Wanhat "spesiaalit"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja pussihousu, 23.10.2003.

  1. pussihousu

    pussihousu 1st gear

    Täällä pitkin keskusteluita on ollut asiaa wanhoista Suomi- rakennelmista, viimeksi tuosta 50-luvulla customoidusta (tuota sanaa rakentaja itse ei tainut kyllä käyttää...)Checer- taksista, joka toivottavasti elpyy juuri tuohon 50- luvun coupe- asuun. Toisaalla oli puhetta Ford- pohjaisesta Eltsu spesiaalista, siitä punaisesta, jossa on Ardunin kannet ja kait kilvetkin.
    Se muistaaksieni myös 50 luvulla tehty 30- lukuinen avo Hudson lienee hyvässä kodissa.
    Muita äkkiä mieleentulevia rakennelmia ovat Hudson/Rover pohjalta tehty TM:n "autonrakennuskilpailun" voittanu auto, sekä Citroen- osista tehty Ilves auto.
    Eli tuleeko teille mieleen muita vielä hengissä olevia, ennen 60- lukua tehtyjä spesiaaleja???
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Noita kilpureita on varmaan ollut aika reilustikin. Mutta suurin osa noista vanhoista "spesiaaleista" on varmaan pikkiksiksi muutettuja sedaneita, tai traktoreiksi muutettuja vehkeitä. Aika moni spesiaali lienee myös peräkärrynä.
     
  3. pussihousu

    pussihousu 1st gear

  4. pussihousu

    pussihousu 1st gear

    Sodan jälkeen tehtiin reilusti juuri noita avolavavehkeitä, muistaakseni bensa ja öljykortit oli helpompi saada hyötyajoneuvoon. Traktoritekeleitäkin tehtiin aika paljon, ennenkuin oikeita traktoreita rupesi tulemaan. Hurjin esimerkki noista traktoriksi pätkityistä taitaa olla se Cord L-29 Roadster, joka on Hämeenkyrössa taas venynyt alkuperäiseen pituuteensa. Tämä Cord oli kyllä ennemmikin itseliikkuva agrekaatti, ei niinkään traktori.
    Mutta näitä ilman "järkisyitä" tehtyjä kilpa- ja korinmuutosautoja sekä eri autojen osista tehtyjä omavalmisteita, onko niistä kukaan kerännyt tietoa?
    Itse lisäisin listaan vielä sen Vaasan auto- ja konemuseossa olevan neliveto Vidalin takamoottorista tehdyn auton.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Rovaniemellä paikallisilla pussihousuilla on hallinnassa tuo spesial jossa ardun- kannet.
    Istuin kerran kyytissä ja hurjaa oli meno, suorastaan pelotti.
     

Kerro tästä muillekin!