuossa susukissa ulosotto. Paljonkohan nuo pumput ja karat ja sylkyt kustantas? Onko kellään kokemusta? Kävin tänään kyselemässä vinssien hintoja ja aika kallista on...
     
  14. HRTP

    HRTP Gearhead

    mulla oli tarkoitus tehdä tommoseen 2.8turbodiesel Isuzu trooperin hydraulinen aura ja ottaa hydr.pumpulle voima ulosotto akselilta mutta homma tyrehtyi siihen että ainakaan siinä japsimaasturissa ei onnistuisi sellainen koska sillä ei silloin pystyisi ajamaan vaan se pyörittäisi ainoastaan sitä ulosotto akselia :mad:

    No sitten sitä tuli rakennettua aura vanhaan 343 volvon keulalle ja tuli kokeiltua vähän kaikenlaista materiaalia siihen,puuta ja rautaa ym. sellaista... no kyllä silläkin tuli jäärata pidettyä ajokunnossa talven ajan ennenkuin volvosta simahti keväällä kytkin ja siinä samalla tipahti vaihdelaatikko perästä alas :rotfl:
     
  15. Tirri

    Tirri 1st gear

    Ai siinä voi olla sellanenkin juttu. Enpä oo tuota susukista kattonukkaan. Paras ois jos löytäs jostain ransitista sivuoven hydrauliikan. Ois melkeen bolt on-viritys. Naapurilla on....Ja toimiikin niin hyvin, kele :poff:
     
  16. Viipo

    Viipo 1st gear

    noo, landcruiserissa on 24v sähköt, niin vois laittaa vanhan kuorma-auton perälautanosturin hydraulipumpun ja sähköventtiilit...
     
  17. Tirri

    Tirri 1st gear

    Nyt lumi suorastaan lentää!!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. audiq

    audiq Gearhead

    ^^ Hyvältä näyttää!

    Itselläni samanlainen projekti menossa, lumilevy/nostolaite Daihatsu Van:iin.
    Ei taida onneksi olla niin iso homma, kuin tuon takavetoisen muuttaminen nelivedoksi... Vesisäiliöstä (päädystä) tein puskulevyn, seuraavaksi pitäisi suunnitella nostolaitteen mekanismi...
     
  19. proffa

    proffa Gearhead

    Käykää romuttamosta kysymässä takalaitanostimen tai vastaavan sähköhydraulista pumppuyksikköä. Samanlaista käytetään myös pikkunostureissa jossa hydraulinen nosto ja veivikääntö. Ovat usein 24volttisia. Myös 12volttisia olemassa. Uusia saa hydrauliikkaa myyvistä liikkeistä.
     
  20. [Vee8]

    [Vee8] 3rd gear

    Jos talvi vielä tulee ja saa tuon auran väsättyä, niin löyty ainakin nostohässäkkä, Hong-Kong tavaratalo myy sähköistä pullonosturia kokonaiseen 50€ hintaan :eek: Taattua Deuzer-laatua :rotfl: . Ottaa virran vaikka tupakansytyttimestä ja sisältää oikein langallisen kaukosäätimenkin.
     

Kerro tästä muillekin!