Weber 40 dcoe 151 tuplat ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Koomer, 15.10.2018.

  1. Koomer

    Koomer 1st gear

    Paljon olen näistä lukenu ja räjäytyskuvia kattellu, vaan en näistä ymmärrä, miten sais toimiin ees jotenkin.
    Bensaa tulee suunnilleen pakoputkesta ja 4000 on joku arvo pakokaasutestissä, jonka takia pomppas leima.

    Täyskaasulla futaa isoilla kierroksilla, mut tyhjäkäynnillä saa ihan vitusti liikaa. Oon tullu siihen tulokseen et bensanpaine liian kova tai suuttimet liian isot?

    Onko kellään tietoa, kukahan näitä roplaa pohjoispohjanmaalla, kun väittävät ettei semmosia ralliukkoja enää muka ole hengissä, rohkenen epäillä...
    Ruiskua en jaksais metsästää, kun melko tyyriit ja katu-uskottavat nää kaasarit on
     
  2. Toi bensanpaine on todennäköinen vika, kuten arvioit. Muistaakseni Weberin maksimipaine on 0,25 bar. Minkälainen bensapumpuu ja regulaattori sinulla on?
     
  3. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Tämähän nyt ei oo Pohjois-Pohjanmaata nähnytkään mutta ainakin joskus täältä sai hyviä neuvoja ihan puhelimen välityksellä

    http://freetechnics.fi
     
    KajS tykkää tästä.
  4. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Ihan mielenkiinnosta,missä laitteessa kaasarit ?
     
  5. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Mitä oireita tyhjäkäynnillä?
    Poksuuko kaasarissa, paukahteleeko pakoputkistossa?
    Millä seoksen rikkaus on mitattu?
    Neloskone-kutonen-kasi?

    Tuollaisella mittarilla ekaksi kaasarit ja läpät synkkaan ja sitten vasta seosruuveista seokset kohdalleen.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 15.10.2018
  6. stana

    stana 3rd gear

    Näpsänipa rakentaa letkusta ja migin suuttimista todella tarkan mittarin halvalla vaikka noin- http://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?t=37173 On pikkuisen erilaisia toteutustapoja, mut helppo ja tarkka. Tosin edellyttää että joka kaasuttimelle/ säädettävälle kurkulle on oma alipaineliitäntä.
     
    Muokattu: 15.10.2018
  7. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

  8. Koomer

    Koomer 1st gear

    Auto on mustang, neloskone ja autossa on asennettuna edellisen omistajan toinesta erillinen pumppu bensalle. Joten saa kai liikaa jos 0.2paine riittää. Paukkuuhan tuo välillä ja lyö liekkiä imutorvista.

    Onnistuuko paineensäätimellä saada noin pieni paine.? Pitääpä hommata mittari.
     
  9. isoatlas

    isoatlas Gearhead

    Jos itsellä ei ole mitään hajua kaasarien säätämisestä, niin viisainta jättää homma sellaiselle joka osaa hommansa...lähiseutusi jokkispiireistä löytyy varmasti sellainen ukko joka osaa ne säätää melko lähelle.
     
  10. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Tuo imutorvissa paukkuminen kyllä viittaa enempi laihaan seokseen tai venttiilivikaan.
     
  11. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Laiha seos.
    Liian laiha ei syty ja paukkuu pakoputkessa ja poksuu kasarissa.
    Läpät synkrooniin tuollaisella laittamani kuvan mittarilla, joka maksaa jokusen kympin.
    Myy esim. Freeteknics, samaan satsiin uudet kp-kalvot jos kaasarit on ikivanhat.
    Mitään selfmadejuttuja ja sötöksiä ei tuohon hintaan kannata tehdä, koska kaikissa Webereissä ei ole mittausnippoja.
    4,5 kierrosta seosruuveja auki ja siitä sitten vähän kerrallaan kiinni tyhjäkäyntiä samalla säätäen niin pääsee alueelle.
    Nykyinen etanolibensa vaatii reilummin ruuveja auki.
     
  12. Tässä Freetechnicsin jutussa on vielä niistä polttoainepaineista ja regulaattoireista:

    http://freetechnics.fi/polttoainepuoli/pumput-ja-saeaetimet.html

    Jenkit on käyttänyt usein tämmösiä 1-4 psi:n säätimiä Webereiden kanssa, joten eiköhän nekin toimi.

    [​IMG]

    Mut joo, jos haluaa, että ylensäkin regu toimii, niin sen polttoainepumpun oltava kaasarille tarkoitettu, joka työntää jotain 0,3-o,4 bar. Sitä ei ole tarkoitettu toimivaksi monen baarin ruiskunpumpulla.
     
    KajS tykkää tästä.
  13. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Ei myöskään pohjanmaalla mutta Vääksyssä on Esatech joka oikeasti ymmärtää kaasareiden päälle, ajaa auton rullilla ja tarvittaessa valmistaa sopivat seosputket jos ei valmiita sopivia löydy.
    Ennen säätöön menoa kannattaa kuitenkin laittaa kaasareiden ja imusarjojen välikumit kuntoon ja katsoa onko kaasarit ylipäänsä kiinni imusarjassa ja koittaa synkata niitä. Itse säädän korvakuulolla siten että laitan kumiletkun korvan ja kurkun välille ja vertaan kaasareita keskenään. Jos auto on seissyt pitkään kannattaa kaasarit muutenkin huoltaa, kiihdytyspumpun kalvot kovettuvat ja takaiskut jumiutuvat pohjalle kertyvästä vedestä.
     
    KajS tykkää tästä.
  14. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Joo ei se laihalla ole jos bensaa tulee pakoputkesta ja (ilmeisesti) HC on 4000. Se HC on nimenomaan palamaton bensa. Tuossa on aloittajalle tullut jo hyvät linkit, vinkit ja yhteystiedot millä pääsee kyllä säätöön kiinni.

    Tarkasta myös kohot ja neulaventtiilit.

    Kannattaa tarkastaa myös sytkäosat ja ennakko yms. Sieltä sitä pauketta ja kaasariin ampua myös voi tulla.

    Itsellä oli kerran tuplien kanssa sitä vikaa että söi tulppia ja kävi paksulla. Syyksi paljastui se, että joku oli porannut itse suuttimet suuremmaksi, eikä ne vastannutkaan suuttimen kyljessä olevaa numeroarvoa. Huomasin sen kun pyörittelin samankokoisia suuttimia kädessä ja silmällä huomasin reilun eron.
     
    KajS tykkää tästä.
  15. KajS

    KajS Gearhead

    Pojan kaveripiirissä tuplaweberien ja tupladellortojen kytkemisen alkuaikoina yhden bmw:n kanssa kummastutti, kun käy huonosti ja bensaa meni tuplasti se mitä isolohkolla. Bensaregu oli unohtunut...
     
  16. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Se HC on palamatonta. Totta. Mutta ei se rikkaasta seoksesta johdu jos paukkuu pakoputkessa, erityisesti kaasua löysätessä. Mulla oli tuossa kuvan Ferrarikoneessa samaa vaivaa maahan tullessa ja HC lähempänä 3000 kunnes säädin rikkaammalle (reilusti), lopputuloksena HC 300 kieppeillä. Paketti oli vaan säädetty aikoinaan vanhalle korkeaoktaaniselle.
    Vanhemmat weberit saa hyvin tyhjäkäyntisäätöihin ilman mitään suutinjumppaa. Ja kierroksillahan sitä ongelmaa ei aloittajan koneessa edes ole.

    Siinä taannoisessa mobilistilehden alfaromeo jutussa painittiin juuri saman ongelman kanssa kun luultiin virheellisesti koneen käyvän rikkaalla.
     
    KajS tykkää tästä.
  17. Tuota synkkaa voi mitata ihan u-putkimanometrillä. Semmoisen voi rakentaa ihan itsekin. tässä yksi ohje:

    [​IMG]
     
  18. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Noishan on vaihdettavat sisäkurkut, liian isoilla kurkuilla ampuu helposti takaspäin just siinä kohtaa ku tyhjäkäynniltä vähän polkasee. Onko noi kaasarit joskus toiminu tos autos vai onko ne vaan heitetty sinne?
     
  19. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

  20. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Joku oli jo näköjään linkittäny ennemminkin
     

Kerro tästä muillekin!